Mdehooge

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

SMS niet ontvangen of sporadisch ontvangen

Goedendag

Ik heb een Nokia 8 en die ontvangt geen SMS. Heb een nieuwe SIM kaart gehaald, maandag 25 oktober, probleem niet opgelost. Als ik de simkaarten verwissel tussen mijn Nokia 8 en de Experia, alle twee met een Vodafone abonnement, dan werken de SMS wel. Het gekke is dat ik vanmiddag wel SMS doorkreeg toen ik in den Haag was, maar nu ik in het Groene Hart zit niet meer....ligt het aan de NOKIA 8 [geheugen is leeggemaakt, ik heb een reset van de telefoon uitgevoerd terug naar fabrieksinstellingen] niks lijkt te werken...zou de oplossing, telefoon is van 2017, zijn een nieuwe telefoon kopen ?

 

2 Reacties 2
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Mdehooge
Een warm welkom hier op de Vodafone Community

Wat super onhandig dat je geen SMS berichten meer kunt ontvangen op jouw Nokia 8. Lukt het versturen van SMS berichten nog wel? Ik lees dat je al goed aan de slag bent gegaan. Kort samengevat heb je een nieuwe simkaart aangevraagd, maar helaas was dat niet de oplossing. Echter, als je de simkaart in een ander toestel plaatst dan komen de SMS-berichten wel binnen. 

Kun je voor mij eens controleren welk nummer ingesteld staat bij de SMS centralenummer (SMS - instellingen - Overige of geavanceerde instellingen)? Deze moet ingesteld staan op +316540881000.

Wil je mij daarnaast ook een privéberichtje sturen met aanvullende informatie? Dan kan ik voor de zekerheid nog een dubbelcheck doen aan onze kant wat betreft de instellingen. Wil je mij de volgende informatie toesturen?
- Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum

- Mobiel nummer
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

We hebben helaas niks meer van je vernomen. Mocht je nog hulp nodig hebben @Mdehooge, dan horen we het graag! Is het al opgelost, dan mag je dit ook laten weten. 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic