willemutr

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

RCS activeren

Goedemiddag,

 

Ik probeer RCS te activeren op mijn s23. Helaas blijft messages hangen op status "instellen". Ik heb de app al een paar keer opnieuw ingesteld en ook via de instructie carrier services/messages opnieuw ingesteld, maar geen verandering. 

 

Wie heeft er nog een tip?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

@willemutr Ik heb even iemand aan de mouw getrokken om mee te kijken naar aanleiding van je laatste reactie. In dit geval zal er een case aangemaakt moeten worden naar de desbetreffende afdeling om dit verder te onderzoeken. Wil je hiervoor een chat met ons starten? Dat is namelijk de kortste klap ook om screenshots toe te sturen, welke we dan kunnen toevoegen aan de case. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @willemutr, goedemorgen!

Super onhandig dat het activeren van RCS op instellen blijft hangen. Inmiddels is deze functionaliteit door ons bij iedereen geactiveerd. Ik wil je aanraden om eens een kijkje te nemen in dit topic. Het is al wat een ouder topic over de introductie van RCS-chat maar hierin staan wel heel veel tips voor wat betreft het instellen. Hopelijk staat daar ook dé gouden oplossing voor jou tussen.

willemutr
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas heb ik daar nog niet de oplossing gevonden. In de berichten app van Google blijft de status “Instellen”, bezig 06…….. te verifiëren. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

@willemutr Je hebt een Samsung S23 las ik! Samsung heeft onze RCS-dienst geactiveerd binnen de Samsung Messenger App via de Android 11 software update. Lukt het wel via de Samsung Messenger App? 

willemutr
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat heb ik ook geprobeerd. Als ik daar in de instellingen chatfunctie aanzet gebeurt er niets en als ik dan weer terug ga in de instellingen staan chatfunctie weer uit. Ik heb dit een paar keer aangezet maar elke keer staat het weer uit. 

willemutr
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik ben wat verder gaan kijken en zag in instellingen ->Verbindingen->Meer verbindingsinstellingen Rich Communications staan. Deze optie staat uit en kan ik niet aanzetten. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

@willemutr Ik heb even iemand aan de mouw getrokken om mee te kijken naar aanleiding van je laatste reactie. In dit geval zal er een case aangemaakt moeten worden naar de desbetreffende afdeling om dit verder te onderzoeken. Wil je hiervoor een chat met ons starten? Dat is namelijk de kortste klap ook om screenshots toe te sturen, welke we dan kunnen toevoegen aan de case. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic