Fer1

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Onbeschoft klantenservice medewerker

ik heb gebeld met de klantenservice omdat er duidelijk wat mis is gegaan met mijn betaalregeling, ik zou 1 maand factuur in 2 termijnen voldoen en 1 maand uitstel krijgen op reeds afgeboekte maandtermijn. 
ik zou de betaling 24 van juli van de maand overmaken. Dit is de eerste keer dat ik om een regeling vroeg dus wist niet dat ik geen betaalink of degelijke zou krijgen. Toen het 2 augustus nog steeds niks had ontvangen heb ik het hele bedrag in 1 keer overgemaakt en het vermeld in de chat van Vodafone en gevraagd of ze rekening konden houden met 1 maand uitstel van betaling zoals afgesproken van 1 maandtermijn. 
Afgelopen vrijdag kreeg ik een mail of ik 1 van de termijnen van de betaalregeling kon betalen binnen 7 dagen. Ik dacht ik heb de hele bedrag al betaald dus zal wel goed zijn. 
Vandaag was ineens mijn simkaart geblokkeerd. 
(Waarom voor inkomend en uitgaand?) Ik heb toen de klantenservice gebeld en mijn situatie proberen uit te leggen de heer Mohammed was daar duidelijk niet van gediend en uitpraten was ook geen mogelijkheid voor mij. Meneer bleef mij inreden vallen en ookal vroeg ik of ik ook zou mogen uitpraten zodat ik kan uitleggen wat er daadwerkelijk is gebeurd mocht dat helaas niet. Ik vroeg of ik met iemand anders doorverbonden kon worden dat was ook geen mogelijkheid. Ik vroeg of ik zijn naam mocht weten zodat ik een klacht kon indienen over hem wat ook geen optie was. Hij bleef zeggen ik vertrouw jou niet, je bent een wanbetaler etc! Het ging notabene over 1 maandtermijn! Waar ik netjes contact over zocht voor een oplossing! Ik vroeg of de gesprek werd opgenomen dat ik dat wel zou waarderen als dat gebeurd omdat het echt niet kon hoe de heer mij te woord stond! Dit is bizar nooit meegemaakt! Heb daarna weer gebeld of ik een klacht in kon dienen bij een ander collega die zei dat het helaas niet mogelijk was maar dat hij mij wel kon doorverbinden met een ander collega. En u raad het al er was een notitie achtergelaten door Mohammed. Ik vroeg aan de heer Yildiz (wel correct en netjes overigens) of ik de notitie mocht inzien dat ik graag zou willen weten wat hij over mij had vermeld dat mocht niet?? Volgens AVG toch wel? Ik vroeg ik wil dat graag dan opvragen ook dat mocht niet? Gaat toch immers om mij? Maar de heer Yildiz kon mij niet verder helpen omdat zijn collega al een beslissing had genomen. 

Bizar hoop niet dat andere dit meemaken met dezelfde desbetreffende heer!

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11846Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @Fer1 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Oh jee, dit is een wel erg uit de hand gelopen probleem wat natuurlijk opgelost moet worden. Het probleem met betalingsregelingen is dat wanneer het in het systeem staat, het ook zo direct gevolgd dient te worden. Je snapt het al, dan komt de betalingsregeling door de war, als het net even anders loopt. Hoe je gesprek verlopen is, is natuurlijk niet op een deskundige manier gegaan. Nu ben ik niet bij het gesprek geweest, daarom kan ik alleen oordelen naar wat jij schrijft. Zelf ben ik niet werkzaam bij Vodafone en kan je daarom niet helpen. Morgen zijn er weer medewerkers van Vodafone online en die kunnen met je mee kijken. Echter, deze mensen kunnen niet je betaling aanpassen, veranderen en/of een melding maken. Heb je gebeld naar 0800-0094? 

Het blijft altijd vervelend want je wilt graag dat het goed komt en in goede trouw heb je wel een betaling gedaan. Het zal ook wel goed komen hoor, ga daar maar van uit. Vul je privé gegevens in bij je instellingen zodat iemand van Vodafone morgen gelijk met je mee kan kijken. 

Ik weet dat het gek klinkt maar de AVG regels zijn soms heel erg dwars en vreemd. Zelf mag je je eigen dingen niet inzien, terwijl het van jezelf is. Begrijp dat dit heel vreemd is, maar toch is het waar. Maar je kan natuurlijk altijd een klacht indienen als je niet goed bent geholpen. Dat recht heb je en zou ik zeker doen. Dit kan je doen door het klachtenformulier in te vullen. 

Succes in ieder geval en morgen komt er iemand van Vodafone online. Fijne avond nog! 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Fer1 . Welkom hier. 

Oei oei, wat een nare ervaring heb je gehad, terwijl je iets op een nette manier probeerde op te lossen. Sorry, dit zou natuurlijk absoluut niet zo moeten gaan :-(. 

Nu zijn er natuurlijk een aantal zaken. 

- Allereerst de betaling(sregeling). Is dit inmiddels rond? 

- Heb je een klacht ingediend via het formulier die Energieboy noemt? 

- De notitie/interactie die aangemaakt is nav. je gesprek is denk ik een stuk minder spannend dan jij je nu voorstelt. Ik stuur je even een privébericht met de informatie :-). 

 

 

Fer1
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Lycke en Energieboy,

 

Bedankt voor jullie reactie,

Heb beide bedragen in 1 keer voldaan staat dus momenteel niks meer open. 
Waar het mij omgaat is meer de manier hoe de heer mij aansprak en mij totaal niet uit liet praten. Meneer bleef herhalen je bent niet te vertrouwen, ik heb notabene maar 1 maand termijn open staan meer niet. Heb nooit een incassobureau of iets gehad. 
Ik vroeg nog duidelijk zou ik uit mogen praten? Of zou ik iemand anders kunnen spreken. Nergens werd gehoor aangegeven. Ook toen ik zijn naam vroeg om een klacht in te dienen was dat ook niet mogelijk volgens betrokkene, ook leidinggevende spreken zat niet bij de mogelijkheid. 
Dat hij mij niet te vertrouwen noemt terwijl er duidelijk intern wat fout is gegaan raakt mij echt wel en ik ben zelf de gene die contact opzoekt voor een oplossing. En wat ook ronduit belachelijk is, is dat ik de volledige betaling heb overgemaakt op 2 augustus, en dat daarna mijn telefoon 14 augustus word geblokkeerd voor in en uitgaand gesprekken en berichten is bizar? Waarom ook inkomend? En waarom ookal had ik die uitstel niet toegezegd gehad voor maar 1 maand factuur van afgelopen maand. 

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11846Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Ik wil je wel uitleggen waarom in- en uitgaande gesprekken. Stel dat je niet zou betalen maar nog wel gewoon bereikbaar bent, dan is de drang om sneller te betalen niet aanwezig. Je bent namelijk nog altijd bereikbaar en dan zet je er geen haast achter. Wanneer je zowel in- en uitgaande gesprekken niet meer kan voeren dan ga je toch wat sneller zorgen dat je kan betalen. Dat is een beetje de achterliggende gedachten. 

Als de klantenservice heeft laten weten dat je niet te vertrouwen bent is niet netjes. Ik ben niet bij het gesprek geweest en kan daarom ook niet oordelen of hij het ook echt zo bedoelde. Want wat je zegt, je hebt zelfs alles overgemaakt om er zeker van te zijn dat het goed ging. Gelukkig heeft @Lycke in middels contact met je, via een privé bericht, en daaruit verwacht ik wel dat dit probleem zal worden opgelost. 

Fer1
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja hoop in ieder geval dat die gene dit niet ook bij een ander klant zal herhalen.  Heb al ruim 20 jaar een abonnement heb het nooit zo meegemaakt was behoorlijk onprofessioneel. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic