desiwirjo

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Slecht/geen bereik 3195ND

Ik heb geen tot slecht bereik sinds 3 dagen. Ik kan niet bellen en heb geen internet.Soms heb ik wel connectie en zie 3G of H. Wanneer ik 3G zie heb ik vaker geen dan wel connectie.Dit is niet de eerste keer dat ik het op mijn werk heb. En iedereen hier met vodafone heeft er las van.
8 Reacties 8
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi desiwirjo,

Wat vervelend dat je problemen ondervindt met het netwerk. Ik kan geen problemen onderdekken in die regio. Helpt het als je het toestel instelt op het 2G/GSM netwerk?
desiwirjo
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Linda,

1-Dat is niet mogelijk voor zover ik kan zien op mijn S3 mini.
2-Ik betaal voor 3G niet voor 2G!
3-Ik heb niet eens connectie op het GSM netwerk. Kan dus ook niet bellen en gebeld worden.
4-Het bereik zelf zou vol moeten zijn. Dit zou dus moeten betekenen dat het aan de connectie ligt tussen de telefoon en mast.
5-Het probleem doet zich alleen hier in de omgeving voor. Mijn collega's hebben er ook last van.
6-Het is leuk dat jullie de connectie tot jullie mast controleren en dat deze uiteraard geen problemen geeft. Maar controleren jullie ook of jullie connectie met mijn telefoon (SIM) hebben? Stuur eens een ping of iets?
7-Als ik de symbolen bekijk lijkt me telefoon wel data te versturen maar niks binnen te krijgen.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. En niet met alleen de standaard antwoorden komen.
Dit is niet de eerste keer dat het hier fout gaat. Kijk maar in mijn historie dan zie dat ik eerder heb aangegeven dat er geen connectie was.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Desiwirjo, dit zou ook mogelijk moeten zijn op de Samsung Galaxy S3 mini. De volgende pagina kan je daarbij op weg helpen: http://voda.fo/ne/mnwaf. Daarnaast kunnen we niet altijd en overal 3G dekking garanderen. Het kan een tijdelijk probleem zijn op jouw locatie waardoor het niet optimaal werkt. Ik kan in ieder geval niets vreemds ontdekken op die postcode. In het volgende topic kun je meer info vinden.
desiwirjo
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nomaal als 3G slecht bereik heeft gaat hij over naar EDGE of GSM. Maar nu heb ik niet eens GSM. Tevens zie ik dan het bereik zakken. Mijn bereik geeft nu vol aan en er staat ook gewoon vodafone NL onderin me telefoon, maar toch geen connectie. Tijdelijk is bij jullie dan wel langer dan in mijn begrippen want het probleem deed zich vorig week al voor.Wat ik me nu vooral afvraag is of jullie nog wat doen met deze meldingen? Worden ze geregistreerd en in de gaten gehouden of "afgewimpeld" met de standaard antwoorden dat jullie niet overal ten alle tijden 3G kunnen leveren en daarna in het "archief" gedumpt?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ik begrijp dat het vervelend is, maar we kunnen op dit moment helaas niet meer doen dan je zo goed mogelijk op weg helpen. Heb je handmatig het netwerk instellen al geprobeerd? We registreren alle meldingen, maar we kunnen niet alles handmatig in de gaten houden. In de meeste gevallen wordt het vanzelf opgelost of is onze netwerkafdeling er al mee bezig.
desiwirjo
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik weet dat jullie niet alles handmatig kunnen volgen.
Het is nu wel de 2de keer dat ik (geen idee of andere het ook hebben aangegeven) heb aangegeven dat ik problemen heb op deze postcode.
Ik kan me voorstellen dat jullie nu met een schuinoog de postcode in de gaten of het niet vaker gebeurd. Dat is wat ik me dus afvraag of dit gebeurd. Of dat de melding in de archief terecht komt en elke keer als er een melding gemaakt wordt het gezien wordt als losse melding.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Onze netwerkafdeling heeft natuurlijk wel een overzicht van de storingen/werkzaamheden op een bepaalde postcode. Echter hebben wij hier geen inzage in. Daarnaast zijn er verschillende oorzaken waardoor je (tijdelijk) hinder kunt ondervinden. In ieder geval bedankt voor de signalen.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
SeR schreef:
Hallo Desiwirjo, dit zou ook mogelijk moeten zijn op de Samsung Galaxy S3 mini. De volgende pagina kan je daarbij op weg helpen: http://voda.fo/ne/mnwaf. Daarnaast kunnen we niet altijd en overal 3G dekking garanderen. Het kan een tijdelijk probleem zijn op jouw locatie waardoor het niet optimaal werkt. Ik kan in ieder geval niets vreemds ontdekken op die postcode. In het volgende topic kun je meer info vinden.
"Daarnaast kunnen we niet altijd en overal 3G dekking garanderen"  zoals eerder gevraagd, wat kan Vodaofne in hemelsnaam WEL garanderen?
Willen jullie dan ook 3G dekking van de dekkingskaart halen? Haal ook GSM er dan maar gelijk van af. Beter nog, schrap die hele dekkingskaart. Weet dat er staat dat je er geen rechten aan kunt ontlenen, maar op deze manier is zo een dekkingskaart natuurlijk een nutteloze tool met geen enkele (toegevoegde) waarde.
Laat iedere medewerker tegen klanten dit zeggen:
"We garanderen geen dekking omdat er teveel factoren zijn die invloed hebben, zowel binnen als buiten. Kunt u bellen / mailen dan is dat mooi. Kunt u het niet, jammer we garanderen niets."
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic