Spithoven

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Waar kun je een klacht indienen?

Ik had een vraag over MyVodafone (toevoegen van het nr van mijn zoontje in mijn account van MyVodafone);

- eerst 55 minuten met klantenservice medewerker aan de telefoon gezeten, ontzettend lang gewacht, niet gelukt

- ze maakte een case aan en dan moest ik wachten tot ik teruggebeld werd

- vervolgens werd ik 10 min later al teruggebeld door haar, dat het opgelost was, ze had het nr van mijn zoontje toegevoegd aan mijn account

- toen probeerde ik in te loggen in MyVodafone, maar kwam ik hier helemaal niet meer in!

- wachtwoord vergeten aangeklikt, niets ontvangen

- opnieuw klantenservice gebeld, die vertelde mij doodleuk dat ik helemaal geen account had bij MyVodafone, ik zei dat kan niet want daar ben ik zojuist nog mee ingelogd, ze kon niet zien wie mij eerst een uur lang had geholpen.

 

Kortom; ik ben slecht / niet geholpen en wil graag ergens een klacht indienen, maar dat is nergens te vinden.

Wat een slecht bedrijf zeg, zo ga je niet met klanten om.

 

12 Reacties 12
Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @Spithoven 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Erg vervelend dat je deze ervaring hebt met Vodafone en begrijpelijk dat je een klacht wilt indienen. Vodafone heeft er voor gekozen geen klachtenformulier meer online te zetten. Je kan je klacht indienen via de klantenservice of via hier op de community. In principe heb je nu je klacht al kenbaar gemaakt en iemand van Vodafone zal deze dan doorsturen. Na het weekend is er hier weer iemand van Vodafone online en dan zal deze je hier aanspreken. 

Ik denk dat @Cecilia je zal helpen, ze is werkzaam bij Vodafone. Ze zal zeker naar je luisteren en zal direct met je mee kijken of er iets aan te doen is. Maar voor nu is het wachten tot maandag of bellen met de klantenservice (waar je geen goede ervaring hebt, ik zou wachten). 

Spithoven
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Duidelijk, nee ik ga zeker niet een nieuwe poging wagen bij de Klantenservice.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 87Posts
  • 9Oplossingen
  • 16Likes

Hi @Spithoven 

Je hebt er al ontzettend veel tijd in gestoken maar bent nog geen stap verder, dat is natuurlijk helemaal niet fijn! En nu je met al het contact dus niet bent geholpen snap ik ook je argwaan. 

 

Klopt het dat je zoon nu een eigen, los abonnement heeft? Als je deze zou willen toevoegen aan je eigen My Vodafone account, zal er eerst contractovername plaats moeten vinden. Op een andere manier is het niet mogelijk. Hier lees je een uitleg hoe je dit kunt regelen. 

 

Je hebt dan natuurlijk wel toegang nodig tot My Vodafone. Is dat inmiddels hersteld? Zo niet, dan hoor ik graag van je welke melding je precies krijgt bij het inloggen zodat ik je daarbij kan helpen. 

Spithoven
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi @Rikst 

Ik probeerde zojuist nogmaals een nieuw wachtwoord aan te vragen voor My Vodafone. Dat is inmiddels gelukt. Ik kan nu weer bij mijn eigen gegevens en contract.

Echter alles is vervolgens ontkoppeld:

- My Vodafone van mijn man is weg

- Mijn Ziggo is weg

 

en ik kan dus nog steeds niet bij het contract van mijn zoontje...

Waarom moet ik een contractovername doen van mijn zoontje? Het contract van mijn zoontje is op naam van mijn man afgesloten, heeft hetzelfde postadres, hetzelfde mailadres, dezelfde betaalgegevens. Alleen een ander klantnummer dus.

Wat zijn de consequenties als ik een contractovername regel en later als mijn zoontje 18 is wil ik het contract op zijn naam zetten?

 

Het zou fijn zijn als er nu meegedacht wordt in plaats van dat ik weer van het kastje naar de muur wordt gestuurd. En ik ga zeker niet weer bellen met de klantenservice en 50 minuten van mijn beltegoed verspillen.

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 87Posts
  • 9Oplossingen
  • 16Likes

Hi @Spithoven,

We zijn er dus nog niet. Natuurlijk helpen we je verder. 

 

Hadden jij en je man ieder een eigen My Vodafone account? Als je man geen account meer heeft, dan zal hij zich opnieuw moeten registreren. 

 

De koppeling tussen Mijn Ziggo en My Vodafone zou je gemakkelijk weer moeten kunnen herstellen. 

 

Wat betreft de contractovername, ik snap dat deze gegevens overeen komen maar zoiets is alleen mogelijk als de abonnementen onder hetzelfde klantnummer vallen. En het is logisch dat je in deze situatie met het oog op de toekomst ook weer wilt dat je zoon dit abonnement later op eigen naam kan gebruiken. Uiteraard is dat mogelijk zodra hij 18 is!

 

 

Spithoven
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi @Rikst 

Nee mijn man en ik hadden 1 gezamenlijk MyVodafone account. Daarin kon ik dus zowel de gegevens van mijzelf als die van mijn man zien en beheren. We hebben ook hetzelfde emailadres (1 gezamenlijk mailadres). Wel allebei een eigen klantnummer en contract. 

 

Hoe nu verder?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3046Posts
  • 897Oplossingen
  • 1031Likes

Goedemorgen @Spithoven 
Duidelijk! Het zou dus wenselijk zijn om beide abonnementen weer te kunnen bekijken in My Vodafone. Dat kan. Je kan namelijk als je inlogt klikken op 'account uitbreiden'. Hier krijg je de optie om nog een Vodafone abonnement toe te voegen.

Spithoven
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Cecilia @Rikst 

Goed, zojuist het volgende gedaan:

- ingelogd om MyVodafone (waar alleen het abonnement van mij gekoppeld was)

- mijnziggo gekoppeld dmv klantnummer ziggo en postcode/huisnr, dat lukte

- vervolgens gegaan naar account uitbreiden, het nr van mijn man ingetoetst, hij kreeg netjes een sms, geverifieerd, dat ging goed

ik zie bij "account uitbreiden" nu netjes 2 telefoonnummers (die van mij en mijn man) en rechts het ziggo abonnement staan. Als ik op MyVodafone klik zie ik ook weer alles zoals voor dit hele gelazer begon. Zie afbeelding.

 

Mijn enige vraag is: hoe kan ik het klantnr van mijn zoontje hieraan toevoegen?

overzicht MyVodafone.JPG

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3046Posts
  • 897Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Spithoven 
Super dat het al zo ver gelukt is. Ik zie dat in My Vodafone het account inderdaad is uitgebreid met Mijn Ziggo en dat in My Vodafone ook het account van jouw man is toegevoegd. Jouw man heeft ook een eigen klantnummer voor zijn mobiele abonnement zoals je ziet in het overzicht in My Vodafone (screenshot hieronder). Op basis daarvan zou je dus het abonnement voor jouw zoon op dezelfde wijze moeten kunnen toevoegen in My Vodafone. Wil je eens kijken of dat lukt? Mocht dat niet lukken, wil je dan het mobiele nummer van jouw zoon vermelden in je Community profiel? Dan duik ik er verder in.


Spithoven
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Cecilia @Rikst 

ik heb nu het volgende gedaan;

- ingelogd in MyVodafone account > account > account uitbreiden

- hier het tel nr van mijn zoontje toegevoegd, hij kreeg netjes een sms, geverifieerd, toen was zijn contract ook zichtbaar onder account uitbreiden. Ik heb ook een mail ontvangen met "Goed zo! Het abonnement 316******89 is toegevoegd aan je My Vodafone account. Vanaf nu kun je altijd je tegoed, verbruik en facturen bekijken en je instellingen aanpassen via My Vodafone en de My Vodafone App. "

- echter als ik naar de overzichtspagina ga en rechts kijk onder mijn contracten, dan zie ik er maar 2 en geen 3

Kortom; dit is waar het vorige keer ook fout ging. Ik heb dus nog steeds geen inzicht in mijn zoontje zijn verbruik etc. Wie kan mij alsjeblieft verder helpen? Ik snap het verschil niet, want bij het toevoegen van het contract van mijn man ging het wel goed.

 

PS. Graag erop letten dat je printscreens goed anoniem maakt, de vorige graag verwijderen want daar kun je mijn gegevens alsnog in lezen...

account uitbreiden lukt niet.JPG

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3046Posts
  • 897Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Spithoven 
Als ik nu meekijk in My Vodafone, dan zie ik 3 abonnementen staan. Het abonnement met het klantnummer welke start met 51 is nu ook toegevoegd. Via het drop-down menu aan de rechterzijde kan je wisselen van gebruiker. Als ik hierop klik dan zie ik de gegevens + verbruik van het mobiele nummer eindigend op 89. Kan je bevestigen dat jij dit inmiddels ook terugziet? 

Ik heb de afbeelding voor je verwijderd zoals verzocht, maar de gegevens waren geanonimiseerd. Ik heb er bewust voor gekozen om de eerste twee cijfers van het klantnummer even zichtbaar te laten zodat duidelijk was dat het hier om 2 abonnementen ging met elk een eigen klantnummer.

Spithoven
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het is ongelooflijk, maar het is gelukt inderdaad.

Het heeft een paar weken geduurd, en heel wat frustratie helaas. Jammer dat de telefonische helpdesk me niet verder kon helpen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic