Romy31

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Simkaart werkt niet

Hallo,

Vorige maand heb ik een nieuwe telefoon gekocht en ook meteen een overstap gemaakt van abonnement van Tele2 naar Vodafone. De jongen in de winkel zei dat ik mijn simkaart per Vrijdag 1 juli in mijn telefoon kon stoppen en dat die dan meteen geactiveerd zou zijn, maar elke keer dat ik mijn sim kaart in mijn telefoon stop gebeurd er helemaal niks, ik kan ook niet in de My Vodafone app. Mijn telefoon nummer staat ook niet verbonden met mijn simkaart. Nergens kan ik een antwoord hierop vinden dus probeer ik het hier wel. Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Romy31
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Wat leuk dat je hebt gekozen voor een nieuw toestel en abonnement bij Vodafone! Wanneer ik een kijkje achter de schermen neem, dan zie ik dat er op 7 juni een porteerverzoek is ingediend om jouw telefoonnummer over te nemen van Tele2. Je maakt dus gebruik van nummerbehoud. In dit geval geldt een opzegtermijn van een maand bij alle abonnementen. Dit betekent dat de portering dan ook staat gepland voor morgen, 7 juli. Je Vodafone abonnement gaat in op de dag dat je nummer wordt overgezet. Tot die tijd kun je gewoon blijven bellen met je oude sim. Zodra die niet meer werkt, plaats je de nieuwe simkaart in je toestel of installeer je de eSIM volgens het stappenplan.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Spara

Raadgever
  • 76Posts
  • 14Oplossingen
  • 39Likes

Ik vermoed dat je hetzelfde telefoonnummer wilde houden die je eerst bij Tele2 had? Ik dat geval zou je namelijk een SMS gehad moeten hebben over de ingangsdatum. Deze zou dan binnen moeten komen op de simkaart van tele2. Heb je die SMS gehad?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Romy31
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Wat leuk dat je hebt gekozen voor een nieuw toestel en abonnement bij Vodafone! Wanneer ik een kijkje achter de schermen neem, dan zie ik dat er op 7 juni een porteerverzoek is ingediend om jouw telefoonnummer over te nemen van Tele2. Je maakt dus gebruik van nummerbehoud. In dit geval geldt een opzegtermijn van een maand bij alle abonnementen. Dit betekent dat de portering dan ook staat gepland voor morgen, 7 juli. Je Vodafone abonnement gaat in op de dag dat je nummer wordt overgezet. Tot die tijd kun je gewoon blijven bellen met je oude sim. Zodra die niet meer werkt, plaats je de nieuwe simkaart in je toestel of installeer je de eSIM volgens het stappenplan.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic