Huig hazenoot

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Prepaid tegoed verdwijnt

Hallo!

Hoe kan dat dat mijn tegoed steeds verdwijnt?

Dit was in mijn vakantie..

-Ik heb zaterdag 7 oktober €20 opgewaardeerd; een unlimited 1 week internet van €14 (werkt prima)

maar na een week is het overgebleven tegoed van €6 verdwenen..

-zaterdag 14 oktober heb ik weer €20 opgewaardeerd: wederom een unlimited 1 week internet van €14

is de overgebleven €6 WEER verdwenen!

-zaterdag 21 oktober €10 opgewaardeerd; unlimited 3 dagen van €9 

en weer is er €1 verdwenen..

Dat is bij elkaar €13 aan tegoed die ik mis...

Eerder in het seizoen is er ook al tegoed verdwenen.

En het blijft niet te lang staan.. 

Hoe kan dit?

mvg Jet

 

 

 

 

4 Reacties 4
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3119Posts
  • 917Oplossingen
  • 1052Likes

Hi @Huig hazenoot, goedemorgen en welkom hier. 

Logisch dat je schrikt als het verbruik er onbewust doorheen vliegt. Als ik je gegevens bekijk, dan zie ik op de bewuste data dat iedere keer nadat de bundel is afgelopen (en voordat de nieuwe bundel geactiveerd is) het tegoed is opgegaan aan het verbruik van mobiele data. Het komt geregeld voor dat als de wifi-verbinding niet optimaal is het toestel automatisch overschakelt naar mobiele data. Zonder dat je je er dan van bewust bent wordt er mobiele data verbruikt. Zowel bij Android als Apple heet deze instelling 'Wifi-Assistentie' en deze staat in de meeste gevallen automatisch ingeschakeld. Mijn advies zou zijn om dit even te controleren. 

Verder kun je ook een app installeren die het dataverbruik voor je in de gaten houdt. Sommige mobiele telefoon beschikken zelf ook over een datateller. Het verbruik wat wij factureren is leidend, maar zo kun je wel een indicatie krijgen wat betreft het verbruik en wanneer. Zo kan je ook bijvoorbeeld controleren of er apps op de achtergrond draaien die stiekem mobiele data verbruiken. 

Hopelijk heb je wat aan deze tips om zo het onbewuste verbruik in de toekomst tegen te gaan. Voor het ongemak heb ik uit coulance een gratis databundel van 10 GB voor je toegevoegd 🙂

Huig hazenoot
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Cecilia,

Het simkaartje zit niet in een telefoon maar in een Wifi Buddy router voor mijn camper. Er lopen dus geen andere apps mee die eventueel data gebruiken. En als de bundel op is stopt deze gelijk met data doorgeven.  

De 10 GB is erg aardig en zie dat deze geactiveerd is,  maar ik nu ben thuis en de wifi router wordt niet gebruik. Dus heb ik er niks aan.

En slechts een maand geldig waar ik niet met de camper op pad ga.

Dus blijft mijn vraag waar mijn tegoed blijft.

Hopelijk is er een andere oplossing.

 

 

bjbjbj

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat komt omdat vodafone een walgelijk bedrijf is, wat erg graag onverwachte kosten rekent en mensen leegtrekt, dat is de reden dat ze zo groot zijn geworden. Ik ben naar '''simpel'' gegaan, voor dezelfde prijs !onbeperkt! bellen en 13gb internet (voor een tientje p/m)

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3119Posts
  • 917Oplossingen
  • 1052Likes

Hi @Huig hazenoot 

Zoals eerder aangegeven wat betreft de vraag waar het tegoed is gebleven. Als ik je gegevens bekijk, dan zie ik op de bewuste data dat iedere keer nadat de bundel is afgelopen (en voordat de nieuwe bundel geactiveerd is) het prepaidtegoed is opgegaan aan het verbruik van mobiele data. We registeren alleen data wat door het simkaartje is verbruikt, maar kunnen niet zien door wie of wat. Er is in deze situatie toch echt dataverbruik geregistreerd op het simkaartje. De router is dus niet direct gestopt met het doorgeven van data. Het enige wat je kan doen om dit te voorkomen is om de mobiele data uit te zetten/verbinding te verbreken als de bundel afloopt of bijna op is.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic