CC1995

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Toestel gestolen in buitenland - eSIM overzetten

Hallo allemaal,

 

Ik wordt nu al drie dagen door Vodafone alle kanten opgestuurd, behalve de goede.

Wij zijn op vakantie voor een langere periode in Zuid-Amerika en nu is van de week helaas mijn telefoon gestolen. Na contact met Vodafone is mijn e-sim geblokkeerd. 

Nu wil ik mijn e-sim overzetten op een andere iPhone, maar Vodafone wilt niet echt meehelpen. Het kostte twee dagen om 2FA van My Vodafone te laten uitzetten, maar dat heeft uiteindelijk geen zin, want we worden verplicht om fysiek naar een winkel te gaan om een nieuwe e-sim te krijgen. Wij zijn nog 5 maanden op rondreis, dus dat is helaas niet mogelijk. 

 

Er moet toch een andere optie zijn om een digitale! simkaart over te zetten zonder dat nummerverificatie mogelijk is. Heb gevraagd of het met een ander nummer kan, zoals bijv. mijn vriend, die ook Vodafone klant is, en op hetzelfde adres woont. En de medewerken van messenger chat zei, ja dat kan je wijzigen bij contactgegevens. Dat klopt inderdaad, maar dan krijg je weer een sms naar het originele nummer om het te kunnen wijzigen, dat gaat dus niet. Oftewel, een hoop gedoe en frustratie na drie dagen zonder een oplossing. 

 

Iemand die wel een idee heeft hoe we dit kunnen oplossen? Fysiek naar Nederland is gewoon een hele dure/bizarre optie, voor een e-sim! k heb de originele e-sim qr-code en code nog, maar weet niet of dat iets helpt. 

 

5 Reacties 5
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 87Posts
  • 9Oplossingen
  • 16Likes

Hi @CC1995 
Dat is inderdaad een heel lastige situatie en ik snap dat je op zoek bent naar oplossingen. Nu SMS-verificatie niet mogelijk is, moet er op een andere manier klantverificatie plaatsvinden. En hoe zeer ik snap dat dit voor jou niet als realistische optie klinkt, kan dit echt alleen fysiek in Nederland in een winkel. Er is geen andere manier om een vervangende E-sim te krijgen. 

CC1995
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja dat is nogal een oplossing die niet echt realistisch is, er zijn toch vele andere manieren om te verifiëren dat ik echt de klant ben..

Of zoals aangegeven, mijn vriend woont op hetzelfde adres en is ook Vodafone klant, als jullie zijn nummer als contactnummer kunnen veranderen, dan is het waarschijnlijk ook zo opgelost.  

Verder staat hier op het forum het volgende topic: https://community.vodafone.nl/t5/Toestellen/Telefoon-gestolen-wat-moet-ik-doen/td-p/39959?fbclid=IwA...

Daar wordt aangegeven dat het ook via de post kan, na deblokkeren werd er een nieuwe sim-kaart opgestuurd via de post. Is dat een optie?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3119Posts
  • 917Oplossingen
  • 1052Likes

@CC1995 Het topic wat je noemt gaat alleen over het blokkeren van een simkaart en toesturen van een proces verbaal. In jouw situatie is de eSIM al geblokkeerd. Dit staat dus los van het aanvragen van een nieuwe simkaart of eSIM.

Je gaf aan dat je de 2FA verificatie al hebt laten uitzetten voor My Vodafone. In My Vodafone kun je ook zelf een nieuwe eSIM laten genereren. Dit duurt doorgaans enkele minuten en vervolgens kan je die dan installeren op je nieuwe toestel. Had je daar toevallig al naar gekeken? 

CC1995
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kan nu inderdaad in de app van Vodafone inloggen, echter de Producten pagina geeft een error, dat heb ik al op twee verschillende telefoons geprobeerd, en bij beide zegt de app: Oeps, dat gaat niet goed... er gaat iets stuk!

Via de website van Vodafone kan ik wel op de Producten pagina komen. Moet ik daar dan eerst de e-sim deblokkeren, zodat wellicht de pagina in de app wel weer werkt?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3119Posts
  • 917Oplossingen
  • 1052Likes

Yes, beste is om dit wel even via My Vodafone in de browser te doen. Kun je daar wel een nieuwe eSIM aanvragen? Lukt het niet direct, dan kan je de eSIM eerst deblokkeren en vervolgens een nieuwe eSIM genereren.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic