Anton81

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Sinds Android 6 update op Samsung S5 val het Vodafone netwerk elke 5 minuten weg

Sinds onvegeer een week heb ik de Android 6.0 update ontvangen op mijn Samsung S5. Telefoon draait iets beter dan eerder, performance is wat beter.
Echter, elke 5 minuten heb ik dat het Vodafone netwerk uitvalt. Een vriend van mij ( ook Samsung S5/ Vodafone) had precies hetzelfde probleem.
Het probleem doet zich niet voor als hij met zijn auto de grens over rijdt, België in. Daar werkt de Samsung S5 prima. Eenmaal weer in NL op het Vodafone netwerk valt het netwerk elke 5 minuten weg.

Ons vermoeden is:
- dat alle Vodafone klanten met een Samsung S5 sinds de Android 6 update hier last van hebben.
- het probleem is extra goed zichtbaar als men in de auto zit (schakelen van netwerk paal tot paal)
- bij de update naar Android 6 zijn de Vodafone netwerk configuratie instellingen voor 4G corrupt geraakt

Oplossing:
1. Ga naar settings, More networks, Mobile networks
2. Zet network mode op: 3G/2G (auto connect)
3. problem solved!

Conclusie:
Ik betaal nu Vodafone voor 4G, maar ik kan het niet gebruiken. Hopelijk komt er snel een fix!
135 Reacties 135
Anonymous
Niet van toepassing
Spijtig om te horen
Is er verder geen onderzoek gestart?

Ik hoop 't voor je
Anton81
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Steven-

Joey schrijft: Het probleem is inmiddels bekend bij Samsung en in onderzoek

Anonymous
Niet van toepassing
was meer een vraag of er nog iets mee gedaan wordt, vandaar ook de vraag.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
ik zal het je niet persoonlijk aanrekenen maar eigenlijk is het wel triest dat wij als doorgeefluik moeten fungeren tussen 2 Vodafone afdelingen... Dat is niet echt de "customer experience" die wij als klant zouden kunnen verwachten in 2016. Ik had eerlijk gezegd allang een contactpersoon verwacht die dit dossier zou oppakken en die een vuist zou maken richting Samsung. En die de klanten ook actief op de hoogte zou houden. Het blijft allemaal een beetje passief. Dit zijn de punten waarop je als Vodafone kunt scoren. De megabits zijn bij de concurrentie exact hetzelfde.
Anonymous
Niet van toepassing
Ik ben het hierin helemaal met je eens
Dit is zelfs al eens intern aangekaart via mij om via het forum ook klanten /forum gebruikers te helpen met dit soort dingen zoals issues, activatie van aankaarten etc. Echter ligt de keuze hierin niet bij mij. Het enige wat ik hierin kan doen is het nogmaals aangeven en tot die tijd kan ik alleen maar adviseren.
jrwalker

Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Ik heb ook het zelfde probleem, als ik ging rijden viel het netwerk gewoon uit. Ben hier in A'dam naar filiaal 508 (Buikslotermeerplein) gegaan met mijn klacht. Daar werd mij verteld dat mijn mobiel defect is en zodoende moet worden opgestuurd. Later kwam ik er achter mede door te kijken op internet dat het probleem niet een defecte mobiel is. Ben terug gegaan naar de Vodafone winkel, werd daar onbeschoft behandeld. Geen verdere informatie gekregen, kortom zoek u het maar uit. Zeer spijtig dat er niet naar mij werd geluisterd. Ik moet dus maar afwachten wanneer ik mijn mobiel terug krijg.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Tjonge, dat is wel een erg slecht verhaal. Misschien kun je contact opnemen met de klantenservice om een klacht in te dienen en te kijken of je je telefoon meteen terug kunt krijgen.
Pepijnl

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb exact hetzelfde probleem, denk inderdaad dat iedere Vodafone-klant met een S5 en Android Marshmallow dit probleem heeft. Fijn dat ik na lang in het Engels Googlen eindelijk dit forum vond 🙂 Lijkt een uniek Nederlands probleem, over de grens nergens last van.

Blijft een slecht verhaal dat ik een telefoon koop bij Vodafone, met een Vodafone-abonnement en een Vodafone Android-versie en als dat niet goed werkt wordt gezegd: "Afwachten tot wanneer Samsung het oplost." T
en eerste test je een update voordat je hem pusht; de S5 is een heel veel verkocht toestel waar je toch zeker mee test. Ten tweede wijst het feit dat dit probleem zich alleen lijkt voor te doen bij Vodafone Nederland erop dat tenminste een deel van het probleem en mogelijk de oplossing in het netwerk zelf ligt. En ten derde informeer je je klanten die dit betreft, Vodafone weet precies welke van hun klanten een S5 gebruiken, en laat ze niet zelf zoeken naar een forumpje om te lezen dat het probleem bekend is.

Ik zal ook melding maken bij de klantenservice, hoe meer meldingen, hoe meer druk op een oplossing hoop ik.
Anonymous
Niet van toepassing
Ik zal je feedback meenemen en intern doorgeven.
Echter moet ik er wel bij vermelden dat we vanuit hier alleen kunnen adviseren. De klantenservice kan dit voor je oppakken en doorspelen naar de technische dienst.
Wat er precies aan de hand is met de Samsung en Vodafone updates kan ik je niet vertellen. Wel hoop ik dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Steven- Eigenlijk zouden de moderators gewoon bij de klantenservice moeten horen en dezelfde mogelijkheden moeten hebben. Bij de vrienden van KPN is dat ook gewoon zo, daar worden bij pm meteen afspraken gemaakt voor oplossingen.
Ik vraag me inmiddels wel af of deze storingen ook reden kunnen zijn om ons telefoonabonnement voortijdig zonder boete te kunnen beëindigen. Zolang er geen duidelijke communicatie plaatsvindt over een oplossing en een termijn voor iedereen krijg ik wel de neiging om mij hierin te gaan verdiepen. Of als iemand hier het al weet dan hoor ik het graag.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Misschien zou het ook wel een goed idee zijn om de update offline te halen om meer problemen bij andere klanten te voorkomen, of is dat al gebeurd?
jrwalker

Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Zag online dat mijn mobiel is gerepareerd (Dynafix Care de reparateur van Vodafone)
Ben benieuwd wat ze hebben gedaan, de oude firmware of misschien toch een update?

Ik hou jullie op de hoogte !!
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Ben benieuwd, dit lijkt me lastig te reproduceren op een statische locatie
jrwalker

Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Rick,
Het is een Software Update..
Nieuwe softwareversie: VDF G901FXXU1BOK2

Zegt mij niets?

Kan waarschijnlijk Vrijdag de mobiel ophalen denk ik.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Ze hebben Android 5 weer teruggezet. Ik ben benieuwd of jou dat helpt, ik heb het zelf ook geprobeerd maar bij mij bleef het probleem toen bestaan.
jrwalker

Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Het ene probleem is nog niet verholpen, het volgende probleem bied zich aan.. Afwachten of dit probleem snel wordt opgelost. Oke ik heb mijn mobiel opgehaald bij de Vodafone winkel..

Volgens opgave had mijn mobiel een defect onderdeel?

Daarom is er een Boardswap uitgevoerd, tevens een Software Update met de laatste nieuwe software 6.01.

Oke als ik binnen mijn gebied blijf gaat alles goed, maar als ik ga rijden valt opnieuw het netwerk uit...

Nou komt het: Gebruikstips van Samsung.com/nl/selfservice:


1. De volgende tips kunnen helpen de verbinding te verbeteren.
Schakel je toestel handmatig op 3G, niet ieder gebied heeft een optimale 4G verbinding.
2. Stel in grensgebieden handmatig de provider in.
3. Gebruik geen geknipte micro- of nano SIM-kaart: vraag een nieuwe SIM-kaart bij de provider aan.

Voor de software update heb ik geen verbindingsproblemen ..Na de update naar 6.01 begonnen de problemen.
Gebeld met 0900-SAMSUNG het probleem met de update is NIET bekend bij hun, ik kan me dat niet voorstellen.

Volgens de medewerker moet ik mijn mobiel opnieuw ter reparatie aanbieden, of ik dat ga doen weet ik nog niet.
Het probleem ligt aan de software en niet aan mijn mobiel...

Ik heb mijn mobiel handmatig geschakeld naar 3G, dit lijkt te werken maar is niet de juiste oplossing want ik betaal voor 4G.
Anonymous
Niet van toepassing
Je kunt het ook laten onderzoeken zoals hierboven staat aangegeven
Het is een bekend issue en de medewerker zou hier van op de hoogte moeten zijn dat er een onderzoek loopt hiervoor. Het beste kun je dan naar dit topic verwijzen.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Steven- waarom zouden ze nu wel ineens op de hoogte zijn van de problemen terwijl ze het gewoon ontkennen? En er wordt duidelijk maar wat aangerommeld met een board swap terwijl er voor de update niets aan de hand was. Kun jij intern bij Vodafone niet informeren of er al een onderzoek gaande is? In het buitenland had ik ook geen problemen, maar hier wel. Dat geeft toch te denken? Kan Vodafone niet eens de hand on eigen boezem steken en de klanten echt helpen, in plaats van van het kastje naar de muur? Ik wordt hier steeds pissiger over. Na 10 jaar ben ik wel een beetje klaar met Vodafone, volgende keer ga ik naar KPN, dat is financieel voor mij ook aantrekkelijker. En dan gewoon sim only en zelf een telefoon kopen, zonder branded toestanden en meerdere partijen waar je van afhankelijk bent.
jrwalker

Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Is er al wat bekend over een mogelijke oplossing wat betreft de Samsung S5+ update?
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Nog niks gezien qua updates, maar op Sammobile staat wel een nieuwe Nederlandse rom voor de S5+ zonder Vodafone branding: 2016-07-11 Netherlands 6.0.1 G901FXXU1CPF6 G901FPHN1CPF2 YES
Misschien ga ik die wel even proberen binnenkort ☺
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic