theShelLuser

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone blijft data strooien? Even een bedankje!!

Hi gang!

 

Voordat ik bij Vodafone zat was ik abonnee bij een "hele bekende Duitse provider" voor nagenoeg 10 jaar (Duitsland is een groot zwak voor mij; mijn favoriete vakantie bestemming is Berlijn, ik heb vrienden in Duitsland en kom op zeg... Deutsche grundlichkeit!  Om nog maar te zwijgen over het fantastische bier ("Rheinheitsgebot"))!

 

Om redenen die ik uit respect niet ga delen ben ik van hun abonnement overgestapt naar pre-paid (dezelfde provider). En om andere redenen die ik OOK niet ga delen...  wilde ik binnen 3 maanden wat anders. Ten tijden van schrijven (zeker 3 jaar terug) was ik al ronduit tevreden over de diensten van Ziggo, dus toen ik zag dat ik extras kreeg ("Game of Thrones"!!!) als ik een Vodafone abonnement nam....  Voor de goede orde: inmiddels hebben mijn vriendin & ik de hele Game of Thrones DVD box, al sinds enige tijd, en nog steeds schrijf ik dit alles...  hmmm...

 

Toen ik hiermee begon had ik een extra data abonnement (voor mijn Samsung Galaxy S10) met 512Mb, en het was perfect ("512 should be enough for everyone...", yeah right! :D). Het volgende jaar: "We gaan verhogen!". Nee, niet de rekening maar mijn data toegoed! Ik ging snel van 512 naar 1GB (!). Dat was heel erg handig, ook omdat ik wat vaker mijn smartphone als 'relay' gebruikte (internet voor mijn Surface via mijn smartphone). Het volgende jaar: "wij gaan VERHOGEN, mwua ha ha haaaaaa!". oh, sorry: 1 april err: januari: je krijgt 2 Gb. (niet in diezelfde strekking maar ik vond dit wel leuk klinken).

 

Da's toch wel fijn toch...  ik begon zelfs meer naar de radio via mijn mobiel te luisteren (538 app).

 

Maar neen, dat was weer niet goed genoeg voor Vodafone/Ziggo...  eerder vorig jaar kregen we te horen dat de prijzen waren verhoogd. Ik verlengde eerder dat jaar mijn abonnement en ja.. het werd duurder (ik kreeg ook opties voor kortingen,  wel erg fijn (simonly btw, mijn Galaxy doet 't nog prima!)).

 

Dus wat gebeurd mij dit jaar?  Nou, wat denk je?  Reclame aanbieding voor een iPhone?!  Hoe kom je d'r op (dare accepted, ik verwacht nou mijn pilsje "K" 😁).

 

Ik heb nu 4(!!) Gb aan data, voor dezelfde kosten. Mijn enige kritische opmerking hier is dat Vodafone iets teveel op de reclame heeft gefocussed want alle push updates die ik kreeg zeiden dat ik 5Gb kreeg, maar dit werd 4. Da's wat slordig.

 

Point being: Nee, ze zijn dus duidelijk niet perfect en maken soms dus ook foutjes. DUH.

 

Ten tijden van schrijven heb ik nog "slechts" 2.81Gb over van mijn 4Gb (zit net over een kwart?) met nog 11 dagen te gaan, heb een bundel van 150min bellen (da's wel 2 uur & 30 minuten(!!)) en onbeperkt SMS. En laat dit even tot je doordringen: ik heb een abonnement? En mijn contract loopt tot September volgend jaar? Net geen E 11 per maand?! In mijn abbo staat 3Gb?!

 

Ik hoop dat we allemaal wel doorhebben dat Vodafone dit niet hoefde te doen? Mijn originele abonnemnt statement was vrij specifiek hoor...  daar staat dus geen 4GB aan data in... "well, here we are...".

 

Bij deze dus even een reactie. Ik ben bijzonder tevreden met mijn Sim-only van Vodafone (ook omdat ik leuke extras via Ziggo krijg (Game of Thrones is een enorme favoriet van ons (ik durf zelfs te stellen dat wij dit dankzij Ziggo / Vodafone hebben ontdekt!))) maar vooral omdat het nagenoeg altijd werkt, en omdat jullie (= Vodafone) duidelijk ook aan jullie klanten denken (die 4Gb komt echt alleen van jullie...) en ja... dan krijg je reacties als deze.

 

Wel een kritische opmerking: luister eens meer naar de techs?  Dit is echt een gok van mij (!) maar ik heb dit idee van "marketing afdeling" vs. "tech support" (= de mensen die het allemaal even doen) en marketing beloofd vrolijk 5Gb terwijl tech dus duidelijk had gezegd...   "laten we hopen dat ze het niet opmerken".  Voor de goede orde: dit is puur een gedachtenspinsel. Dat krijg je als je heel je leven in IT en IT/Support hebt gewerkt en ook nog eens veel Reddit volgt.

 

(maar ik ga me wel rotlachen als ik enigszins bij de 'waarheid' zit).

 

Maar dat alles doet dus niks af aan het feit dat ik nu al zeker 3 jaar (of 4?) een hele tevreden klant ben. En dat wilde ik echt even kwijt na jullie gulle nieuwe aanvulling op mijn data bundel. Dank jullie wel Vodafone/Ziggo!  Ik gebruik data onderweg voor mijn beurs activiteiten, browsen, en dus ook vaak (/ vaker) radio luisteren. Ben bijzonder tevreden!

 

3 Reacties 3
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @theShelLuser,
Welkom op de community van Vodafone. Super om te lezen dat je zo tevreden bent over Vodafone en dankjewel voor je feedback. Ik zal je feedback intern aankaarten zodat mijn collega's hierover kunnen sparren. 
Tijden veranderen waardoor ook abonnementen veranderen door meer data of een verandering in een prijs of de voorwaardes. Ik wens je heel veel luisterplezier! 🙂

F. Bartz

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Steven , 

Ja dat is leuk. Ik heb eerder hier een bericht gelezen dat je BloX Bundels kunt uitzetten door een sms-bericht te sturen naar 4000.

Dat heb ik gedaan: "STOP 10 GB extra Data in Nederland en de EU Maand Uit " en het zelfde met de tekst "STOP Alles in 1 Wereld dag UIT" , echter zeggen jullie wel dat wij die op elk moment kunnen uitzetten, maar dat is niet zo en ook kun je als klant niet zien of het nu wel of niet gelukt is. Van de bundels heb ik niets gebruikt, maar uitzetten kan ik ze niet, dat zal Vodafone moeten veranderen! 

Met vriendelijke groeten

Frank Bartz van den Bosch

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @F. Bartz 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Als eerst, dit is een hele oude topic en niet handig, als je zelf een vraag hebt, op een huidige topic te reageren. Dit is erg verwarrend en daarnaast, Steven is niet meer werkzaam bij Vodafone, hij kan je dan ook niet meer helpen. 

Als je een abonnement hebt dan hoef je deze BloX ook helemaal niet te stoppen, mits je ze aan hebt gezet, maar ook dat hoeft niet als je er geen gebruik van maakt. Om te controleren welke BloX je aan hebt staan kan via My Vodafone. Open de app en ga vervolgens naar Producten (kies voor een 06 nummer, als je er meerdere in je account hebt) en zie onder je abonnementen info een blokje met BloX. Klik daarop en je ziet alle BloX abonnementen die je hebt geaccepteerd. Daar kan je deze uitzetten, of ook aanzetten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic