peter894

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Overstappen van zakelijk bedrijfsabonnement naar andere provider met nummerbehoud

Ik heb nog steeds een bedrijfsabonnement (overheid) en ga binnenkort uit dienst. Ik wil mijn nummer behouden en heb daarvoor zojuist een zgn "transfer of user formulier zakelijk ontvangen".

Mijn huidige abonnement loopt tot 31-10 en is zeer prijzig. Een medewerker aan de telefoon gaf aan dat ik dit abonnement kan wijzigen in een ander willekeurig vodafone abonnement en dat ik na 31-10-2015 kan overstappen naar een andere provider.

In het formulier dat ik ontving staat alleen dat ik het contract over wil nemen. Hoe laat ik weten dat ik ook een andere abonnementsvorm wens?


Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @peter894 ,

Het is uiteraard lastig dat je verschillende antwoorden krijgt. Via het forum is het echter niet mogelijk om contact met je op te nemen. Het forum is bedoeld voor het uitwisselen van tips en tricks tussen klanten. Voor contact met een medewerker kun je het beste kijken op deze site.

Bekijk in context

24 Reacties 24
Anonymous
Niet van toepassing
Beste@Peter64,

Je zult eerst het formulier moeten invullen zodat dit verwerkt kan worden. Vervolgens dien je opnieuw contact op te nemen en uitleggen dat je je abo wilt aanpassen. Bij de klantenservice kun je dan vragen naar de afdeling migratie. Zij kunnen je abo aanpassen naar een andere abonnement. Als dat gebeurd is kun je daarna aangeven dat je gaat overstappen en evt het nummer wilt meenemen. (Nummerbehoud)

Ik hoop dat ik je voldoende heb geinformeerd.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Groetjes Stevied86
peter894
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Hallo,

Dank voor je reactie.
Ik kan overstappen naar 'een' ander abonnement. Dat betekend in mijn geval een willekeurig abonnement tot 31-10 (einde looptijd zakelijk abonnement)?


Anonymous
Niet van toepassing
Hey @peter894

Zover ik weet kun je idd migreren naar een ander abonnement tot het einde van je contract.
Of je keuze hebt uit alle abonnementen durf ik niet te zeggen. Ik denk dat ook daar bepaalde richtlijnen voor zijn. Mocht je er meer over willen weten dan dien je contact op te nemen met de afdelingen migratie via de klantenservice.

Groetjes stevied86
peter894
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Dank,

Dan ga ik daar ook vanuit. Dit is wat ik van de telefonische ondersteuning ook had begrepen. Ik wilde het helder hebben voordat ik weer aan een duur abonnement vast zit.


peter894
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Helaas krijg ik vandaag na telefonische assistentie daar geen duidelijkheid over, men wil geen antwoord op mijn vraag geven. Het is voor mij onbegrijpelijk dat afhankelijk van de abonnementsvorm die mijn werkgever ooit heeft gekozen ik niet de keuze heb om zelf te kiezen welk prive abonnement ik af ga sluiten.

Ik wil niet vastzitten aan een duur abonnement. Ik wil gewoon een normaal abonnement afsluiten om zo mijn nummer te kunnen behouden.

Waarom kan deze transparatie niet gegeven worden?
Anonymous
Niet van toepassing
Hey@Peter894,

Jammer om te lezen dat het niet transparant is. Wat is er precies tegen u gezegd en bent u doorverbonden geweest met de afdeling migratie?

Groetjes stevied86
peter894
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Helaas werd ik vanmiddag na lang wachten van de lijn gegooid. Na een minuut of 15 kreeg ik het bericht te horen dat ik het een andere keer moest proberen, dit vanwege de drukte.

Ik heb het daarna via de webcare van Facebook geprobeerd. ondanks dat al mijn gegevens bekend zijn hoor ik niet dat ik een willekeurig abonnement bij vodafone kan afsluiten.

Het is mij nog steeds niet duidelijk waarom dit per definitie niet kan. Maar dat het het afhankelijk van het soort abonnement van mijn oude werkgever is welk abonnement ik nu als privé persoon moet afsluiten.

Dat is wat mij betreft procedures volgen én de wens van een nieuwe klant is ondergeschikt.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@peter894

Bij een contractoverdracht neem je het gehele contract over plus het bijbehorende abonnement. Je werkgever heeft namelijk een contract afgesloten voor een bepaalde periode en dat contract kun je niet zomaar openbreken. Je kunt dan pas overstappen naar een ander abonnement als je contractvrij bent en dus in aanmerking komt om te verlengen. Is dat bij jou ook het geval?
peter894
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Mijn werkgever (overheid) heeft meer dan 1000 abonnementen. De mijn wordt beeindigd en een andere wordt weer aangemeld. Mijn wens is om slechts het nummer over te nemen.

Daarbij wil ik best weer een Vodafone abonnement afsluiten, maar niet voor alle opties betalen die ooit voor mij van toepasing waren. Ik begreep van jullie helpdesk dat dit abonnement 30-10 beeindigd wordt. Daarom graag tot die tijd een 'normaal' abonnement met normaal tarief.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@peter894

Ik kan via het forum niet jouw specifieke situatie zien, dus ik kan je geen persoonlijk antwoord geven. Ik kan alleen de algemene situatie aangeven en over het algemeen is het zo dat je het exacte abonnement + contract overneemt. In jouw geval gaat het echter waarschijnlijk over een grootzakelijk, aangepast abonnement dat wij voor particulieren of andere zakelijke klanten niet aanbieden. In dat geval is het wel mogelijk om een ander abonnement te kiezen.

Ik zou je eigenlijk willen adviseren om dit te laten verlopen via de telecombeheerder van je (oud) werkgever. Die kan dan even bellen met de afdeling die hierin is gespecialiseerd en die kunnen dan een uitgebreider en persoonlijk advies geven.
peter894
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Hallo, Ik zou graag zelf contact op willen nemen omdat de (inmiddels ex) werkgever niet goed mijn wensen kan aangeven. Wie/ welke afdeling onder welk nummer kan ik hiervoor benaderen?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@peter894

Als je het overdrachtsformulier invult zie je het volgende erop staan:

- Als u een zakelijk contract laat overzetten naar een particulier contract dan zetten we het zakelijke abonnement om naar een gelijkwaardige particuliere abonnementsvorm – Als u een Corporate (groot zakelijk) contract laat overzetten naar een particulier contract dan zetten we het Corporate abonnement om naar de goedkoopste reguliere particuliere abonnementsvorm. Ik ga er bij jou vanuit dat je een grootzakelijk contract hebt, dus dat zou in principe betekenen dat het standaard wordt omgezet naar een Smart 200 abonnement. Als je dit wilt veranderen kun je gewoon bellen naar onze klantenservice > ik wil iets veranderen aan mijn abonnement.
peter894
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Dus als ik het goed begrijp wordt ik na het invullen van een formuilier overgezet naar een zgn "Smart 200 abonnement".

Wanneer ik een ander abonnement wil kan ik de klantenservice bellen en dit "Smart 200 abonnement" migreren naar mijn keuze? (met een hoger databundel, zoals mijn oude abonnement).

Maar daarvoor moet ik nog wel het overdrachtformulier invullen?
(transfer of user formulier zakelijk)

peter894
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Hallo,

Kan ik hier nog een bevesting over ontvangen?

Dank.

Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @peter894 , als het om een corporate nummer gaat wel inderdaad. Een contractovername is wel nodig, anders is het nummer nog juridisch gezien van je ex-werkgever. Je mag dan geen wijzigingen doorgeven, alleen via je werkgever. Zodra de contractovername is afgerond ben jij juridisch gezien de contractant en mag je zelf bepaalde zaken wijzigen.

Zoals eerder aangegeven kun je niet naar alle abonnementen migreren. Je kunt in ieder geval nooit migreren naar een abonnement dat we op dit moment niet meer aanbieden. De keuze is altijd beperkt tot het huidige aanbod. Daarnaast kunnen er nog een klein aantal andere regels gelden. Vanaf een laag abonnement is er meestal wel veel mogelijk. Neem contact op met onze migratielijn zodat de opties bekeken kunnen worden. Onze migratielijn kun je gratis bereiken via 0800-0200976.

Vier maanden voor de einddatum van het contract is het ook mogelijk om te verlengen naar een abonnement uit ons huidige assortiment. Je gaat dan een contract aan voor 1 of 2 jaar en krijgt vaak ook nog een leuke korting ;). Je kunt dan ook kiezen voor Sim Only of een abonnement met toestel. Zodra het is omgezet kun je via je My Vodafone het aanbod bekijken. Je kunt ook gratis bellen met verkoop via 0800-0560.
peter894
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Hallo,

Ik heb zojuist de migratieservice gebeld en het bovenstaande verhaal uitgelegd. Helaas kreeg ik daar wederom een ander antwoord. En dat ik verplicht ben het dure corporate abonnement af te sluiten. Ik wordt hier inmiddels na vele telefoontjes en berichten moedeloos van.

Ik zou graag hebben dat iemand contact met mij opneeemt die verder ook kennis van zaken heeft.

Groet,
Peter
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@peter894

Als je van zo'n abonnement overstapt naar een particulier abonnement gelden de regels die ik bovenaan doorgaf. Dit staat letterlijk op het formulier:

– Als u een Corporate (groot zakelijk) contract laat overzetten naar een particulier contract dan zetten we het Corporate abonnement om naar de goedkoopste reguliere particuliere abonnementsvorm.

Wat heb je aan de telefoon gezegd? Heb je misschien gezegd dat je wilt overstappen naar een zakelijk abonnement? Dan gelden namelijk wel weer andere regels.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey @peter894

Eerst dien je t formulier in te vullen en te versturen. Als het bij Vodafone verwerkt is kun je het laten omzetten naar een ander abonnement.

Groetjes stevied86
peter894
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Beste Maartje,

Nee hoor, ik ben aan de telefoon duidelijk geweest. Ik wil iemand spreken die mij helder door kan geven welk kosten tot wanneer e.d. Hierover krijg ik telefonisch verschillende antwoorden te horen.
Aan de telefoon was het zelfs zo dat vastgehouden werd aan het feit dat ik het 'dure' zakelijke abonement diende over te nemen onder de zelfde voorwaarden. Daarom heb ik geen vertrouwen dat het na het indienen van mijn wijzigingsformulier gaat zoals gewenst.

In het formulier dat ik heb ontvangen staat overigens ook dat ik de voorwaarden van het corperate contract dien over te nemen. Het zou zo veel makkelijker zijn wanneer iemand met kennis telefonisch contact met mij op kan nemen. Ik begrijp dat dit niet mogelijk is.

Peter


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic