andrew7

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

R212 firmware update

Beste support team,
Ik heb een Vodafone R212 Mifi, deze gebuik in in het buitenland met een lokale sim + wat instellingen aanpassen.
Dit werkt prima, zolang de R212 aanblijft en in het stopcontact/laadsnoer zit.
Bij mobiel gebruik gaat de R212 in de slaapstand, maar verliest zijn instellingen als hij uit de slaapstand komt.

Nu is er een beta update Firmware versie 3.5, deze is echter (nog) niet openbaar.
zie oa. http://forum.vodafone.co.uk/t5/Mobile-Broadband/R212-Firmware-Upgrade/td-p/1780164
Naar ik lees lost deze beta Firmware dit probleem op.

Kan het support team me de Beta Firmware 3.5 Emailen ???

7 Reacties 7
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey @andrew7

Zodra een update voor de Nederlandse markt beschikbaar wordt zetten wij die vanzelf online.
andrew7
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bedankt voor je antwoord maar dat helpt me niet echt verder.

Ik kan me niet aanmelden op het Engelse forum. (geen engelse telefoon nummer)
Waar je deze beta update op aanvraag per email krijgt toegestuurd.

Kan een support team lid dit niet bij hun engelse collega opvragen en deze toesturen ?

robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Je kunt je ook aanmelden via Facebook, dan heb je geen Engels nummer meer nodig.

Ik heb die versie overigens al geïnstalleerd en het probleem is inderdaad verdwenen. Het is wel even wat gedoe om de update te installeren maar als je een beetje technisch en handig bent met computers dan kom je er wel uit. Ben je niet zo handig, wacht dan even totdat de officiële Nederlandse update uitkomt.
andrew7
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bedankt een goede suggestie aanmelden bij de uk forum via Facebook. Ga ik proberen.
andrew7
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@robertwebbe : Facebook log in op de engelse website lukte inderdaad. Engelse Vodafone stuurde netjes de beta firmware versie 3.5.

De beta Firmware versie 3.5 loste helaas niet mijn probleem op.

Na het wakker worden van de sleepmode; verliest de device de connection settings:
specifiek de laaste 3 digit van het opgeslagen nummer. Om dit te herstellen moet je eerst inlogggen en de weer aanvullen settings aanvullen.

via het het zuid afrikaanse vodafone forum kwam ik de oplossing tegen.
http://community.vodacom.co.za/t5/Tablets-Modems/Mobile-Wi-Fi-R212-MIFI-4G-modem-allways-need-to-go-...

Na het installeren van firmware 4.3 (google op R212 firmware 4.3).
Bij verbinding settings invullen:
APN: zie betreffende simkaartje
nummer: *99#
verander de manier van verbinding maken: van "automatisch" naar "on demand"

De R212 werkt nu naar behoren.



robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Ik heb even gegoogled en heb hem gevonden. Alleen is de bron niet van Vodafone of ZTE dus dan ben ik per definitie huiverig. Als je zomaar uit een onbekende bron download weet je nooit of dat er vage **bleep** in de software verstopt zit...

Voor mij werkt de 3.5 al naar behoren dus blijf ik daar bij.
Globetrotter

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Andrew,

Ik maak meestal verbinding met nummer * (alleen sterretje), dat blijkt in de landen waar ik tot nu toe ben geweeest goed te werken. Scheelt opzoekwerk ;). Overigens: de meeste nieuwe pre-paidkaarten hebben blijkbaar configuratieinformatie in zich waardoor de R212 automatisch de juiste instellingen vindt. Alleen heb ik ook last van het feit dat bij elke keer opstarten of bij reconnect van een device bij eerste connectie ik de verbinding handmatig moet opstarten via Mobiele netwerken - verbindingen - niets wijzigen - opslaan. Toch maar die UK firmware proberen dan...

@ Vodafone NL: mijn +-700 collega's hebben net ook zo'n R212 gekregen of krijgen er nog een, lijkt me wel handig om die nieuwe firmware zsm voor de Nederlandse markt vrij te geven 🙂

Stukje off-topic: ben nu in de US; bij gebrek aan een Vodafone netwerk heb ik uitgezocht dat je daar alleen met T-Mobile kaartje iets kunt uitrichten voor een normale prijs. Ik had ook last van de disconect dus was ik gaan grasduinen naar de instellingen. APN: fast.tmobile.com; verder geen gegevens nodig dus leeg laten. Maar het werkt ook zonder handmatige instellingen (zie hierboven).

Ook jammer t.a.v. hardware: alhoewel T-Mobile wel 4G/LTE heeft kunnen wij daar geen gebruik van maken met Nederlandse apparaten aangezien de R212 (en volgens mij de andere apparaten ook) niet de US LTE banden ondersteunen. En omgekeerd ondersteunen US mobile wifi apparaten de overige werelddelen niet. Goed over nagedacht, heren fabrikanten...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic