Rvloon

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Uit het niets ongelooflijk veel data verbruik, terwijl mobiel data staat uitgeschakeld

Goedemorgen allemaal,

 

Ik heb een ongelooflijk raar probleem. Vanaf 1 t/m 8 december is mijn data verbruik ineens ongelooflijk hoog, echter heb ik sinds 3 december mijn data helemaal uitgeschakeld op mijn telefoon en enkel wifi in gebruik. Ondertussen sta ik nu 13,98 over mijn bundel heen. Ondertussen heb ik meer dan 30gb verbruikt, wat nog nooit gebeurt is.

Wat ik vooral vreemd vind is dat alles uitgeschakeld is om verbruik te kunnen maken van mobiel internet. Google play services kan niks downloaden of updaten zonder wifi verbinding en kan dus geen verbruik maken van mijn mobiel internet. De synchronisatie dat overschakelt naar mobiel internet als wifi niet beschikbaar is staat ook uitgeschakeld.

 

Het vreemdste is dat op de dag dat ik wel gebruik heb gemaakt van mobiel internet, dat ik maar 56mb heb verbruikt en dan per 1 december ineens naar de 2.79gb ben geschoten. Her verbruik van apps in mijn telefoon staat ook gewoon letterlijk op 0 verbruik.

Ik heb geprobeerd de Vodafone chat te starten om direct hulp te krijgen, maar die wilt gewoon totaal niet openen in google chrome, firefox of opera.

Mijn telefoon is de Redmi Note 10 Pro met kernel versie 4.14.190-perf-g83f95a10e96b

Weet iemand misschien of ik dit kan oplossen met Vodafone of dat het mogelijk is om mijn data weer terug te krijgen?

Alvast bedankt voor de reacties!

2 Reacties 2
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 842Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Rvloon, welkom hier!

Een hele nare verrassing als je mobiele data nog sneller dan het licht er doorheen vliegt. Er staat op dit moment een incident open voor onverwachts veel dataverbruik. De oorzaak is vooralsnog onbekend, maar uiteraard is het probleem in onderzoek. Ten behoeve van het onderzoek wil ik je vragen om even te bellen of te chatten zodat er een case aangemaakt kan worden. Deze mogelijkheid heb ik helaas niet via deze weg. Naar aanleiding van deze case wordt je verbruik in de gaten gehouden en sta je ook automatisch op een lijst voor een credit als er sprake is van verbruik buiten de bundel en indien aan specifieke voorwaarden wordt voldaan. De settings in je toestel kunnen dan direct ook met je worden nagelopen.

Rvloon
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor de reactie. Na wat bloed zweet en tranen en rondspelen met het resetten van de cache in chrome kreeg ik de chat aan de praat. Daar is gekomen dat mijn telefoon over deze maand nog een 22mb is verbruikt en over november nog geen 160mb. Dus het is sowieso een klein beetje vreemd. Hoop wel dat dit kan opgelost worden, want ik heb mijn data wel nodig voor het werk en ik kan moeilijk 100 euro boven mijn bundel gaan zitten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic