JeepMax

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Netwerkgarantie??

Twee jarig RED abonnement afgesloten. Na installeren van sim blijkt de data downloadsnelheid miniem te zijn, zowel binnenhuis als buiten voor en achter het huis.  Helaas blijkt ons huis (net zoals T-Mobile) dus in een schaduwzone van een zendmast te staan. Dit terwijl volgens de dekkingskaart er een prima ontvangst zou moeten zijn! Moet dus (helaas) weer naar KPN teruggaan voor een goede dekking.

 

Edoch, dit probleem aangekaart bij de Vodafone netwerkcrew. Telefonisch geheel met mij eens dat dit ondermaats is. Maar wat schetst mijn verbazing - in een opvolgende email wordt de klacht niet opgevolgd aangezien het slechte binnen ontvangst met wifi opgelost kan worden.... Echter het slechte buitenontvangst wordt niet genoemd en de klacht wordt gesloten??

 

Gaarne, volg dit alsnog op en laat me weer teruggaan naar KPN (weliswaar behoorlijk duurder maar wel goed ontvangst!).

 

3 Reacties 3
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @JeepMax, welkom op de Vodafone Community!

 

Wat ontzettend zuur dat het netwerk zoveel te wensen over laat. Goed dat je hierover contact hebt gehad, maar ik begrijp dat het eigenlijk niet echt lekker is afgesloten. Logisch dat je niet tevreden bent als er maar één deel van je klacht wordt behandeld.

 

Heb je nog de mogelijkheid om te reageren op het laatste bericht dat je van mijn collega's hebt ontvangen? Deze zou ook nog zichtbaar moeten zijn in My Vodafone, anders is telefonisch contact met ze ook mogelijk. Zij zijn uiteindelijk de enige en juiste partij om dit met je door te nemen en, indien de conclusie echt is dat het niet lukt, een opzegging in gang te zetten. Ik hoop dat het lukt!

JeepMax
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alex, dank voor je reactie. Ik heb je aanbeveling opgevolgd maar... de service van Vodafone laat toch echt wel héél veel te wensen over !

Wederom de helpdesk gebeld, die waren het geheel met mij eens dat het beperkte ontvangst rondom (BUITEN) het huis binnen de netwerkgarantie valt. Dus ze hebben op 2 december wederom een case aangemaakt (11541672) bij het netwerk team zodat ik het contract kan ontbinden. Een aantal dagen voordat het 30 daags netwerkgarantie verloopt, normaal met de helpdesk contact opgenomen wbt voortgang. "Het netwerk team heeft het druk dus het duurt nog even, maak je geen zorgen over het netwerkgarantie termijn want je hebt ruim binnen de termijn dit aangekaart". Prima, maar wat schetste mijn verbazing vandaag - email van het netwerk team - case gesloten, zonder enig verder detail!!!! Hoe nu weer verder??

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @JeepMax

Het spijt mij te lezen dat de laatste case zonder terugkoppeling is gesloten. Ik ben even voor je gaan kijken en zie dat er in totaal 4 cases zijn aangemaakt. In de één na laatste case hebben ze het volgende aangegeven: 
We zijn wederom aan de slag gegaan met je klacht. Het voorgaande onderzoek is gebaseerd op het signaal dat onze Vodafone gebruikers afgeven aan de mast bij jou in de buurt, hierin zien wij geen problemen met het netwerk terugkomen. Helaas kunnen we geen 100% indoor dekking garanderen. Goede ontvangst kan door allerlei factoren van buitenaf beïnvloed worden en blijft ondanks dat we ons netwerk continu verbeteren altijd lastig. Zoals in de voorgaande mail is beschreven is het bellen via 4G en WiFi de enige technische oplossing die we je kunnen bieden. Zie je van deze mogelijkheid af dan hebben we helaas geen andere optie voor jou. Een nieuwe klacht betreft dezelfde locatie zal niet meer in behandeling genomen worden.

Ze geven dus eigenlijk aan dat zij geen problemen zien met de mast in jouw omgeving voor wat betreft de problemen die je buitenhuis ontvangt. Dit is alleen niet hoe jij het ervaart en waarom je het contract graag wilt ontbinden. Op basis van bovenstaande informatie denk ik niet dat een nieuwe klacht bij de netwerkcrew zijn vruchten zal afwerpen.. Via deze weg mogen wij het contract niet ontbinden. Dit zal dus echt gedaan moeten worden door de netwerkcrew of klachten. Mijn advies zou dan ook nog zijn om een klacht in te dienen via deze pagina. Sorry dat ik je niet inhoudelijk verder op weg kan helpen hiermee 😞 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic