NurgulSarigul

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Voorgelogen bij afsluiten van nieuwe abonnement!

Half december heb ik telefonisch mijn together abonnement afgesloten waarbij ik voorgelogen ben over bellen naar het buitenland. Verkoper wilde mij ook ziggo abonnement verkopen dus heeft hij me wijs gemaakt dat ik met mijn nieuwe mobiele abonnement onbeperkt kon bellen naar EU en Turkije. Want ik heb duidelijk tegen hem gezegd dat ik iedere dag naar Turkije moest bellen vanwege oude zieke moeder die daar alleen woont. Dus ben ik toen overgestapt naar ziggo. Helaas blijkt dit nu een leugen te zijn. Dus wordt ik nu steeds van ziggo naar Vodafone en van Vodafone naar ziggo doorverbonden.  Eindelijk hebben ze nu bij Vodafone besloten om dat gesprek te gaan beluisteren om te kijken of ik wel de waarheid vertel!!! Moet wel hierdoor bijna 10 dagen wachten!!  Vind dit echt schandalig!!  Ook mijn ziggo abonnement klopt niet want ik wilde mijn huidige vaste telefoonnummer behouden  en dit heeft hij ook voor me geregeld maar nu blijkt dat ik alleen een internet abonnement heb bij ziggo!! 

9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @NurgulSarigul 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wat vervelend allemaal, je raakt er niet wijzer van en begrijp je frustratie. Echter, je hebt er inmiddels een case van laten maken en dat kan 5 tot 10 werkdagen duren voor je hier antwoord op hebt. In die tussentijd kan verder niemand voor je kijken wat er aan de hand is, dat doen ze op die afdeling al, waar je de aanvraag hebt gedaan. Je zal dus echt even moeten wachten op die uitspraak. 

Ik ben natuurlijk niet bij het gesprek geweest en misschien is er wel een verwarring geweest tussen u en de persoon van de klantenservice. Maar goed, dat gaan ze nu uitzoeken en daar moet je echt even op wachten, hoe vervelend ook. 

En zijn hier medewerkers van Ziggo ook aanwezig en wanneer die je bericht hebben gelezen dan zullen ze met je mee kijken wat er daar aan de hand is. Heb nog even geduld, het is zondag, morgen is er weer iemand hier online. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hoi @NurgulSarigul
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Wat jammer om te lezen dat er zoveel verwarring en miscommunicatie is geweest bij het afsluiten van je nieuwe abonnement. Ik kan mij voorstellen dat het bellen naar Turkije van groot belang is aangezien jouw moeder daar woont. De gezondheid van je ouders is tenslotte één van de belangrijkste zaken. 

Ik zie dat er bij Vodafone een klachtencase is aangemaakt om het gesprek terug te luisteren. Dit is gebeurd op 8 januari 2022. Dit verzoek is bekend onder casenummer: 10837284. Eén van mijn collega's van de afdeling klachten neemt hierover contact met jou op. 

Wat betreft het Ziggo abonnement. Ik zie dat er bij ons Internet Start XXL is besteld. Op 29 november heb je nog met de afdeling opzeggingen gebeld, omdat je het abonnement wilde opzeggen omdat je geen vaste telefonie bij Ziggo wilde afnemen. De betreffende collega heeft toen aangegeven dat er enkel en alleen internet is besteld en zodoende is de overstap doorgegaan. Uit je bericht begrijp ik nu dat je juist wel vaste telefonie wil afnemen bij Ziggo en het nummer van je vorige provider wil behouden? Dat klopt? We zouden dat bij Ziggo kunnen regelen door je abonnement aan te passen naar een abonnementsvorm met vaste telefonie en vervolgens een verzoek voor nummerbehoud kunnen indienen. 

NurgulSarigul
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nu u het gesprek hebt beluisterd weet u dus dat ik daar duidelijk heb aangegeven om mijn vaste telefonie te willen behouden en hij geeft daar aan dat hij dat voor me in orde heeft gemaakt.  U kunt ook duidelijk horen met welke voorwaarde ik van kpn wil overstappen naar ziggo namelijk alleen als ik mobiel onbeperkt kon naar buitenland bellen!
En dat kon volgens hem!
 Ik heb idd ziggo gebeld toen ik erachter kwam dat ik per maand alleen 100 minuten  voor bellen naar buitenland had. Maar heb daarvoor eerst jullie Klantenservies gebeld en het situaties heb uitgelegd maar helaas werd ik naar ziggo doorverwezen om te kijken of ik ziggo abonnement kon annuleren zodat ik weer terug naar kpn kon maar helaas 14 dagen waren verstreken. Dus werd ik door ziggo weer naar jullie verwezen om naar een oplossing te zoeken. Daar wacht nu dus op! 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

@NurgulSarigul. Om verwarring te voorkomen. Ik heb het gesprek niet teruggeluisterd. Zoals aangegeven staat hier een verzoek voor open bij de afdeling klachten. Een collega van de afdeling klachten neemt contact met jou op over de uitkomst. Hier kan ik helaas dus niets in betekenen, omdat dit via klachten loopt. 

Wat betreft het Ziggo abonnement. Toevallig ben ik ook als moderator actief op de Ziggo Community. Zoals aangegeven heb je nu Internet Start XXL voor € 47,45 per maand. In de notities bij Ziggo lees ik terug dat je juist wilde opzeggen bij Ziggo omdat je geen vaste telefonie wil afnemen. Dit zit ook niet in je pakket en zodoende is de bestelling niet geannuleerd. Hier geef je in je bericht aan dat je juist wel vaste telefonie wil van Ziggo. Als je wilt kan ik je hiermee helpen. In combinatie met Internet Start XXL (150 Mbps) is het niet mogelijk, maar het volgende pakket zou eventueel wel een optie kunnen zijn: Internet Start (75 Mbps)  met Bellen voor € 51,00 (let op: je betaalt hiervoor wel voor het verbruik wat je pleegt met de vaste telefoon). 

NurgulSarigul
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hiermee wilt mevrouw Eva die niet eens haar achternaam vermeld in haar reactie de case afsluiten. Beste mevrouw ik ben benieuwd wat u heeft uitgezocht aangezien u niet naar gesprek heeft geluisterd! U kunt mij niet naar de website doorverwijzing omdat ik het niet daar heb afgesloten maar telefonisch ik ben gewoon verkeerd voorgelicht door uw collega en moet dit rechttrekken!  


Beste mevrouw Sarigul,

Onlangs heeft u contact met ons opgenomen omdat u in de veronderstelling was dat u met uw nieuwe abonnement onbeperkt naar EU landen kon bellen maar nu blijkt dat er maar 100 minuten per maand beschikbaar zijn.

Naar aanleiding van uw melding heb ik het een en ander voor u uitgezocht. Op 29 november 2021 heeft u een bestelling voor de nummers en xxxxxxxxx met de ordernummers xxxxxx  en xxxxxxx. Het betrof een Red Together-abonnement en een Red Together Extra-abonnement. U geeft aan dat in het verkoopgesprek gezegd is dat u met dit abonnement onbeperkt zou kunnen bellen vanuit Nederland naar nummers in de EU.

Met het abonnement Red Together kan 100 minuten naar de EU worden gebeld, zoals ook vermeld is op de website en in de voorwaarden die horen bij dit abonnement. Uit de bij ons bekende gegevens blijkt niet dat er iets anders met u is afgesproken. Het is ook niet mogelijk om een bundel toe te voegen waarmee onbeperkt kan worden gebeld naar de EU; een dergelijke aanvullende bundel zit niet in ons aanbod.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Eva
Advisor Customer Communications

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @NurgulSarigul

Jammer dat dit niet tot het gewenste resultaat heeft geleid. Zoals aangegeven ligt jouw verzoek bij de afdeling klachten. Wanneer je het niet eens bent met het bericht wat je hebt ontvangen, dan raad ik je aan om via die weg te reageren. Hier kan ik helaas dus niets in betekenen, omdat dit via klachten loopt. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Waarom is een achternaam belangrijk? Je hebt in ieder geval een naam van iemand die je een reactie stuurt. En wat Cecilia al schrijft, als je het er niet mee eens bent dan moet je een bericht terug sturen naar de mail die je hebt ontvangen. Want dan komt het weer terug bij de klantenservice en die kijken verder. De Vodafone medewerkers vanuit de community kunnen hier niets mee doen omdat ze die bevoegdheid niet hebben. 

Ik zou dus terug mailen, nogmaals uitleggen en erop staan dat het gesprek terug te luisteren is. In ieder geval succes, wat de schrijver aangeeft, op het laatst, dat klopt wel. Vind het daarom ook zo vreemd dat er iets anders gezegd zou zijn in het gesprek. Maar ja, ik was er niet bij natuurlijk. Ik zou het toch nog eens melden door terug te reageren. 

NurgulSarigul
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is een no reply  adres!  Dat moet u wel weten als “ super expert”! Waarom moet ik tien keer bellen of mailen om geholpen te worden? Er is een case aangemaakt en de opdracht is voor haar toch duidelijk namelijk luisteren naar het gesprek! Dat doet ze niet en mailt mij onzin! U doet dat nu ook met uw reactie hele verhaal is nu raar geworden ik vind het heel slecht van Vodafone hoe ze vertegenwoordigd is door jullie!
Mijn advies is aan u neem meer tijd voor je werk en denk eens na voordat je iets doet en denk eens klantgericht! Niet zomaar wat schrijven om maar te reageren! En uw vraag waarom achternaam zo belangrijk is ga ik niet eens beantwoorden. Zoekt  u dat maar zelf uit! 
Ondertussen heb ik weer gebeld aangezien ik niet kon reageren via de mail en heb eindelijk iemand gesproken die wel bereid was om eea uit te zoeken die tijd nam voor klant en klantgericht was. Hij heeft het probleem opgelost ipv mij weer doorverwijzen! Waarvoor mijn dank maar wat heeft Vodafone gefaald in mijn ogen! 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Fijn dat het is verholpen!
Bedankt voor het melden, ik als “Super Expert” weet ook niet van elke mail, die Vodafone uitstuurt, of het een Replay mail is of een NO Replay mail. Maar dankzij u heb ik dat nu ook weer iets geleerd, bedankt! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic