charlyz

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Re: Dataverbruik: tips & tricks om binnen je bundel te blijven

Ik weet niet waar vodafone mee bezig is updaten site maar juist vandaag verbruikt mijn prepaid data terwijk alleen wfi staat ingesteld ook in slaaptoestand das makkelijk verdienen vodaf.
3 Reacties 3
Anonymous
Niet van toepassing
Hey charlyz,

Op dit moment vinden er werkzaamheden plaats. Dit staat tevens ook vermeld in my vodafone. Wat voor een toestel heb je. Wat je kunt doen is mobiele data uitzetten zodat het niet verbruikt kan worden.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey charlyz

Mijn excuses ik zie het al staan, helemaal overheen gekeken. Je hebt een samsung trend. Waarschijnlijk heb je de optie slimme netwerkwissel aanstaan.

Slimme netwerkwissel is een technologie die probeert automatisch het beste netwerk op te pikken. Wanneer slimme netwerkwissel is ingeschakeld, zal je smartphone overschakelen op het mobiele internet wanneer je WiFi-netwerk niet stabiel is.
Standaard op Samsung Galaxy smartphones
Slimme netwerkwissel is ingebouwd bij de nieuwste Samsung Galaxy-toestellen. De functie staat ook standaard aan. Dat veroorzaakt wel eens wat verwarring bij Galaxy-gebruikers: je WiFi-netwerk staat aan, je WiFi staat ingeschakeld op je smartphone, en toch blijf je mobiele data gebruiken, bijvoorbeeld.
Problemen met slimme netwerkwissel
Er zijn ook vaak problemen met slimme netwerkwissel. Zeker de eerste toestellen met deze technologie schakelen nogal snel over op het mobiele netwerk. Bovendien wordt er vaak niet automatisch terug overgeschakeld naar het WiFi-netwerk, zelfs wanneer dit erg stabiel is.
Symptomen van problemen met slimme netwerkwissel
Schakelt jouw smartphone plots over naar het mobiele datanetwerk, ookal staat je WiFi aan en werkt de verbinding goed op andere toestellen? Of maak je niet automatisch opnieuw verbinding met je WiFi-netwerk wanneer je thuiskomt? Schakel dan slimme netwerkwissel uit. Je kan de slimme netwerkwissel meestal gewoon uitzetten. Op een Galaxy-toestel, bijvoorbeeld, ga je naar Instellingen > WiFi > Slimme netwerkwissel.

Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Bericht verplaatst naar het Prepaid Board.

In het data-verbruiks-topic horen alleen nieuwe tips en tricks, die nog niet eerder in het data-verbruiks-topic staan vermeld. Dat topic is niet bedoeld voor individuele klachten over MyVodafone.

Succes!

Netwerker
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic