thommy101

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nexus - Geen SMS verzenden Android Lollipop

Beste allen,
Momenteel heb ik Android Lollipop op mijn telefoon staan. Hier is een probleem mee met het verzenden van SMSjes, deze komen niet over. Er zijn meerdere gebruikers met dit probleem.
De verzonden SMSjes worden door Vodafone gezien als een SMS naar het buitenland. Deze "bug" is gemeld bij Google, maar die onderneemt tot op heden nog geen actie.
Kunnen iemand hier wat voor mij betekenen?
Met vriendelijke groeten,
Tom Elfring
81 Reacties 81
fraction

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voor de Nexus is het inderdaad opgelost. Voor jouw OPO zou ik even kijken in het forum van tweakers. Zitten meer experts qua gebruikers ervaring
fraction

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nav mijn eerdere post op tweakers (en zie eerdere posts binnen dit forum);
Hierbij mijn nog een aanvullende handleiding om je toestel up2date te houden mocht je een OTA UPDATE niet hebben binnengekregen of je wilt gewoon lekker zelf update;

indien je wugfresh nooit hebt gebruikt:
Je download en installeert wugfresh http://www.wugfresh.com/
open t progr, en begin met initial setup "full driver en installation guide - automatic + manual"
Je volgt nu de stappen 1 tm 4

TUSSENSTAP, je moet de bootloader unlocked hebben. (eerst backup maken want gegevens worden gewist!). Mocht je de Bootloader al unlocked hebben dan kun je verder gaan ZONDER DAT JE GEGEVENS GEWIST WORDEN:

USB debugging / USB foutopsporing aanzetten in je instellingen en Media apparaat MTP uitvinken> IN JE GSM
(Mocht je de bootloader reeds unlocked zijn kun je verder gaan naar: FLASH StocK + Unroot)
Kies nu de juiste image (of laatste nieuwe versie) BV; "hammerhead-hammerhead: Android 5.1.1 - Build LMY48I"

Automatically download + extract the factory image selected above for me

onder SETTINGS vink je aan:
No Wipe mode (flashes the stock image files without wiping user data)
+
Force Flash mode (flashes the stock image files individually without extra checks

Klik nu op OK, flashen begint, wacht rustig af.
Je Root kun je weer terug krijgen in het zelfde programma, dit kun je doen door NA bovenstaande stappen op ROOT te klikken en t vinkje te zetten bij "and also flash: Custom Revovery"

Eenmaal klaar en opnieuw opgestart vink je in je GSM: USB debugging / USB foutopsporing weer uit in je instellingen en je Media apparaat MTP weer aanvinken. (deze vind je terug onder instellingen, opslag, 3 puntjes rechtsboven, USB computerverbinding ).
Overigens is het binnen het programma ook mogelijk om je bootloader weer te locken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic