dude66

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht signaal grote delen Amsterdam

Al een paar maanden zeer slecht signaal op zowel 4g als 5g in Amsterdam, op verschillende locaties. Twee verschillende contracten / nummers / twee verschillende telefoons. Meerdere keren ticket geopend die steeds worden gesloten met de mededeling dat er een probleem met de mast is? Dus een probleem wat al maanden aanhoud, op verschillende locaties in Amsterdam. Meer mensen hier last van. Gezien ik het probleem met twee verschillende telefoons / nummers heb zou je denken dat het probleem meer mensen moet raken.

 

Omdat het signaal zeer slecht is zowel de up als download snelheid knudde.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @dude66

Wat irritant dat je op vele plekken in Amsterdam een slecht signaal. Uit je bericht begrijp ik dat er eerder al een ticket is aangemaakt voor onze technische dienst en dat is gebleken dat de oorzaak te wijten is aan een betreffende mast. Wanneer het een betreffende mast in Amsterdam betreft zou je inderdaad verwachten dat hier meer mensen hinder van ervaren. Nu moet ik bekennen dat ik dit op de Community in de afgelopen weken niet veel voorbij heb zien komen in de regio Amsterdam, maar voor hetzelfde geldt zijn de meldingen via andere kanalen gedaan. 

Doordat het een mast in onze hoofdstad betreft kan ik mij indenken dat het verhelpen van dit probleem een hoge prioriteit heeft. Heb je naar aanleiding van het ticket naar onze technische dienst ook uitsluitsel gekregen wanneer dit wordt opgelost? Zo niet, dan kan ik mij voorstellen dat je wel opzoek bent naar deze concrete informatie. Mijn advies zou dan ook zijn om een bericht te sturen naar onze klachtenafdeling (e-mail kies vervolgens voor klacht). Zij kunnen dit nader uitzetten en de betreffende partijen aanhaken hiervoor.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @dude66

Wat irritant dat je op vele plekken in Amsterdam een slecht signaal. Uit je bericht begrijp ik dat er eerder al een ticket is aangemaakt voor onze technische dienst en dat is gebleken dat de oorzaak te wijten is aan een betreffende mast. Wanneer het een betreffende mast in Amsterdam betreft zou je inderdaad verwachten dat hier meer mensen hinder van ervaren. Nu moet ik bekennen dat ik dit op de Community in de afgelopen weken niet veel voorbij heb zien komen in de regio Amsterdam, maar voor hetzelfde geldt zijn de meldingen via andere kanalen gedaan. 

Doordat het een mast in onze hoofdstad betreft kan ik mij indenken dat het verhelpen van dit probleem een hoge prioriteit heeft. Heb je naar aanleiding van het ticket naar onze technische dienst ook uitsluitsel gekregen wanneer dit wordt opgelost? Zo niet, dan kan ik mij voorstellen dat je wel opzoek bent naar deze concrete informatie. Mijn advies zou dan ook zijn om een bericht te sturen naar onze klachtenafdeling (e-mail kies vervolgens voor klacht). Zij kunnen dit nader uitzetten en de betreffende partijen aanhaken hiervoor.

dude66
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht netwerk / signaal is er in verschillende gebieden in Amsterdam. Artis, de Pijp, Centraal station. Dit hele gebied zit op 1 mast?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Haha, alles op 1 mast. Als dat zo was dan was het zeer slecht gesteld met Vodafone. Zie op dit kaartje hoeveel masten Vodafone gebruikt. Voor alle 5G masten, zie hier. En all 4G+ masten, zie hier. Ga er eens naast (onder) staan en kijk of het dan beter gaat, als test. 

Kom regelmatig in Amsterdam, heb er ook vrienden met Vodafone, en zelf geen problemen gehad of gehoord van iemand. Misschien veel toeristen in de stad en storing met de mast bij elkaar geen goede combinatie? 

Heel erg vervelend natuurlijk en hoop dat Vodafone dit serieus oppakt en zelf ook een test uitvoert. Je kan in ieder geval je klacht nog indienen, zoals Cecilia dit al aangeeft. 

dude66
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zit hier 40 meter afstand een mast waar Vodafone het volgende heeft staan op 5G. Of ik nu buiten sta, op die 40 meter afstand, of iets verder weg, het signaal blijft hopeloos. Tot een paar maanden terug nooit een issue gehad. Oorzaak is onduidelijk (maanden een niet functionerende mast is ongeloofwaardig) en de standaard reacties van Vodafone zijn ronduit triest.

 

Die antenne kaart had ik al gevonden.

Hoogte Hoek Frequentie Vermogen

30.8 m90°n3 1835 MHz 32.4 dBW
30.8 m210°n3 1835 MHz 32.4 dBW
30.8 m330°n3 1835 MHz 32.4 dBW

 

Aangezien ik het probleem met twee verschillende toestellen en sims heb kan eea uitsluiten. Heb ook nog een KPN abo die een mast op 55 meter afstand heeft staan. Prima signaal, behoorlijke snelheid dus het kan wel.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic