Alex89A

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waarom is mijn factuur hoger ?

Ik heb in juni een nieuw Red-abonnement voor 1 jaar genomen en ik heb de bevestigingsmail waarin duidelijk 28,5 staat voor "Red 1 jaar". Maar op de rekening die ik ontvang nadat het abonnement is ingegaan staat 34,1 vermeld. Beide bedragen zijn exclusief de Ziggo korting. Wat kan ik doen? Ik kan geen manier vinden om direct contact op te nemen met de klantenservice.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3119Posts
  • 917Oplossingen
  • 1052Likes

Hi @Alex89A, welkom hier!

Ik ben even in je facturen gedoken en heb het één en ander uitgezocht. 

Op 14 juni heb je een verlenging van je abonnement geregeld. Hierbij is gekozen voor een 1 jarig Red abonnement. De prijs van dit abonnement is normaliter € 31,- per maand, maar je ontvangt hier een korting op zodat je € 28,50 per maand betaald. Zolang je Vodafone en Ziggo combineert gaat hier nog eens € 5,- korting vanaf. Dit maakt dan een totale prijs van € 23,50 per maand. 

Je nieuwe abonnement is ingegaan op 15 augustus. Op de factuur van september staat dan ook een verrekening van je oude abonnement en een herberekening van je nieuwe abonnement. Als je in onderstaande afbeelding kijkt naar het geel gemarkeerde gedeelte, dan zie je de kosten voor de maand september. Neem je het totale bedrag (€ 31,-) minus de 2 kortingen (totaal aan kortingen is € 7,50), dan kom je dus netjes uit op € 23,50 per maand.

 

Echter op deze factuur wordt je ook gewezen op de inflatiecorrectie: 

 

Hierdoor wordt de prijs van je abonnement (zonder kortingen) met 10% verhoogd vanaf de factuur van oktober. In jouw geval gaat dit dus om een bedrag van €3,10. De factuur komt er dan zo uit te zien: 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11886Posts
  • 3489Oplossingen
  • 3107Likes

Hoi @Alex89A 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Vervelend dat je geen manier hebt gevonden om contact op te nemen met de klantenservice. Voor een volgende keer, op deze pagina kan je zien hoe je contact opneemt met Vodafone klantenservice. Hier op de community zal je even moeten wachten tot iemand van Vodafone je bericht oppakt. Dit zal waarschijnlijk gedaan worden door @Cecilia, ze is werkzaam bij Vodafone en kan inzien wat er aan de hand is en je uitleggen hoe het zit. Er is vast een verklaarbare reden van dit prijsverschil.

 

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3119Posts
  • 917Oplossingen
  • 1052Likes

Hi @Alex89A, welkom hier!

Ik ben even in je facturen gedoken en heb het één en ander uitgezocht. 

Op 14 juni heb je een verlenging van je abonnement geregeld. Hierbij is gekozen voor een 1 jarig Red abonnement. De prijs van dit abonnement is normaliter € 31,- per maand, maar je ontvangt hier een korting op zodat je € 28,50 per maand betaald. Zolang je Vodafone en Ziggo combineert gaat hier nog eens € 5,- korting vanaf. Dit maakt dan een totale prijs van € 23,50 per maand. 

Je nieuwe abonnement is ingegaan op 15 augustus. Op de factuur van september staat dan ook een verrekening van je oude abonnement en een herberekening van je nieuwe abonnement. Als je in onderstaande afbeelding kijkt naar het geel gemarkeerde gedeelte, dan zie je de kosten voor de maand september. Neem je het totale bedrag (€ 31,-) minus de 2 kortingen (totaal aan kortingen is € 7,50), dan kom je dus netjes uit op € 23,50 per maand.

 

Echter op deze factuur wordt je ook gewezen op de inflatiecorrectie: 

 

Hierdoor wordt de prijs van je abonnement (zonder kortingen) met 10% verhoogd vanaf de factuur van oktober. In jouw geval gaat dit dus om een bedrag van €3,10. De factuur komt er dan zo uit te zien: 

Alex89A
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt, dat verklaart inderdaad het verschil. Maar ik vind deze praktijk van het veranderen van de prijs van een vast contract, bijna onmiddellijk na het afsluiten van het contract, erg vervelend. Ik zal hier in de toekomst zeker op letten bij het vergelijken van opties. Bedankt voor de hulp.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11886Posts
  • 3489Oplossingen
  • 3107Likes

inflatiecorrectie heeft niets met je "nieuwe" verlenging abonnement te maken, zeker niet als je al klant bent bij Vodafone. Wanneer jij klant bent bij Vodafone dan heb je te maken met inflatiecorrectie. Dat heeft niets met het aangaan van een nieuw abonnement. Het gaat er dan om dat je al klant bent, en dat was je. Het is voor iedereen nadelig en is bij elke provider. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic