ravid

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Slecht bereik in kantoorpand.

Wij zijn business klant bij vodafone en nemen ongeveer 40 abonnementen af. Deze abonnementen worden met verschillende type telefoons gebruikt waarbij ik niet met zekerheid kan zeggen dat deze allemaal bellen over wifi, 4g of 5g ondersteunen. Ons Wifi-netwerk hebben we laten meten en dit is top of the bill. De gebruikers ervaren hinder als ze bellen binnen het goed geïsoleerde kantoorpand, buiten het pand is het bereik voldoende. Hoe krijg ik grip op deze situatie zodat iedereen probleemloos kan bellen? Ik heb ook het e.e.a. gelezen over VoLte, VaMo en WoWifi en hoor graag wat jullie advies hierin zou zijn.

 

Daarbij is het goed om te weten is dat we naast de Vodafone abonnementen ook een VOIP oplossing hebben met 3CX. Dit wordt gebruikt met vaste nummers voor intern en extern gebruik. Echter lost dit met roaming issues van devices ook niet alle problemen op en willen sommige gebruikers geen vastnummer maar hun eigen -06 behouden.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @ravid 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Omdat je zakelijk gebruiker bent, en heel veel abonnementen hebt, is het beter om contact op te nemen met de zakelijke klantenservice of, als je die hebt, met je tussenpersoon (accountant) bij Vodafone. 

Dit is namelijk een particulieren community. Als het een simpele vraag zou zijn dan is het misschien hier op te lossen, maar gezien dat je zoveel abonnementen hebt is het verstandiger om de zakelijke klantenservice te benaderen. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @ravid 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Omdat je zakelijk gebruiker bent, en heel veel abonnementen hebt, is het beter om contact op te nemen met de zakelijke klantenservice of, als je die hebt, met je tussenpersoon (accountant) bij Vodafone. 

Dit is namelijk een particulieren community. Als het een simpele vraag zou zijn dan is het misschien hier op te lossen, maar gezien dat je zoveel abonnementen hebt is het verstandiger om de zakelijke klantenservice te benaderen. 

Tjeerd85

Raadgever
  • 90Posts
  • 19Oplossingen
  • 20Likes

Lastige situatie, zeker omdat je aangeeft dat het bereik buiten voldoende is en binnen (in een goed geisoleerd pand) niet. Providers garanderen altijd het bereik buiten, omdat ze op binnen geen invloed hebben. Je hebt GSM repeaters, die het signaal buiten ontvangen en dan binnen doorsturen, maar of dit een goeie oplossing is, ik heb er nog nooit mee gewerkt. Aangezien jullie 40 aansluitingen hebben, vraag je accountmanager hier eens om of hij iemand kent met ervaring hierin? Mogelijk kan deze man/vrouw ook onderzoek laten doen naar het netwerk in jullie buurt en kijken of er verbeteringen gepland staan!

ravid
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor de reacties. Ik zal het nog een keer proberen met de zakelijke support.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic