PaulS

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Remote Sim Access Profile

Ik heb een een HTC One M8 toestel van Vodafone en nu zou ik graag willen weten of ik van Remote Simm Acces Profile (rSAP) gebruik kan maken met dit toestel of dat dit iets is wat op de simkaart aanwezig moet zijn?
Ik had het al even gegoogled maar kan hier niet zo snel iets over vinden dus ik dacht ik probeer het hier maar even. Ik stel deze vraag omdat het mogelijk is om in mijn auto een telefoon te koppelen via dit protocol.
4 Reacties 4
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @PaulS , ik zie dat niemand nog heeft gereageerd. Ik heb intern gezocht maar kan er verder niks over vinden. Heb je al getest of het werkt? Ik heb wel kunnen vinden dat het kan zijn dat de carkit van je auto mogelijk geen contacten kan zien. Via deze techniek kun je blijkbaar alleen de contacten inzien die op de simkaart zelf staan opgeslagen. De meeste contacten staan tegenwoordig opgeslagen op het telefoongeheugen.

Wellicht zijn er nog andere gebruikers op het forum met ervaring met rSAP? Laat maar weten wat je bevindingen zijn zodra je het test.
PaulS
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Marc,

Bedankt voor je reactie. Het gaat niet alleen om de contacten en dat soort dingen. Dat werkt tot het en met het voorlezen van de SMS-jes in je telefoon.
Waar het in dit geval om gaat is dat de auto via rSAP gebruik kan maken van je data overdracht om zo naar het internet te connecten zodat je bijvoorbeeld kan navigeren met google maps. Het gaat om een systeem dat heet Audi Connect.

Hopelijk zijn er mensen die er iets meer over kunnen vertellen.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Paul,

Ik zal dit intern eens navragen. Wij hebben hier verder in ieder geval geen informatie over.

Zodra we een reactie hebben hoor je van ons.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @PaulS

Ook intern is hierover geen informatie bekend. Onze technische dienst geeft aan dat je dit het beste kunt navragen bij de fabrikant van de carkit. Hopelijk kom je dan verder!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic