B.M. Huijgen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sim omzetten naar eSIM met gepauzeerd abbonnement

Hallo,

 

Ik heb recent mijn abbonnement gepauzeerd omdat ik tijdelijk in het buitenland woon. Hierdoor kan ik niet meer bellen/smsen met mijn Vodafone nummer. Gister heb ik een nieuwe iPhone15 gekocht en ik zou graag de Vodafone simkaart van mijn oude toestel activeren op mijn nieuwe iPhone via eSim. Echter, de Vodafone app werkt niet (ik krijg slechts mijn Facturen te zien, geen andere opties. Ik heb dit al meermaals geprobeerd) en omdat ik in het buitenland woon kan ik de eSim ook niet per post activeren. 

 

Ik heb geprobeerd Vodafone te mailen maar kan geen adres vinden. Klantenservice kan ik niet bellen omdat ik enkel een US-nummer heb en dat een hoge rekening zou betekenen. Daarnaast helpt de chatbot TOBi me niet goed, omdat deze verwijst naar de app, die dus niet werkt.

 

Hoe kan ik zorgen dat ik mijn Vodafone abbonnement in de toekomst weer kan gebruiken, als ik terug in NL ben, op mijn nieuwe telefoon? 

 

Bedankt!

2 Reacties 2
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3119Posts
  • 917Oplossingen
  • 1052Likes

Hi @B.M. Huijgen, goedemorgen en welkom hier!

Wat leuk en spannend dat je de stap hebt gemaakt om tijdelijk in het buitenland te wonen! Ik zie dat je om die reden je abonnement bij ons hebt gepauzeerd. Hierdoor staat er nu een blokkade op je abonnement, waardoor je niet kan bellen/smsen. Deze blokkade zorgt er eveneens voor dat je diverse handelingen in My Vodafone niet kan uitvoeren, zoals het omruilen van je fysieke simkaart naar een eSIM. Je zou in dit geval dus alleen de fysieke simkaart van Vodafone in je nieuwe toestel kunnen plaatsen en zodra je weer in Nederland bent en het abonnement weer actief is, de keuze kunnen maken om alsnog je fysieke simkaart om te ruilen naar een eSIM. 
 

B.M. Huijgen
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Cecilia,

 

Bedankt voor je snelle reactie. Doordat de MyVodafone app geblokkeerd is, kan ik ook niet mijn abonnement inschakelen wanneer ik weer in Nederland ben. Daarnaast heeft de iPhone15 geen fysieke poort om de simkaart in op te slaan. Ook wil ik mijn oude telefoon inruilen bij Apple.

 

Mijn conclusie is dat ik de simkaart los bewaar, en in Nederland naar een Vodafone store ga om zowel mijn nummer te activeren, als om de esim te regelen. 

 

Hoor het graag als je andere oplossingen hebt. Ik vind het erg omslachtig allemaal.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic