Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Samen in actie voor Oekraïne

De landelijke en regionale media komen maandag 7 maart massaal in actie voor de Giro555 campagne Samen in Actie voor Oekraïne. SBS6, RTL en de NPO brengen maandagavond, van 20.30 tot 23.00 uur, een gezamenlijk televisieprogramma om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor de humanitaire nood waarin honderdduizenden Oekraïners verkeren.

Geweldig toch, wij Nederlanders geven massaal geld voor de humanitaire nood waarin honderdduizenden Oekraïners verkeren.  Ook VodafoneZiggo helpt mee (zie URL voor meer info): Onze gedachten zijn bij iedereen die door de oorlog in Oekraïne wordt getroffen. Vanwege de schrijnende situatie bieden we vanaf nu alle Vodafone-klanten in elk geval de komende twee weken gratis mobiel bellen en sms'en aan tussen Nederland en Oekraïne. 🇺🇦

Heb jij nog een euro liggen, of misschien nog wel iets meer, help deze mensen en stort! Ga desnoods dit weekend niet stappen en doneer het geld, dat je zou uitgeven, aan Giro555. Ga even een weekend in lock-down voor de mensen die het hard kunnen gebruiken. 

Afgelopen 3 dagen is er al 9,8 miljoen gedoneerd. Super geweldig!

'Denk aan de mensen die in Oekraïne in de schuilkelders zitten, maar ook de vrouwen en kinderen op de vlucht. Zij hebben dringend onderdak, voedsel en water nodig. Maar ook medische- en psychosociale hulp is van groot belang, want het geweld laat zijn sporen achter', concludeert Kees Zevenbergen, actievoorzitter van
Giro555

Doneer simpel door op deze link te klikken. Bedankt!

1 Reactie 1
theShelLuser

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Giro 555 krijgt geen ENE CENT meer van mij, nooit meer van mijn hopelijk nog 50 jaar durende leven.

 

Als een "goed doel" veel reclame maakt, en vooral: als een "goed" doel in haar (verplichte (!!!)) openbare jaarrapporten laat zien dat mensen een meer dan modaal salaris aan de activiteiten verdienen dan zou ik toch maar even heel goed uitkijken en niet alle (gesponsorde!) propaganda geloven.

 

Ik heb totaal geen respect meer voor Giro 555, en de enige reden waar dit door komt is omdat ik ook terugblik. Als ik geld in iets steek dan wil ik alles weten.

 

Tsunami ramp in Thailand "ring any bells"?  Niet alleen buitelde de "goede" doelen organisaties dermate over elkaar heen dat de overheid zelfs groepen verplicht het land heeft uitgezet omdat ze de hulpdiensten meer hinderden dan goed deden (!! (kijk het maar na, ik citeer enkel feiten gepubliceerd in erkende landelijke media (van Telegraaf, Gelderlander tot Volkskrant) alleen wel erg frappant dat sommige dingen pas in de midden tot achterpaginas werden gepubliceerd... hmm. Giro555 adverteert ook vaak in die media...)).

 

Maar ik werd pas echt onpasselijk toen ik vernam dat +/- 8 - 10 maanden na dato Giro 555 nog altijd 100 duizend Euro in kas had terwijl toen de ramp pas echt goed duidelijk werd: ook de binnenlanden werden zwaar getroffen (focus lag altijd op de buitengebieden, waar ook veel toerisme is... "vreemd"), en maanden na dato wisten veel kinderen die ineens zonder ouders zaten zich naar de grote steden te verplaatsen. De weeshuizen hadden MEGA problemen en konden het gewoon niet aan. niet alleen qua ruimte maar ook logistiek: je krijgt maar zoveel geld voor zoveel kinderen. Je kan meer opvangen maar....

 

Die hebben dus OOK aangeklopt bij Giro 555, en men heeft ze laten vallen als een baksteen. Hier is zelfs een rechtszaak over aangespannen maar ja.. Giro 555 heeft zijn juridische zaakjes echt wel goed voor elkaar hoor (moet ook wel als je feitelijk aan het pot errrr: ad -verteren bent met giften). 100k in kas, weeskinderen in nood: Giro 555 gaf niet thuis.

 

Het volgende jaar had de leiding van Giro 555 zich wel een fijne bonus toebedeeld, want de enorme werkdruk enzo....  

 

Doe eens extra moeite: lees die openbare statuten eens een keer voordat je geld overmaakt en een of andere bureacraat aan een nieuwe sportwagen helpt.

 

Wil je ECHT wat doen?  Internationale betalingen zijn zo makkelijk geworden.. waarom niet...  direct geld overmaken naar LOKALE organisaties?

 

</rant>

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic