IlseFriebel

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verdwijnen GB'S

Screenshot_20240117_011039_My Vodafone.jpg

  

11 Reacties 11
IlseFriebel
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan toch in 1 uur geen 10gb gebruikt hebben terwijl alle apparaten uit zijn 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11861Posts
  • 3486Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @IlseFriebel 
Hoe bedoel je met alle apparaten uit staan? 
Het kan zijn dat je net geen wifi hebt en dat je telefoon via je data dingen heeft binnen gehaald? Je hebt je telefoon niet de hele dag uit gehad, neem ik aan. 

IlseFriebel
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn gebruik ik als hotspot voor mijn zoons laptop telefoon en de mijne. Hij levert s avonds alles in het het staat uit. Mijn telefoon was aan ja. Maar ik sliep en was niks aan het downloaden want download nooit films of iets heb niet eens netflix. Om 00:00 heb je weer 10gb en om 0:55 was dit al op Hoe?!?!?! Het GB'S aanvullen blijft ook kut en achterlijk als je unlimited hebt

Energieboy
Expert
Expert
  • 11861Posts
  • 3486Oplossingen
  • 3103Likes

Oké, dat is wat meer informatie voor Vodafone om met je mee te kijken. Ze kunnen alleen wel inzien dat je GB hebt gebruikt, maar niet waaraan. De aantallen GB, die je gebruikt, gaan in bulken van je totaal af. Daar is soms geen pijl op te trekken. Begrijpelijk dat je in de nacht je telefoon niet gebruikt maar als die even op een plek ligt waar geen wifi bereik is dan kan het zijn dat die over gaat op je mobiele data en dan gebruikt je telefoon die. Je telefoon gebruikt overigens altijd data, ook al doe je er niets mee. Bij je instellingen kan je kijken welke apps data mogen gebruiken bij bv niet voldoende wifi bereik. Zou je eens kunnen kijken, misschien zie je daar direct waar het aan kan liggen. Bij een iPhone kan je goed zien welke app hoeveel data gebruikt. Hoe dit bij een Android toestel zit, weet ik niet. 

Laten we het netjes houden op de communicatie. Dat je iets vervelend vind, bv het aanvullen van je data, is knap lastig maar niet zoals jij het schreef. 🤭🫣 het is dus ontzettend vervelend dat je niet goed je data kan aanvullen, daar zou je graag van zien dat een moderator een klacht over indient, namens jou 😊😜

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3090Posts
  • 911Oplossingen
  • 1045Likes

Hi @IlseFriebel, welkom hier. 

Het dataverbruik kan zonder dat je er bij stil staat doorheen vliegen. Zoals @Energieboy al aangaf kunnen we zien dat er mobiele data is verbruikt, maar kunnen we wegens privacy niet zien waar deze data voor is gebruikt. Een mobiele telefoon zal altijd data gebruiken tenzij je de mobiele data in de instellingen uitzet. Het is dus in dit geval goed om de instellingen van je mobiele telefoon door te lopen zoals hier al is aangegeven door @Energieboy. Ook heb je zowel bij Android als iOS toestellen de optie 'Wifi Assistentie'. Deze instelling staat vaak automatisch aan en zorgt ervoor dat er bij een zwakke wifi-verbinding automatisch wordt overgeschakeld naar mobiele data. Deze instelling kan je uitzetten om het verbruik van mobiele data te verminderen.

IlseFriebel
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Topper jij moet het onderwijs in. Wij missen nog goede krachten net net taalgebruik. Geduld is normaal my middle name maar mijn geduld is op. Zit helaas nog tot juli 2025 vast maar zal me gedragen hoor!!!

IlseFriebel
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt maar wist dit al en wil helemaal niet minder gaan verbruiken daarom heb ik ook unlimited maar dat blijkt toch bizar limited. Helaas nog tot juli 2025

Tjeerd85

Raadgever
  • 91Posts
  • 20Oplossingen
  • 21Likes

@IlseFriebel dat is bij elke provider voor zover ik weet beperkt, zie bijvoorbeeld dit bij KPN: 

Hoeveel MB onbeperkt internet is, verschilt per provider alleen per dag. Per dag zit er een limiet van bijvoorbeeld 8 tot 10 GB aan. Gebruik je meer dan 10 GB in 1 dag? Dan kun je bij KPN zo vaak je wilt 2 GB extra activeren via sms of MijnKPN om weer op volle snelheid te internetten.
Odido, het voormalige T-Mobile, biedt voortaan 20GB aan dagtegoed aan op de Unlimited-abonnementen. Daarna kunnen gebruikers per 2GB een aanvuller vragen. Voorheen was dat nog 10GB met aanvullers van ook 2GB.
 
dus je wordt hierin hoe dan ook beperkt bij de provider. 
 
PJD

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik vind wel dat het aanvullen dramatisch slecht is, ze zeggen dat via de app het makkelijk gaat, jazeker als die netjes ververst, maar vaak staat het in de app een uur achter op de werkelijkheid, en lukt het aanvullen is die 2Gb op terwijl de app volhoud dat je nog 2gb hebt, log vaak in op de site, maar dat werkt ook niet als je data op is, moet je eerst weer wifi vinden.

Ik weet dat de groene dit beter op orde hebben, de magenta kan ik niet over oordelen, maar vodafone is in mijn ogen unlimited met lastige hordes ipv gewoon hordes.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11861Posts
  • 3486Oplossingen
  • 3103Likes

Eigenlijk is het helemaal niet belangrijk hoe het bij andere providers gaat. Sterker nog, de klant zit nu bij Vodafone en ervaart problemen bij Vodafone met extra GB. Als Vodafone het nu eens op orde maakt en zorgt dat de klant gewoon extra GB kan aanvragen, dan is er niets aan de hand. Maar het probleem is hier al vaker langs gekomen en is het aan Vodafone om deze nu eens aan te pakken! 

PJD

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dat is zeker een stap die ze moeten gaan zetten, nu ook weer, mijn verbruik is bijgewerkt tot 21.17, en kan niet aanvullen, ga ik naar de site lukt het wel, maar je bent er te lang mee bezig.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic