desiwirjo

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Onstabiele connectie in Pernis

Hallo,

Sinds vanochtend heb ik een onstabiele connectie op mijn werk.
Ik ben bij Pernis 3195ND. Ik zie de connectie wisselen tussen geen, 3G en UMTS.
Ben wel gewend dat het tussen 3G en UMTS wisseld. Maar vind het wel vreemd dat ik soms geen connectie heb.

Zijn er meer mensen die problemen hebben?
21 Reacties 21
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Leuk je te zien op de Forum, desiwirjo! Herstart je toestel eens? Helpt dit om de verbinding te herstellen?
desiwirjo
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Annabelle,
 
Heb hem net geherstart. En nu heb ik helemaal geen internet verbinding.Niet eens GPRS of EDGE.
Maar ook als wanneer er 3G of H staat had ik geen connectie met het net.
Facebook gaf geen connectie en whatsapp liet een klok zien als ik een bericht verzond.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Ojee, dat is niet de bedoeling! Test je sim eens in een ander toestel? Heb je dit dan ook? Wellicht heeft deze last van slijtage?
desiwirjo
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De SIM had ik 1,5 tot 2 jaar geleden al een nieuwe gekregen.
Lijkt mij niet dat het hier aan ligt.
Ben nu op werk en heb geen andere smartphone om mee te testen.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
1,5 tot 2 jaar kan best oud zijn voor een simkaart. Zeker in deze tijd van nieuwe technieken en netwerksnelheden.

Maar ik denk eerder dat je slechte ontvangst van vandaag wordt veroorzaakt door werkzaamheden in jouw regio.
Hierdoor kan het zijn dat het netwerk op jouw postcode iets zwaarder belast wordt. Dat kan deze klachten tot gevolg hebben.
Onze technici ronden de werkzaamheden uiteraard zo snel mogelijk af.


desiwirjo
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik snap niet helemaal hoe een simkaart na 1,5/2 jaar oud zou kunnen zijn. Je stopt hem 1 keer er 1 en na een 1 jaar stop je hem weer in de volgend, of na 2 jaar als je een 2 jaar abbo heb :-).
Maar ja, ik kijk het wel als ik thuis ben of mijn connectie dan wel stabiel is.
PietAtVfForum

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,

Ik heb al de hele dag geen telefoon en internet in postcode 3195ND en omgeving. Als ik iemand bel, krijg ik soms heel even (2 seconden) iemand aan de lijn, daarna allerlei blikkerige geluiden en de verbinding valt weg.

Met meerdere mensen gebeld (GSM, vaste lijn, maar ook de lijn op enkele bureau's) en telkens hetzelfde.

Heb sinds 31-12 een Samsung Galaxy III en had tot en met gisteravond geen problemen.

Zag nog een andere melding "onstabiele connectie" van gebruiker desiwirjo in dezelfde postcode. Foutje met een upgrade?

Heb de telefoon al uit en weer aan gezet. Geen effect.Zojuist uitgezet, batterij eruit en weer erin en aangezet. Kan 3 seconden met een ander toestel bellen en dan hoor ik weer die hoge tonen en einde verbinding.


Overigens is na herstarten GSM ook telkens mijn ingestelde pincode weer gereset naar 0000. Een bekend probleem?
Niet echt handig/veilig!!!!
En de werkzaamheden op de website: 29-1 tot en met 11-2 ??? Volgens mij zijn we al 3 weken verder!!!



Piet
desiwirjo
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nadat ik gisteren thuis was heb ik de wifi van me telefoon uit gezet en gekeken of ik contact heb. speedtest laten draaien. Kom op iets boven de 4mb/s uit. Thuis (3021ZK) heb ik dus wel gewoon connectie.
Bij een vriend thuis (3042PR) heb ik ook zitten facebooken en whatsappen.
 
Kom nu op werk en ik heb geen connectie meer. Er staat 3G maar kan niet facebooken en whatsappen.
Speedtest krijgt geen connectie met een server.
desiwirjo
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik hoor net van mijn collega dat hij ook geen connectie heeft sinds gisteren op werk.
Voor de duidelijkheid hij heeft ook vodafone.
En alleen hier op werk heeft hij geen connectie.
Dirk1984

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ja dat probleem heb ik ook.
Met speedtest geeft die dan aan no connection with the server.
Ik heb t ook op mijn werk waar ik 9 a 10 uur aanwezig ben en eigenlijk daar alleen mijn 3g gebruik en nodig heb.
Hij geeft wel 3g of H+ aan maar is dan zeer traag of helemaal geen verbinding.
Dit is naar mijn idee gewoon dat vele masten nu overbelast zijn.
Het gebeurde ook dat ik dan met speedtest maar 60kbps dl haalde maar wel de gebruikelijke ul snelheid van 1,7 Mbps.
Dan zou ik verklaren dat ul wordt toch bijna niet gebruikt iedereen gebruikt de download en dat is overbelast waardoor je zeer traag dl verkeer ervaart op je phone.
desiwirjo
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De proxy was bij mij niet ingevuld. Heb deze ingesteld volgens de website maar dit had ook geen positieve resultaat na een restart.
Valt me wel op dat de keer dat ik met speedtest wel een server kan benaderen dat het dan een utrecht server is en geen rotterdam.
desiwirjo
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Piet,
 
Ik heb een S3 mini, wel toevallig. Mijn collega heeft er ook last van.
Heb trouwens niet eens geprobeerd te bellen dat is wel een goede. Doe het tegenwoordig niet meer zo vaak.
 
Doet het vandaag bij jouw wel? Heb er nog steeds (weer) last van.
En hoor niks op de forum.
PietAtVfForum

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi,
 
Nee ik heb nog steeds geen signaal. Vanochtend thuis stond er 3G met de bekende pijltjes omhoog/omlaag.
Nu staat er rechtsboven de signaalsterkte (4 streepjes) naast de batterijstatus, maar er staat geen 3G of andere indicatie bij.
 
Met de GSM de vaste lijn hier op kantoor geprobeerd. Krijg verbinding en na ca. 5 seconden dat hoge ge"scramble" en de verbinding valt weg.
En nog steeds niets gehoord van Vodafone 😞
Zo'n storing op een paal moeten ze toch automatisch binnenkrijgen?
 
desiwirjo
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik kan inderdaad ook niet bellen. Hij verbind niet eens door. Connectie wordt gelijk beeindigd.
 
Bereik geeft inderdaad wel vier strepen. Maar toch geen connectie met 3G.
Merk wel dat als hij H aangeeft er soms connectie is. Krijg dan een melding dat ik mail heb of whatsapp. Maar dat is 1 keer in het uur en na 10 seconden is de H weer een 3G of helemaal geen connectie.
 
Vind inderdaad wel vreemd dat he niks hoort van voda. Wel de standaard opmerkingen dat je sim moet eruit moet halen of dat hij oud is. En aan/uit moet doen en uiteraard een battery pull. Maar daarna houd het op wanneer het technischer is.
En geen storing melding vanuit vodafone.
 
Ze kijken alleen maar softwarematig of ze de zender kunnen benaderen. Heb mijn twijfels of ze een ping/signaal sturen naar je telefoon om te kijken of er echt een connectie is.
marcia

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb zojuist de Vodafone zakelijke klantenservice gesproken en er is inderdaad storing.
Wij zitten op deze zelfde postcode. 3G geen verbinding. Storing kan alles betekenen, geen 3G, geen 2G.
Er is geen oplostijd bekend.
desiwirjo
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Jammer dat ze dat dan niet aangeven in het forum.
Wij zijn al 2 dagen aan het wachten op hun.
Krijg alleen maar standaard vragen als heb je telefoon al uit/aan gedaan.
Lijkt mij dat het forum hiervoor perfect is.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Heyheyy

Ik wilde even vragen of jullie het volgende zouden willen proberen: toestel 10 minuten in flight mode/vliegtuigmodus.
Zouden jullie kunnen aangeven of je daarna wel weer snelle snelheid hebt?
PietAtVfForum

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb sinds ca. een half uur weer een 3G icoontje, kan weer bellen en zelfs mail ontvangen.
 
Maar wat was er nou aan de hand en waarom stond dat niet op de storingen pagina?
 
 
Piet
desiwirjo
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb nu weer verbinding met het net. Wel 3G en geen H maar ben voor nu blij met connectie.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic