Lidia

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Prepaid tegoed ineens verdwenen na omwisselen telefoon

Ik heb een prepaid vboor werk op nummer ** waarop nog EUR 16 stond gisteren als tegoed. Vanochtend een bericht binnen dat het op NUL staat. Het enige dat ik deed was de simkaart van een LG naar een iPhone verplaatst. Lijkt me niks met het tegoed te maken. Wat is er gebeurt? Gistereochten werd ik gebeld, en deze kosten waren maar EUR 0.20, staat op bericht van Vodafone.

 

**Moderator: telefoonnummer verwijderd i.v.m. privacy**

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Hoi @Lidia 
Instellingen op je iPhone even goed controleren. Het kan zijn dat je net even een slecht wifi bereik had en dat hij daarom gebruik maakte van je mobiele prepaid geld. Eventueel heeft de iPhone een update uitgevoerd van de apps die erop stonden, of misschien zelfs een iOS update. Het is dus goed om even je instellingen na te lopen. 

Dit doe je onder instellingen en dan onder mobiel netwerk. Kijk ook even onder wifi instellingen of dat goed staat. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3036Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Lidia, welkom hier!

Logisch dat je schrikt als je mobiele tegoed er doorheen is gevlogen. Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je een saldo had van € 15,48. Op vrijdagochtend, 12 januari, is rond een uurtje of 08:30 uur het beltegoed opgegaan door het verbruik van mobiele data. Vervolgens heb je opgewaardeerd met € 20,-. Daarna is er een gesprek geweest waarvoor € 0,20 is berekend. Op dit moment is je saldo dan ook € 19,80. 

Je eerdere beltegoed lijkt dus te zijn verbruikt tijdens het omzetten van je toestel naar een iPhone. Mogelijk dat dit heeft te maken met hetgeen @Energieboy al aangeeft. Controleer voor de zekerheid ook (om dit in de toekomst te voorkomen) of wifi-assistentie op je iPhone staat uitgeschakeld.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic