guy.saulus

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Opladen iPhone 15 Pro

Bij het opladen van mijn iPhone 15 Pro, splinternieuw, krijg ik om de paar minuten het geluid, alsof de kabel er niet goed inzit. Vast wel een bekend geluid voor iedereen. Dan geeft de telefoon boven in de balk aan, dat er gewoon opgeladen wordt in het groen met het woord "Opladen" erbij. Na dat geluid zie ik alleen de batterij in de balk staan in het groen met zo'n bliksemschichtje, ten teken dat er opgeladen wordt. Is dat normaal bij de 15? Ik heb het bij al mijn andere iPhones nog nooit eerder gehad. Wordt dus in beide gevallen gewoon opgeladen. Maar het is hoogst irritant om elke paar minuten dat geluid te horen. Geluid uitzetten is geen optie, want dan hoor ik niet wanneer ik gebeld word.

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11854Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Ik weet niet over welk geluid je het hebt, ik hoor 1x het geluid van stroomkamer aangesloten en dan gaat die opladen. Overigens, dat teken in je scherm is heel normaal. Heeft ook volgens mij in de nieuwe iOS 17.0 gestaan, dat je dit vanaf dan te zien krijgt (of een iOS versie later, dat kan ook). 

Dat laatste is dus normaal, geen probleem. Maar dat geluid, ik herken het niet hoor, ik heb het niet. Zet je toestel eens helemaal uit en dan weer opnieuw aan, misschien is het dan opgelost. Bij iCulture hebben ze een truc om deze uit te zetten, lees hier maar even. Wie weet helpt dit je wel?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3081Posts
  • 907Oplossingen
  • 1040Likes

Hi @guy.saulus 
Toevallig heb ik ook een iPhone 15 en als ik deze aan de oplader heb hangen, dan licht het scherm ook regelmatig opnieuw op met de melding bovenin 'opladen'. Zoals @Energieboy  al aangeeft is dat dus normaal en geen bug of issue. Het geluid ervaar ik zelf niet, maar dat komt omdat ik mijn geluid eigenlijk altijd op stil heb staan op dat moment. Hopelijk helpt de tip op de pagina van iCulture bij jou 😉 

guy.saulus
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor jouw reactie!

 

Helaas is dit dus niet normaal. De aansluiting is waarschijnlijk niet goed. Volgens Apple support zijn er geen aanwijzingen dat dit zo hoort. Het trucje van iCulture werkt overigens wel, maar haalt daarmee de oorzaak dus niet weg. Ik ga kijken wat ik kan doen om een andere iPhone te bemachtigen. Ik zit nog in de tweede week van aankoop. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11854Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Je hebt uiteraard garantie maar dan moeten ze het toestel opsturen bij Vodafone. Je hebt contact gehad met Apple, zeg je, hebben die niet een oplossing geboden. Want je kan ook via Apple Store een reparatie aanvragen. Vaak gaat dat sneller dan via Vodafone, je zou ze eens kunnen vragen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic