juliusmurillo

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Toestel afbetalen. Bedrag klopt niet

Beste,

 

Zojuist heb ik een e-mail ontvangen vanwege mijn verzoek  om de maandelijkse kosten van mijn toestelbetaling in één keer af te lossen.

 

Maandelijks betal ik 40eur aan de toestelkosten, en ik heb tot nu toe 8 maanden betaald (8x 40eur, dus 320eur tot nu toe). Het toestel kost 960eur, dus ik zou verwachten dat het resterende bedrag 640eur zou zijn.


Het resterende bedrag in het email is 660,64eur. Waarom is dit? Ik hoor het graag, want jullie zijn telefonisch niet bereikbaar.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @juliusmurillo
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Het is altijd even schrikken als de afkoop een ander bedrag betreft dan je op voorhand had verwacht. Ik zie dat je al lekker aan het sparren hierover bent geweest met @Spara. Inmiddels heb je gisteren ook contact gehad met een collega en is er een case aangemaakt voor de betreffende afdeling om dit nader voor je uit te zoeken. Dit betreft case 11279357. Mijn collega's komen spoedig bij je hierop terug. 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Spara

Raadgever
  • 76Posts
  • 14Oplossingen
  • 39Likes

Wat was de ingangsdatum van je abonnement? Grote kans dat dat niet de eerste van de maand was, dus in de eerste maand van je abonnement betaalde je minder dan die 40 euro en heb je dus nog niet 8 volledige maanden betaald.

 

Ik vermoed dat je abonnement is in gegaan op de 16e van een maand met 31 dagen. Want dan klopt het bedrag helemaal: 7 keer 40 euro plus 15 dagen (40/31 × 15 = 19.35) = 280 + 19.35 = 299.35. Dit is dus het bedrag dat je zeer waarschijnlijk inmiddels voor je telefoon betaalt hebt. Dan hou je nog 960 - 299.35 = 660.65 euro over. Er zit 1 cent verschil tussen, dat komt door het afronden tussendoor 🙂

 

juliusmurillo
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

HI @Spara 


De startdatum van mij abonnement was 31 december 2021, en in de eerste maand (januari 2022) heb ik zelfs 41,29eur betaald voor de maandelijkse toestelkosten.

 

 

Spara

Raadgever
  • 76Posts
  • 14Oplossingen
  • 39Likes

Even een dubbel check, wat is de einddatum die je in de My Vodafone app kan vinden bij producten?

juliusmurillo
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Spara  De einddatum is 30 december 2023

Spara

Raadgever
  • 76Posts
  • 14Oplossingen
  • 39Likes

Dan gaat t precies de andere kant op, je hebt deze maand nog niet betaald. Je zit nu halverwege de maand, dus aan het eind van deze maand, heb je 7.5 maand afbetaalt via de maandelijkse rekening. Normaal gesproken 8 maanden natuurlijk, maar halverwege deze maand augustus heb je de volledige afbetaling aangevraagd en hoef je de laatse helft van augustus niet meer via de maandelijkse rekening te betalen. Dus volgens mij klopt het wel 🙂

 

Op de aankomende factuur zal er dus waarschijnlijk nog een ongeveer halve maand aan toestelkosten staan, zodat je op die 7.5 maand komt.

juliusmurillo
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Spara De 8e maand is inmiddels betaald (dus ik heb in totaal 320eur betaald); betekent het dat ik in de volgende factuur een creditnota krijgt van 20,65eur?

Spara

Raadgever
  • 76Posts
  • 14Oplossingen
  • 39Likes

Wat ook kan, is dat deze aanvraag precies gekruist is met de factuur. Wat het geval is wanneer de afbetaling berekend was op het moment dat de factuur nog niet betaald of de verwerking van de betaling nog niet verwerkt was. In dat geval zal je inderdaad wel een creditnota krijgen. Maar Vodafone gaat daar over en niet ik (als mede klant). Je zou nog eens kunnen bellen naar 1201 (of chatten via de My Vodafone app) zodat je wel een medewerker van Vodafone krijgt te pakken. Moderators van Vodafone zien dit topic ook, maar het kan langer duren voordat ze in dit topic kunnen reageren.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @juliusmurillo
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Het is altijd even schrikken als de afkoop een ander bedrag betreft dan je op voorhand had verwacht. Ik zie dat je al lekker aan het sparren hierover bent geweest met @Spara. Inmiddels heb je gisteren ook contact gehad met een collega en is er een case aangemaakt voor de betreffende afdeling om dit nader voor je uit te zoeken. Dit betreft case 11279357. Mijn collega's komen spoedig bij je hierop terug. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic