Beste Vodafone,
Deze maand is de signaalplus ondersteuning gestopt en hierdoor is het niet meer mogelijk om fatsoenlijk te bellen binnenshuis. Mijn vrouw (vodafone particulier abonnement) en ik (vodafone zakelijk) hebben continue gemiste oproepen, krijgen vaak geen verbinding als we zelf willen bellen, en als het wel lukt om een verbinding tot stand te brengen dan is de gesprekskwaliteit van zeer slechte kwaliteit. Kortom: er wordt niet geleverd waarvoor we betalen.
Ik heb hierover meerdere malen met de klantenservice gesproken. En zet hieronder even de aangedragen oplossingen en gevolgen uiteen:
- Oplossing: Bellen over wifi. Praktijk: Dit werkt alleen als er daadwerkelijk een GSM signaal is. Ons huis (5053EV, 😎 staat in een niet 4G+ gebied en daarnaast is het zeer goed geisoleerd waardoor er vaak geen GSM signaal is. Dit is mede de reden waarom we €79 hadden betaald voor een signaalplus module. Bellen over wifi werkt dus niet.
- Oplossing: Bellen via 2G. Praktijk: Ondanks dat de gesprekskwaliteit zeer slecht is werkt dit met mijn Samsung S8. Mijn vrouw heeft echter een Iphone en kan die niet naar 2G modus zetten aangezien deze functie niet door Iphone wordt ondersteund. Bellen via 2G is dus geen bruikbare oplossing.
Graag hoor ik of dat jullie nog een andere oplossing hebben.
Volgens online bronnen is de enige alternatieve oplossing het aanschaffen van een GSM signaal booster van ongeveer €200. Mochten jullie geen andere oplossing hebben dan hoor ik graag hoe ik de kosten voor een dergelijke GSM signaal booster bij jullie kan declareren.
Met vriendelijke groeten,
Ted van Hoof