Jeanke1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oplichting: Hoge kosten door nummer uit Srilanka

Ben kennelijk gebeld door een nr uit Srilanka  +94 (070)7957298  Kan ik mij Niets van herinneren. Op kerstavond  24 dec 2023…..om 20:11 uur…. Nog wel. Er wordt op de Vodafoonfactuur 55,03 in rekening gebracht voor een gesprek van 53 minuten en 16 sec. ??????

Kan Vodafoon niets doen aan deze oplichterij?

1 Reactie 1
Energieboy
Expert
Expert
  • 11854Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @Jeanke1 
Als je gebeld bent dan zou je eigenlijk geen kosten hebben aan dit telefoontje. Mits je het nummer zelf hebt teruggebeld. Dat je geld moet betalen doordat je je er door gebeld bent heb ik nog niet eerder van gehoord (wil niet zeggen dat het misschien nu ook al bestaat). Als er duidelijk criminelen activiteiten hebben plaatsgevonden dan zal Vodafone hier vast wel iets mee doen. 

Kreeg je bij het bellen van het nummer een melding dat het nummer niet meer in gebruik is? Dan hoef je de klantenservice niet te bellen. Vodafone brengt het gesprek niet in rekening.
Was het nummer nog niet geblokkeerd? Bel dan naar 1201 en geef het verdachte nummer aan Vodafone door. Even in het midden gelaten of je zelf wel, of niet, hebt gebeld. Doorgeven aan de klantenservice is belangrijk om te doen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic