Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes

Re: Accu wordt leeggetrokken door WCDMA op postcode 1531

Hey Donovan,

Heeft ze dit altijd gehad met haar toestel of sinds kort? Helpt het om haar toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen?


Edit: ik heb je dubbele post verwijderd
5 Reacties 5
Donovan

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Allen,
 
Mijn vrouw haar HTC Desire trekt in 1 keer de accu leeg als ze WCDMA aanzet op haar telefoon en naar een internet pagina gaat. Dit duurt slechts 5 seconden, daarna gaat hij direct uit. Als ze de instelling GSM Only gebruikt, werkt het wel.
 
Iemand een idee of zelfde probleem?
Ik kom het wel tegen bij T-Mobile waarbij het gerelateerd zou zijn aan NL-Alert. Overigens woon ik dicht bij de KPN Toren in Wormer, wellicht dat dat er mee te maken kan hebben???
 
Donovan
Donovan

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Arina,

Het heeft altijd goed gewerkt, sinds 2 weken speelt dit probleem.
Nu zie ik overigens ook dat mijn toestel ook maar een G bereik heeft.

Is er een storing op postcode 1531TE of zijn er wijzigingen geweest waar wij nu last van hebben?

Groet

donovan
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Hmmm, als het toestel binnen 5 seconden uit gaat zodra hij in WCDMA (=UMTS = 3G) wordt gezet dan zit er duidelijk een probleem in de software. Ik heb zelf ook nog een oude Desire en die werkt prima in WCDMA modus.

Ik adviseer je eens een volledige reset te geven, backup wel vooraf de content die je wilt behouden.
Voor 99% weet ik zeker dat het probleem dan opgelost zal zijn.

Dat je naast een KPN zendmast woont heeft geen enkele invloed, iedere operator gebruikt eigen frequenties. De signalen zijn dusdunig dat ze elkaar niet mogen verstoren. 100% zeker dat je dat kunt uitsluiten.

Mocht deze tip het antwoord zijn voor je probleem, klik dan even op het duimpje onder dit bericht 🙂
Arina
Expert topicstarter
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Sorry, topic staat beetje door elkaar nu. Ik zag dat ik maar een gedeelte van het onderwerp naar het goede board verhuisd had :$ Dus heb ik het weer samengevoegd.
Arina
Expert topicstarter
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Donovan schreef:

Is er een storing op postcode 1531TE of zijn er wijzigingen geweest waar wij nu last van hebben?


Heb gekeken, maar ik zie niets van wijzigingen of storingen. Volg even de tip op van Robert 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic