xLinda

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Pincode en pukcodes werken niet

Goeiemiddag,
De mobiel van mijn moeder is vergrendeld en er werd om een pincode gevraagd. Die heeft ze ingetoetst, werkte echter niet, en ze heeft ook andere codes geprobeerd. Na een paar pogingen kreeg ze een melding dat haar apparaat na x aantal pogingen gewist zou worden, dus heb ik meermaals de pukcode ingevoerd die Vodafone heeft geleverd bij de simkaart (en die ook op haar online account staat) De code werkt alleen niet.... Waarom wordt deze pukcode dan gegeven? Hoe kunnen we de juiste code weten? Bijvoorbaat dank
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi xLinda
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Laten we eerst eens goed doornemen welke codes je allemaal al hebt ingevoerd. Het is natuurlijk heel erg vervelend als je niet meer in de telefoon kan. Je moeder heeft dus, wat ik begrijp 3x een verkeerde pincode ingevoerd? Toen kwam er in beeld dat ze een Pukcode moest invoeren? Heeft je moeder niet al per ongelijk 10x een foute Pukcode ingevoegd?

Als er namelijk 10x een foute Pukcode ingevoerd is, dan zal deze ook niet meer werken en is de SIMkaart geblokkeerd en moet je een nieuwe aanvragen. Doe nu even helemaal niets! Mocht het niet werken, dan kun je de SIMkaart in een ander toestel stoppen. Als die dan vraagt om de Pukcode, dan vul je de Pukcode in en stop je hem terug in je moeders toestel (als je niet al 10x een verkeerde code hebt ingevuld). Er zijn nu zoveel codes ingevuld dat ik de tel kwijt ben over welke code het gaat en als er al 10x een verkeerde code is ingegeven dan zal ook de Pukcode niet werken die Vodafone je geeft via My Vodafone. Het kan dus ook zijn dat er teveel codes al zijn ingevuld :wink::blush:

Wil het niet lukken, neem dan contact op met de klantenservice van Vodafone, door te bellen (even met een ander toestel natuurlijk) of je kan ook een chat te starten. Je kan ook een privé bericht sturen via Facebook of Twitter. Echter, bellen en/of een chat gaat sneller!

Succes en laat nog even weten of het gelukt is om het zelf te doen en/of met behulp van de klantenservice.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi xLinda
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Laten we eerst eens goed doornemen welke codes je allemaal al hebt ingevoerd. Het is natuurlijk heel erg vervelend als je niet meer in de telefoon kan. Je moeder heeft dus, wat ik begrijp 3x een verkeerde pincode ingevoerd? Toen kwam er in beeld dat ze een Pukcode moest invoeren? Heeft je moeder niet al per ongelijk 10x een foute Pukcode ingevoegd?

Als er namelijk 10x een foute Pukcode ingevoerd is, dan zal deze ook niet meer werken en is de SIMkaart geblokkeerd en moet je een nieuwe aanvragen. Doe nu even helemaal niets! Mocht het niet werken, dan kun je de SIMkaart in een ander toestel stoppen. Als die dan vraagt om de Pukcode, dan vul je de Pukcode in en stop je hem terug in je moeders toestel (als je niet al 10x een verkeerde code hebt ingevuld). Er zijn nu zoveel codes ingevuld dat ik de tel kwijt ben over welke code het gaat en als er al 10x een verkeerde code is ingegeven dan zal ook de Pukcode niet werken die Vodafone je geeft via My Vodafone. Het kan dus ook zijn dat er teveel codes al zijn ingevuld :wink::blush:

Wil het niet lukken, neem dan contact op met de klantenservice van Vodafone, door te bellen (even met een ander toestel natuurlijk) of je kan ook een chat te starten. Je kan ook een privé bericht sturen via Facebook of Twitter. Echter, bellen en/of een chat gaat sneller!

Succes en laat nog even weten of het gelukt is om het zelf te doen en/of met behulp van de klantenservice.
xLinda
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy wrote:
Hoi xLinda
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Laten we eerst eens goed doornemen welke codes je allemaal al hebt ingevoerd. Het is natuurlijk heel erg vervelend als je niet meer in de telefoon kan. Je moeder heeft dus, wat ik begrijp 3x een verkeerde pincode ingevoerd? Toen kwam er in beeld dat ze een Pukcode moest invoeren? Heeft je moeder niet al per ongelijk 10x een foute Pukcode ingevoegd?

Als er namelijk 10x een foute Pukcode ingevoerd is, dan zal deze ook niet meer werken en is de SIMkaart geblokkeerd en moet je een nieuwe aanvragen. Doe nu even helemaal niets! Mocht het niet werken, dan kun je de SIMkaart in een ander toestel stoppen. Als die dan vraagt om de Pukcode, dan vul je de Pukcode in en stop je hem terug in je moeders toestel (als je niet al 10x een verkeerde code hebt ingevuld). Er zijn nu zoveel codes ingevuld dat ik de tel kwijt ben over welke code het gaat en als er al 10x een verkeerde code is ingegeven dan zal ook de Pukcode niet werken die Vodafone je geeft via My Vodafone. Het kan dus ook zijn dat er teveel codes al zijn ingevuld :wink::blush:


Wil het niet lukken, neem dan contact op met de klantenservice van Vodafone, door te bellen (even met een ander toestel natuurlijk) of je kan ook een chat te starten. Je kan ook een privé bericht sturen via Facebook of Twitter. Echter, bellen en/of een chat gaat sneller!

Succes en laat nog even weten of het gelukt is om het zelf te doen en/of met behulp van de klantenservice.


Bedankt voor de reactie! ze heeft idd de pincode te vaak ingevoerd en nu heeft ze nog 6 pogingen over om de juiste puk code in te voeren. Ik heb de simkaart even in mijn eigen telefoon gedaan en daar kon ik de Vodafone pincode wel gewoon succesvol invoeren... Dus ik vraag me af waarom het in haar toestel niet werkt en in mijne wel.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Geen idee waarom het nu wel goed ging. Kwam op het idee vanuit een andere vraag. Alleen maar goed dat het heeft gewerkt en iets om te onthouden.

Succes in ieder geval en fijn dat je moeder haar toestel weer kan gebruiken.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
xLinda

Begrijp ik nou goed dat het probleem opgelost is? Dan kan ik het topic sluiten namelijk?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic