Leslyhames

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Telefoon defect, valt dit onder de garantie

Mijn telefoon (S7) lijkt een fabricage fout te hebben, het scherm lijkt los te komen in de linker boven hoek. Het toestel is niet gevallen en er zijn verder geen beschadigingen.

Hoe krijg ik zonder kosten te maken en zonder dat ik mijn telefoon lang kwijt ben of naar fabrieksinstellingen moet zetten een nieuw scherm?

Ik ben bereid om naar een reparatie centrum te rijden, echter het aanmelden lukt niet via internet.

Ik hoor het graag....
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Leslyhames
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Daar kunnen wij, als klanten op de community, niet over oordelen. Je zal dan even langs een Vodafone winkel kunnen gaan om er naar te laten kijken. Als er garantie is dan zullen ze hem opsturen en anders geven ze je wel andere informatie. Zorg wel dat je je aankoop bewijs bij je hebt, je contract of iets anders waarop staat wanneer je deze hebt gekocht.

Als je bereid bent om een reparatie centrum op te zoeken zou ik contact opnemen met Samsung, die kunnen je daar ook meer over vertellen. Maar bellen met de klantenservice van Vodafone kan je ook even doen om te vragen wat verstandig is en of er iets in de buurt zit om hem zelf naar toe te brengen.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Leslyhames
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Daar kunnen wij, als klanten op de community, niet over oordelen. Je zal dan even langs een Vodafone winkel kunnen gaan om er naar te laten kijken. Als er garantie is dan zullen ze hem opsturen en anders geven ze je wel andere informatie. Zorg wel dat je je aankoop bewijs bij je hebt, je contract of iets anders waarop staat wanneer je deze hebt gekocht.

Als je bereid bent om een reparatie centrum op te zoeken zou ik contact opnemen met Samsung, die kunnen je daar ook meer over vertellen. Maar bellen met de klantenservice van Vodafone kan je ook even doen om te vragen wat verstandig is en of er iets in de buurt zit om hem zelf naar toe te brengen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Leslyhames

Welkom op de community!
Ik kan mij voorstellen dat je dit zo snel mogelijk gemaakt wilt hebben.
Vanuit hier kunnen wij helaas niet aangeven of iets een fabricage fout is. Dit onderzoekt het reparatiebedrijf voor je.
Via hier lees je hoe het reparatietraject gaat.

Mocht het niet onder de garantie vallen dan krijg je een prijsopgave. Je hebt dan de mogelijkheid om akkoord te gaan of niet. Ga je niet akkoord dan worden onderzoekskosten in rekening gebracht van 36,30 Euro.

Tip:
* Kijk ook eens naar je inboedel-, kostbaarheden- of reisverzekering. Wie weet vergoeden zij nog iets.
* Maak een back up van je gegevens. Het toestel wordt namelijk gewist zodra hij onderzocht wordt.
Leslyhames
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor uw reactie.

Ik ga er even vanuit dat het een fabricage fout is.

Ik baal er dan ook van om benadeeld te worden doordat ik mijn telefoon leeg moet halen.
Wanneer ik hem bij de plaatselijke reparateur breng zet hij er in 10 minuten een nieuw scherm op. Waarbij ik niks leeg hoef te halen.

Het zou dan ook fijn zijn wanneer Vodafone deze reparatie betaald.

Ik wacht nog op een reactie van Vodafone, aangezien ik de telefoon bij hen aangeschaft hebt.

M.v.g. Lesly
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het is een standaard procedure dat de gegevens verwijderd worden. Dit is omdat de reparatie niet door Vodafone gedaan wordt. Daarnaast zijn op die manier jouw gegevens veilig omdat ze ook zullen testen (als hij gemaakt wordt) of het werkt. Hiervoor moet het toestel weer ingeschakeld worden.
Zoals ik al aangaf kunnen wij verder niet uitsluiten vanuit hier, in de winkel of bij de klantenservice of dit onder de garantie valt of niet.
Leslyhames
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor uw reactie,

Ik ben al bij een winkel geweest, hier gaven ze aan dat het waarschijnlijk onder garantie valt. Geen valschade.
Ik wil mijn telefoon niet opsturen, dan ben ik hem te lang kwijt.

Ik hoop dat Vodafone iets in mijn oplossing ziet.
Dat zou de meest klantvriendelijke oplossing zijn....

Ik wacht nog even op een reactie van Vodafone.

Nogmaals bedankt!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik heb je hierboven al benoemt hoe het in zijn werk gaat. Vanuit hier gaan wij niet toezeggen dat het op onze rekening kan.
Er zal onderzocht moeten worden of het onder de garantie valt of niet. Daarnaast zul je het toestel op moeten sturen.
Leslyhames
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja was ik al bang voor, slechte service.
Erg klantonvriendelijk.
Vodafone accepteert dus dat een telefoon van €700 binnen 9 maanden uit elkaar valt.

Ik heb inmiddels mijn abbonnement opgezegd.

Bedankt voor jullie reacties.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Leslyhames
Ik begrijp best dat je je toestel niet kan missen maar is er dan niemand in je omgeving waar je een toestel kan lenen? Vodafone stuurt je toestel op en deze zal, als die onder de garantie valt, worden gemaakt en dan heb je weer een mooi toestel terug. Doe je dit niet dan zit je er mee en om nu al je abonnement op te zeggen lijkt me ook niet handig want als je wilt overstappen naar een andere provider, en je nummer wilt meenemen, dan mag je je abonnement niet zelf opzeggen!

Dit laatste wil ik toch als tip aan je meegeven. Eventueel kan je langs een Samsung reparateur bij je in de buurt??
Leslyhames
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je wel voor de reactie.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Fijn dat nu alles duidelijk is. Ik zal het topic nu sluiten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic