Pecottye

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nieuwe abonnee, slechte service

Goedendag,

 

30 augustus heb ik een aantal red together abonnementen afgesloten bij vodafone met nummerportatie waarbij de nummers die geporteerd moesten worden vrij waren van abonnement (KPN en Bliep). Dat is in het begin keurig verlopen echter is vanaf 3 oktober het een beetje stroperig gegaan.

3 oktober heb ik zelf rond 18:30 gebeld of bekend was wanneer onze nummers zouden worden geporteerd. Toen ben ik vriendelijk te woord gestaan dat er iets fout was gegeaan en werd direct een nummerportatie ingezet. Om 19:00 zou het gereed zijn.

Een aantal SMS-jes later was de sim helaas niet geactiveerd en werkte het oude abonnement bij KPN nog.

4 oktober in de ochtend heb ik een chat gedaan en toen werd aangegeven dat het wel 24 uur kon duren. Heb nog even geduld en als het om 19:00 nog niet is geregeld: Bel even en het wordt in orde gebracht.

Gedurende de middag 15:30 kwam bij de oude provider alleen noodoproepen in beeld. De nieuwe simkaarten deden het echter niet. In de avond dus geen oud abonnement maar ook geen nieuw abonnenemt.  Dus zoals aangegeven rond 18:00 gebeld met vodafone, drie kwartier in de wacht gestaan en enorm slecht geholpen. Er kon alleen een ticket worden aangemaakt wat 48 uur zou kunnen duren. Maargoed, maar akkoord gegaan.

5 oktober toch maar in de ochtend de chat in rond 10:00 om te vragen naar een medewerker. Daar zou ik worden doorverbonden in werd de chat na 30 minuten gewoon afgesloten.

Ondertussen is een andere abonnee ook maar gaan bellen en die kreeg wel iemand aan de lijn maar, vanwege geen het feit dat zij geen hoofdabonnementhouder is mocht er niets worden gedaan. De gesproken persoon kreeg mijn (werk)nummer en zou mij terugbellen. Dat is niet gebeurd.

vijvenveertig minuten later, rond 12:00 op 5 oktober heb ik zelf maar gebeld en kreeg ik een meneer aan de lijn die mij wist te vertellen dat er bij vodafone een storing is geweest en er geen simkaartnummers gekoppeld waren aan onze telefoonnummers. Na het doorgeven van mijn simkaartnummer was eindelijk het eerste abonnement geactiveerd. Alle documentatie die ik zelf heb ontvangen had trouwens wel een goede koppeling op papier tussen simkaartnummer en telefoonnummer De overige konden pas smiddags worden geactiveerd aangezien ik daarvan niet de simkaarten bij mij had. Het was dat ik zelf kon uitleggen wat er aan de hand was dat de simkaartnummers werden doorgegeven anders had ik nu waarschijnlijk nog steeds geen actieve aansluiting. De meneer die ik toen aan de lijn had gaf trouwens aan dat er wel simkaartnummers gekoppeld waren aan onze telefoonnummers maar dat waren hele andere nummers.

 

Als de medewerker op de woensdagavond 5 oktober even de simkaartnummers had bekeken en vergeleken dan was er nauwelijks wat aan de hand geweest. Dan nog is er een verwisseling geweest van simkaartnummers maar had ik daar niet heel veel last van gehad.

 

Hoe kan het dat:

a. het ongelooflijk moeilijk is om iemand te pakken te krijgen bij vodafone?

b. als er dan iemand is dat die vaak niet weet hoe het probleem op te lossen of mij door kan zetten?

c. chat's gewoon eruit worden geknikkerd en er niet wordt teruggebeld?

d. het bekend is dat er een storing is geweest en er niet actief een benadering is geweest om dit allemaal te voorkomen?

 

daarnaast:

Is het normaal bij vodafone dat een gezin gewoon 48 uur zonder mobiel bereik wordt gezet bij problemen aan de kant van Vodafone?

De telefoon is tegenwoordig voor van alles nodig. Even een bericht voor het aanmelden van een werkaccount gaat niet met alleen noodoproepen...

 

Ondertussen is ook het abonnement nog goedkoper geworden in prijs.

Is er een mogelijkheid dat ik kan meegenieten van deze prijsverlaging?

 

Is er een vorm van compensatie mogelijk?

 

De start is belabberd, ik hoop dat de rest van het jaar we weer nader tot elkaar groeien 🙂

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3085Posts
  • 907Oplossingen
  • 1041Likes

Hi @Pecottye, goedemorgen en welkom hier!

Allereerst ben ik heel blij om te lezen dat jullie inmiddels zijn aangesloten. De start van je abonnement verdient zeker geen schoonheidsprijs. Ik moet bekennen dat ik het ook niet vaak voorbij zie komen dat er bij de start van een abonnement in het systeem een foutieve koppeling is tussen het abonnement en de simkaartnummers

Momenteel is het bij ons wel iets drukker, waardoor het langer kan duren voordat je iemand spreekt als je contact zoekt met de klantenservice.  Jouw andere feedback wat betreft het contact met de klantenservice zal ik zeker intern doorzetten. Je zoekt namelijk niet voor niets contact.

De prijs van het abonnement kan ik niet aanpassen, maar uiteraard kijk ik wel graag mee naar een compensatie voor deze niet zo vliegende start. Een compensatie kan ingevoerd worden op het moment dat de eerste factuur gereed is. Op dit moment kan ik deze dus nog niet voor je invoeren/regelen. Bij deze houd ik je gegevens in de gaten en zodra de eerste factuur in het systeem staat wil ik dan ook een vergoeding voor je gaan aanmaken. Je ontvangt t.z.t. dan hier weer een berichtje van mij! Uiteraard mag je mij ook altijd even een seintje geven als je de eerste factuur hebt ontvangen. Twee zien tenslotte altijd meer dan één! 🙂

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11854Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @Pecottye 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Oh hemel, wat een vervelende start. Dit is natuurlijk niet goed en moet zo snel mogelijk worden opgelost en ook ik begrijp niet waarom de klantenservice zo slecht is in het afhandelen van dit alles. Ik ben zelf ook klant bij Vodafone en begrijp je a,b,c en d vragen maar al te goed. Zelf ik kan hier geen verklaring voor geven want je zou zeggen dat een klantenservice er is om je goed te helpen. Nu weet ik dat je hier op de community op het juiste adres bent want @Cecilia is werkzaam voor Vodafone en die kan je best een heel eind op weg helpen. Het nadeel is dat ze er maandag weer is, dat zou betekenen dat je nog langer zonder mobiel zit. Is het misschien mogelijk om langs een Vodafone winkel te gaan? Anders zou ik je naar de klantenservice verwijzen maar dan krijg ik het idee dat je nog meer uit elkaar groeit 😉

Het is heel lastig op dit moment en ik kan je niet helpen en op de community zijn er geen Vodafone medewerkers in het weekend. Als je niet kan wachten, loop dan toch langs een Vodafone winkel, als dat kan. Anders toch maar wachten tot Cecilia er is en met je mee kijkt. Daarvoor heeft ze wel wat informatie van je nodig, zie onderstaande balk voor meer uitleg. Vanuit mij zelf wens ik je toch een goed weekend en dat het maar geen slecht huwelijk gaat zijn met Vodafone 🤔.

 

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

 

Pecottye
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi Energieboy,

 

Dank je wel voor je bericht en steun👌. Gelukkig zijn wij ondertussen wel goed aangesloten waardoor het voor mij geen probleem is om iets langer te wachten antwoord op mijn vragen. Ik vond dit echter net even te diepgaand om niets mee te doen. Ik ben wel benieuwd naar een reactie van een medewerker van Vodafone 😇

Energieboy
Expert
Expert
  • 11854Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Fijn om te lezen dat je nu wel aangesloten bent. 
Dan wens ik je bij deze een heel fijn weekend. 😀

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3085Posts
  • 907Oplossingen
  • 1041Likes

Hi @Pecottye, goedemorgen en welkom hier!

Allereerst ben ik heel blij om te lezen dat jullie inmiddels zijn aangesloten. De start van je abonnement verdient zeker geen schoonheidsprijs. Ik moet bekennen dat ik het ook niet vaak voorbij zie komen dat er bij de start van een abonnement in het systeem een foutieve koppeling is tussen het abonnement en de simkaartnummers

Momenteel is het bij ons wel iets drukker, waardoor het langer kan duren voordat je iemand spreekt als je contact zoekt met de klantenservice.  Jouw andere feedback wat betreft het contact met de klantenservice zal ik zeker intern doorzetten. Je zoekt namelijk niet voor niets contact.

De prijs van het abonnement kan ik niet aanpassen, maar uiteraard kijk ik wel graag mee naar een compensatie voor deze niet zo vliegende start. Een compensatie kan ingevoerd worden op het moment dat de eerste factuur gereed is. Op dit moment kan ik deze dus nog niet voor je invoeren/regelen. Bij deze houd ik je gegevens in de gaten en zodra de eerste factuur in het systeem staat wil ik dan ook een vergoeding voor je gaan aanmaken. Je ontvangt t.z.t. dan hier weer een berichtje van mij! Uiteraard mag je mij ook altijd even een seintje geven als je de eerste factuur hebt ontvangen. Twee zien tenslotte altijd meer dan één! 🙂

Pecottye
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi @Cecilia,

 

Dank je wel voor het tijd nemen van het beantwoorden van mijn verzoek. Super! Jammer dat het niet mogelijk is om aan te passen en aan de andere kant ook wel weer begrijpelijk. Ik wilde toch even kijken wat mogelijk is. 

Ik hoop dat dit bericht meehelpt aan het verbeteren van onboarding van nieuwe klanten en zeker een dooddoenende opmerking dat het tot 48 uur kan duren waarbij het dan nog niet zeker is dat iets is opgelost gaat uitbannen. 

Daarnaast ben ik natuurlijk harstikke blij met een stukje compensatie. Mocht je de eerste factuur missen dan laat ik het je weten 🙂

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3085Posts
  • 907Oplossingen
  • 1041Likes

Hi @Pecottye, goedemorgen!

Ik zag jouw eerste factuur klaar staan! De totale abonnementskosten hierop waren € 135,14. Zoals afgesproken zou ik een compensatie invoeren vanwege de niet zo vlekkeloze start van je abonnement. Bij deze heb ik een creditfactuur opgemaakt van € 67,50. Deze zie je terug in My Vodafone! Dit bedrag zal worden verrekend met de eerstvolgende factuur 🙂

Pecottye
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dag @Cecilia ,

 

Dank je wel voor de opvolging! Dat wordt zeker gewaardeerd. Ondertussen zijn we een ruim maandje verder en, buiten de start om, is er niets raars en is het abonnement helemaal ingeburgerd in het gezin. He-le-maal top zo!

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic