WesKamp180

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vodafone; onbetrouwbaar, onprofessioneel en verwarrend.

Hallo, bij deze even een opsomming van mijn recente ervaringen ;

In het kort; Vodafone medewerkers spreken elkaar tegen, vertellen de klant dingen/voorwaarden die niet kloppen of zelfs helemaal niet mogelijk zijn, en er worden afspraken met de klant gemaakt die door vodafone gewoonweg niet na worden gekomen.

Om te beginnen; Al jaren klant bij Vodafone (mobiel), en thuis (internet en tv) nu T-mobile (dat was vodafone, en is toen door t-mobile overgenomen), zodoende heb/had ik recht op thuisvoordeel; extra G op mn data dus. In totaal 4,5, terwijl ik aan 3 genoeg zou moeten hebben.

Nu betaal ik wat minder maar heb ik 2 G, wat dus te weinig is. Ik kan wel een duurder abbo nemen, maar dan ga ik flink meer betalen. Waar het dan op neer komt is dat ik, als langdurige klant van vodafone, nu een nieuw contract ben aangegaan waarbij ik ruim meer zou gaan moeten betalen voor minder mogelijkheden tot mijn beschikking. Hetgeen natuurlijk belachelijk is


  • 13 April 2019 verliep mijn mobiel contract, zodoende werd ik in februari gebeld door vodafone waarbij een aanbieding werd gedaan. In de veronderstelling dat ik recht zou blijven hebben op thuisvoordeel (wat ik nog extra navroeg aan de medewerker1, die dit bevestigde), een contract aangegaan, waarbij ik 3 G dacht te hebben, door thuisvoordeel.
  • In maart kreeg ik via via te horen dat ik wellicht geen recht had op dit thuis voordeel. Ik heb toen gelijk gebeld. De medewerker2 deelde mij mede dat ik recht had op 2 G extra, wat dus 3 G totaal betekende, ondanks dat ik niet bij ziggo zit, maar bij t-mobile.
  • Één dag later belde deze medewerker2 mij op om mij te vertellen dat zij een fout had gemaakt; ik heb niet recht op 2 G extra, maar 1 G extra. Aangegeven dat dit dus te weinig is, en ik minimaal 3 G nodig heb, waarna ik doorverbonden werd naar medewerker3. Die vertelde dat het mogelijk was het aanstaande contract te annuleren, ondanks dat de twee weken na tekening voorbij waren, Maar daarvoor moest ik bij een andere afdeling zijn. Medewerker4 vertelde mij vervolgens dat dat niet mogelijk is, en adviseerde mij om te wachten tot het nieuwe contract in was gegaan (ze konden pas bij het contract als het geactiveerd was) en dan opnieuw contact op te nemen. Daarvoor kreeg ik van hem een speciaal telefoon nummer.
  • Maandag 15 april direct naar dat telefoon nummer gebeld. Mederwerker5 melde mij dat extra data met thuisvoordeel absoluut niet mogelijk was/is, omdat ik niet bij ziggo zit. Ik had dus maar 1 G tot mijn beschikking. En het contract kon niet geannuleerd worden. Maar, zei hij, er kon een case aan gemaakt worden, dan zou er een betwisting komen, waarbij het eerste gesprek beluisterd zou worden. Wellicht zouden er dan nieuwe mogelijkheden zijn, als het zou blijken dat mederwerker1 niet geheel volledig in zijn informatieverstrekking was geweest. Dit zou 5 tot uiterlijk 10 werkdagen duren, en ik zou tijdig op de hoogte worden gesteld via mail.
  • Na 11 werkdagen geduldig gewacht te hebben en helemaal niets aan reacties te ontvangen hebben, besloten om maar weer eens te bellen naar het speciale nummer. Mederwerker6 vond het een rare en kwalijke gang van zaken, en zei dat ze de teamleider geattendeerd had, en ze zou zo snel mogenlijk er voor zorgen dat ik een reactie kreeg. Dit zou 2 tot 3 werkdagen duren.
  • Uiteindelijk na 6 werkdagen wachten met geen enkele respons, opnieuw gebeld. Mederwerker7 kon mij niet helpen, waarna ik medewerker8 te spreken kreeg. Die vertelde mij weer dat in extreme gevallen het wachten op zo'n case tot wel drie weken kon duren. Inmiddels waren er dus al drie weken verstreken, dus ik vroeg aan haar waarom ik dan nu sowieso al geen reactie had gekregen. Dat wist ze niet. Wel kon zij nu wel in één keer 1 g extra regelen. Ze las voor uit de laatste update van een van de vorige mederkers dat ik graag 1 G extra wilde, waardoor het totaal op 2 G zou komen, wat dus ook weer niet klopte want ik had al meerdere malen aangeven dat ik 3 G minimaal wilde. Verder moest ik maar afwachten, ze kon geen tijd geven over hoelang ik nu weer moet wachten...

...Als ik uberhaubt al een reactie krijg, want ik heb absoluut geen vertrouwen meer in vodafone.
Dit is op geen enkele manier een correcte gang van zaken doen en het liefst word alles geannuleerd en ga ik naar een andere maatschappij.

Nogmaals; mij zijn voorwaarden toegezegd die niet mogelijk blijken te kunnen zijn, mederwerkers weten zelf niet hoe en wat, spreken elkaar tegen en zijn dus blijkbaar zeer gebrekkig in de benodigde deskundigheid. Dan worden er meerdere malen afspraken gemaakt wat betreft onderhouden van contacten die keer op keer niet na worden gekomen.

Waarbij ik als klant zijnde verward in de kou blijf staan, met geen enkele ander optie om zelf maar weer contact op te nemen, om vervolgens met nog meer verwarring, vragen en onzekerheid achter te blijven.

Om nog maar niet eens te beginnen over het frustratie level.

Volledig ondermaats, onprofessioneel en zoals je kunt lezen, compleet onbetrouwbaar.
7 Reacties 7
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi WesKamp180

Welkom op de Community!
Jeetje wat een ervaring! Kan mij voorstellen dat je er klaar mee bent!

Als ik het goed begrijp heb je als eerste een abonnement afgesproken met 3GB erin. Echter zou dit niet mogelijk zijn met de combinatie van Ziggo, blijft iedereen elkaar hierin tegenspreken en ben je er al meerdere weken mee bezig.
Namens Vodafone mijn excuses hiervoor! Dit had voorkomen moeten worden en de afspraken horen duidelijk te zijn en nagekomen te worden.

Is het abonnement op dit moment al actief, welk abonnement heb je afgesproken en voor welke prijs?
Ik wil graag met je meekijken of ik hierin iets kan betekenen voor je.

Kun je mij de volgende gegevens sturen voor de verificatie via een privé bericht:
- Naam
- Adres
- Postcode
- 06-nummer
- Geboortedatum
- De laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer?
Dankjewel alvast!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Jeetje zeg, dat is een lang verhaal en wat vervelend allemaal.
Kan me goed voorstellen dat je op dit moment je buik vol hebt van Vodafone.
Gelukkig heeft Steven het opgepakt en ik hoop dat hij je verder kan helpen en dat je daarna weer fijn terug kijkt naar Vodafone. Het zijn nogal wat dingen die fout zijn gegaan.

Kan er zelf niets over zeggen omdat ik niet weet hoe het in de tijd ging met de overgang van Vodafone Thuis naar T-Mobile Thuis en met alle kortingen. Gelukkig is daar Steven dus wie weet 🙂

Succes in ieder geval en hoop dat het voor je opgelost kan worden.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Inmiddels opgepakt via privebericht en opgelost.
WesKamp180
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Als het goed is moet het nu opgelost zijn., en heb ik het abbo wat ik graag wilde.

Daar ga ik nu maar van uit; dus bij deze de complimenten aan moderator Steven!

Als laatste wil ik wel mijn feedback achterlaten;

Alle mederwerkers die ik heb gesproken kwamen oprecht begaan en gemotiveerd om mij te helpen over.
Maar zoals ik de afgelopen maanden gemerkt heb, zijn er voor vodafone belangrijke verbeterpunten te leren en toe te passen als het aankomt op de efficiëntie van de service verlening. De manier hoe het nu is opgepakt en de snelheid van de afwerking laten zien hoe het ook kan, en hoe het eigenlijk altijd zou moeten gaan (voor zover redelijkerwijs mogelijk).

Mvg.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi WesKamp180
Goed om te horen dat het is opgelost 🙂
En wat je zegt, sta ik ook volledig achter.

Bij deze een #LekkerBezig schouderklopje voor Steven :blush::wink:
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Energieboy En WesKamp180
Dankjewel voor het compliment.

Ik zal de feedback intern doorzetten. Dit had al vanaf het begin meteen in orde gemaakt moeten worden. Ik ben blij dat ik het kon oplossen. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak!
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic