luukonline

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

OneNumber activeren blijft maar niet lukken

Ik probeer inmiddels al maanden OneNumber te activeren. Dit lukt vanaf dag 1 niet.

Ik heb een iPhone 15 pro en een Watch Ultra 1. Beiden met de laatste iOS versies.

 

in eerste instantie kreeg ik een foutmelding

Abonnement niet beschikbaar voor zakelijke contracten. Neem contact op met je beheerder.

 

Er is toen weken geprobeerd door Vodafone dit te herstellen. Ik had meerdere klantnummers (inactieve contracten) in mijn Vodafone account. Dit is allemaal aangepast. 

Daarna bleek dat ik als grootzakelijk account stond ingesteld. Vandaar de foutmelding Neem contact op met je beheerder.

 

Vodafone zou dat ook moeten hebben hersteld, hoewel ik dat niet kan zien.

In december begreep ik dat Vodafone OneNumber vanwege technische issues even niet geactiveerd kon worden.

 

In januari wederom gestart met proberen te activeren. Helaas zonder succes. Ik had nog steeds dezelfde foutmelding. 

Wederom een aantal keer gebeld.  Nu kreeg ik te horen dat de Ultra 1 niet zou worden ondersteund. Dit is op zich al vreemd omdat ze OneNumber aankondigen voor Apple cellular Watch Series 4 of nieuwer met minimaal watchOS 10.1.(website Vodafone https://www.vodafone.nl/abonnement/onenumber) En dat is de Ultra 1 zeker. Plus de Ultra 1 heeft esim ondersteuning. 

En ook hier op forum zie ik meerdere succesvolle Ultra 1 activaties en ik ken ook mensen die het is gelukt zonder foutmeldingen.

Vreemd en teleurstellend en bovendien bijzonder omdat ik letterlijk maanden bezig ben (sinds lancering) het geactiveerd te krijgen en ook dat de klantenservice zelf ook van alles probeert.

 

Vandaag nogmaals geprobeerd te activeren en nu krijg ik een andere foutmelding:

OneNumber is alleen beschikbaar voor zakelijke klanten met een Red Pro of Biz Basic abonnement.

Dit is totaal anders, maar nog steeds lukt het niet te activeren helaas. Ik heb een zakelijk account en ook daadwerkelijk een Red Pro Unlimited abonnement.

 

Hoop dat er iemand een idee heeft hoe dit kan worden opgelost.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

En dan zul je net zien dat ik vanochtend hier een berichtje plaats en zojuist een update krijg @luukonline. Het ticket is verwerkt. Wil je nogmaals OneNumber proberen te bestellen? Herstart voor de zekerheid jouw Watch en toestel alvorens je de nieuwe aanvraag doet 🙂

Bekijk in context

12 Reacties 12
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

Hi @luukonline, goedemorgen en welkom hier!

Het heeft behoorlijk wat voeten in de aarde om OneNumber te activeren lees ik. Je hebt ook al diverse foutmeldingen de revue zien passeren. De foutmelding die je nu te zien krijgt is een aparte foutmelding, want je hebt een Red Pro Unlimited abonnement met een zakelijke aansluiting. Wat betreft de Apple Watch Ultra 1, deze is geschikt. Zoals je zelf al aangeeft zijn er op de Community tal van voorbeelden waarbij klanten OneNumber werkend hebben i.c.m deze watch. Indien de watch niet ondersteund zou worden, dan zou je ook een andere foutmelding te zien krijgen. 

Het lastige is dat wij via de Community geen inzage/rechten hebben voor de zakelijke aansluitingen. Aangezien je hier al langere tijd mee bezig bent heb ik een contactpersoon van de zakelijke afdeling aan de mouw getrokken. We hebben de oorzaak van de foutmelding kunnen achterhalen en hebben een individueel ticket laten loggen bij onze technische dienst. In het algemeen is dit binnen enkele werkdagen opgepakt. Mocht het komende maandag nog niet lukken om OneNumber te bestellen wil je mij dan een seintje geven? Dan check ik het ticket voor je opnieuw 🙂
 

luukonline
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi @Cecilia fantastisch. Dank voor de inspanning. Ik hoop dat het nu eindelijk gaat werken. Ik laat het je weten.

 

luukonline
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Cecilia, Ik heb het vandaag nog maar eens geprobeerd. Toestellen aan en uit, etc. alles geprobeerd. Helaas heb ik nog altijd dezelfde foutmelding. Het is dus nog niet gelukt. Hopelijk kun jij nog wat proberen.


Thanks

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

@luukonline Ik heb direct in het ticket gevraagd om een update! Zodra ik meer weet, dan hoor jij uiteraard weer van mij! 🙂

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

@luukonline Even een berichtje. Ik heb helaas nog geen update gekregen vanuit het ticket, maar ik blijf deze uiteraard voor je in de gaten houden. Als er een update is, dan stuur ik je via deze weg een berichtje. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

En dan zul je net zien dat ik vanochtend hier een berichtje plaats en zojuist een update krijg @luukonline. Het ticket is verwerkt. Wil je nogmaals OneNumber proberen te bestellen? Herstart voor de zekerheid jouw Watch en toestel alvorens je de nieuwe aanvraag doet 🙂

luukonline
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

hoi Cecilia wat fijn. Het werkt helemaal top. Dank voor alles. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

Super om te horen @luukonline. Heel fijn dat je mij dit laat weten en het gelukt is! 🙂

Kees v d Veer

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Cecilla,

 

ik krijg bij het activeren van one nummer de code NE105. Ik heb alleen een mobiel abonnement en verder geen diensten actief staan. Beide divices zijn ge-update dus dat is het probleem ook niet.

zou jij hier iets in kunnen betekenen?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

Hi @Kees v d Veer, goedemorgen en welkom hier!

De foutmelding: Vodafone OneNumber kan niet worden gecombineerd met een andere dienst die je al hebt. Bijvoorbeeld Vast op Mobiel of One Net (foutcode NE105), heb ik vaker voorbij zien komen op de Community. Je hebt geen aanvullende diensten actief staan, maar in dit geval gaat dan ergens in de backend iets mis. Voor deze foutmelding heb ik een ticket laten loggen bij de technische dienst. Dit is in het algemeen binnen enkele dagen opgepakt en dan zou je vervolgens OneNumber zonder problemen moeten kunnen bestellen. Probeer het gerust over 2 dagen opnieuw en als ik in de tussentijd een update krijg vanuit het ticket, dan hoor jij uiteraard weer van mij! :ietwat_lachend_gezicht:

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

Hi @Kees v d Veer, goedemorgen!
De opdracht in het ticket is verwerkt. Ik zie dat je dit ook opgemerkt en het gelukt is om OneNumber te bestellen 🙂

Kees v d Veer

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor je actie Cecilia. Het werkt nu 👍🏻

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic