Thomas400

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Onverklaarbaar dataverbruik OnePlus

Sinds een ruime maand heb ik mijn nieuwe OnePlus Nord CE 3 Lite 5G in gebruik genomen. Voorheen nooit ook maar in de buurt gekomen van mijn datalimiet.

Echter zie ik in de afgelopen 21 dagen ineens een verbruik van 18GB in de Vodafone app, terwijl mijn telefoon zelf slechts 7,5GB weergeeft. Uitschieter is een dag waar Vodafone dik 4GB heeft gemeten, en ik in de instellingen voor dataverbruik slechts 360MB zie staan. Ik heb die dag ook grotendeels thuis op de wifi gezeten (goed bereik, ook nooit eerder dergelijke problemen mee gehad).

Nu las ik andere topics met ditzelfde probleem, maar daarbij werd de link naar met name Samsung gelegd. Heeft iemand ervaring met die probleem op niet-Samsungs of misschien al een oplossing gevonden? Ik hoor het graag!

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11923Posts
  • 3493Oplossingen
  • 3121Likes

Hoi @Thomas400 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Dit is natuurlijk altijd heel vervelend. Data die je zomaar kwijt raakt, of toch niet zomaar? Je zegt zelf dat je een nieuw toestel hebt, het kan aan de instellingen liggen. Al eens de gebruiksaanwijzing helemaal gelezen? 

Je moet het waarschijnlijk zoeken onder instellingen en dan mobiel netwerk. Dit is bijna bij elk toestel hetzelfde maar kan ook ergens anders staan. Je moet op zoek gaan naar app gebruik via mobiel netwerk. Je hebt telefoons waar je kan aangeven dat je die alleen over mobiel gebruik wilt laten lopen, of juist alleen via WiFi. Ik ken het toestel niet, zoek het eens op en dan kom je echt al een heel eind. 

Vaak ligt het daar aan. Google anders even op naam toestel en data gebruik of teveel data?! Zoiets 😉

Thomas400
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Update: vandaag maar eens geprobeerd de mobiele data helemaal uit te zetten. Resultaat: 0 MB geregistreerd op de telefoon, 2.5 GB in de Vodafone app en nu officieel door mijn bundel heen... Morgen maar eens de klantenservice bellen want ik (ook met hulp van Google) heb werkelijk geen idee meer.

Wifi assistent staat uit en heb het grootste deel van de dag niet eens op wifi gezeten. En zelfs al zou al het wifi verbruik op een of andere manier toch via mobiele data zijn gegaan, staat het nog maar op 800 MB en geen 2.5 GB.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 87Posts
  • 9Oplossingen
  • 16Likes

Hi @Thomas400 

Dat is wel een bijzondere ontwikkeling met de ingebruikname van je nieuwe toestel. Heb je nog contact gehad met mijn collega's en heeft dit duidelijkheid en een oplossing gebracht?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic