Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Nanosim - Iphone 5

Hi allemaal,

De Iphone 5 is gepresenteerd, hij komt 28 september op de markt, iedereen is benieuwd en wil zoveel mogelijk erover weten.
De specs zijn bekend, zo ook dat dit toestel een nieuwe soort simkaart zal hebben, een nanosim.
Dit hebben wij een tijdje geleden ook al gecommuniceerd hier op het forum: Newsflash: van microsim naar nanosim

Nu krijgen we heel veel vragen binnen over deze nieuwe simkaart m.b.t. beschikbaarheid, prijs, datums etc. Hier kunnen we op dit moment echter nog vrij weinig over zeggen, zoals ik al eerder zei, Iphone launch mysterie-gehalte....

Wat we wel kunnen meedelen is dat als de Iphone 5 beschikbaar is, Vodafone de nanosim voor de iPhone 5 dan direct zal meeleveren bij aankoop. De simkaart zal enkel beschikbaar zijn voor de iPhone5 gebruiker, bestaande abonnees die overstappen naar een iPhone5 kunnen een SIM wissel aanvragen.


(20/09/2012) Update:

Vanaf a.s. zaterdag zal het mogelijk zijn om via de klantenservice of via de winkels een simwissel met een nanosim uit te voeren.
Dit is bijna een week eerder dan in eerste instantie gepland.

Wil jij in de winkel je sim omwisselen voor een nanosim? Dat kan! Maar echt pas vanaf zaterdag in één van onze Vodafone filialen, bij Belcompany of via derde kanalen. In de winkels zullen echter en alleen maar op vertoon van jouw los gekochte Iphone 5 nanosims worden aangeboden.

Ook via de klantenservice zullen voor zaterdag geen nanosims worden uitgestuurd. Daarnaast willen we jullie verzoeken, alleen een simkaart aan te vragen als je de Iphone 5 al daadwerkelijk hebt. De voorraad is beperkt!

Let op: Probeer geen nanosim te bemachtigen voor zaterdag, of zonder Iphone 5; dat zijn de duidelijke voorwaarden. Contact opnemen met de klantenservice met betrekking tot de nanosim heeft op dit moment ook geen effect. ZIj zullen geen nanosims uitsturen voor zaterdag en daarnaast kunnen zij ook geen extra informatie verstrekken. ALLE informatie rondom de lancering van de Iphone 5 en nanosims zal via het forum ontsloten worden.

(24/09/2012) Update:

Als je een sim-only wilt afsluiten bij Vodafone voor een Iphone 5, dan kun je dit het beste in één van onze winkels doen, expliciet vermelden dat je een nanosim nodig hebt i.v.m. de Iphone 5 en voor de volledigheid de Iphone 5 meenemen. In de winkel worden namelijk enkel nanosims uitgegeven op vertoon van de Iphone 5 of bij de verkoop van de Iphone 5 vanaf vrijdag 28 september. Waarom via een winkel dit regelen? Via internet kun je niet aangeven welke sim je nodig hebt, en er zijn nog geen speciale Iphone 5 sim-only's.


(05/10/2012) Update:

We horen van veel mensen dat ze problemen hebben met het activeren van hun nanosim.
Volg onderstaande instructie voor het activeren van je nieuwe simkaart.

Hoe activeer ik mijn nanosim?

Om je nanosim te activeren, bel je met onze Klantenservice via het telefoonnummer 0800 - 1258. We zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 8.00 tot 18.00 uur.

Als je je nanosim online of bij een Vodafone winkel koopt, dan is de simkaart al voor je geactiveerd. Je kunt je nanosim dan gelijk gebruiken. Dit geldt niet wanneer je je abonnement verlengt. In dat geval moet de nanosim wel geactiveerd worden.
71 Reacties 71
densan

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Even een vraagje, gaat Vodafone voor bestaande klanten kosten berekenen voor een sim-wissel ?
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Hi Densan,

Hier kunnen wij op dit moment nog geen antwoord over geven.
Zoals ik al aangaf in bovenstaand bericht is er nog weinig informatie die al gecommuniceerd kan worden.

Vanaf het moment dat de Iphone beschikbaar is zullen de nanosimkaarten ook worden uitgeleverd bij de toestellen.
Donkers

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat betekent dus wanneer iemand de iPhone 5 haalt uit Duitsland (zoals ikzelf) ze er niets mee kunnen tot 28 september? 
Dat het geld kost maakt me niet uit, Vodafone moet er ook moeite voor doen. Maar dat ik een week zonder telefoon zit dat is wel minder...
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Donkers,

Ik kan je op dit moment helaas nog geen informatie verstrekken over de beschikbaarheid van de nanosim, deze hebben wij namelijk zelf ook nog niet. Eerdere communicatie is het enige wat ik je kan geven.


Froze

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Hoe kan men een sim-wissel aanvragen?
 
Gr.
Froze
serial

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Het is denk ik van belang de nanosim ruim voor de 28e op voorraad te hebben voor bestaande klanten, welke hun toestel gewoon los kopen.
 
 
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Een sim-wissel is aan te vragen via de reguliere kanalen, zoals de winkels of klantenservice.
De sims zullen beschikbaar zijn vanaf het moment dat de Iphone 5 beschikbaar is.



TumblingDice

Stamgast
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Ik denk dat Vodafone dat wel op orde heeft 🙂
 
Grtz
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Hi allemaal,

Update:

Per 28 september zal de Iphone 5 beschikbaar zijn in combinatie met de nanosim. Als je een nieuw abonnement afsluit of je abonnement verlengt dan zit de nanosim standaard bij het toestel.

Haal je je toestel echter ergens anders en wil je een simwissel uitvoeren, dan kan dit via de klantenservice of in de winkel. Hier kun je de simwissel aanvragen en zij kunnen vanaf 28 september nanosims uitleveren. Hou er wel rekening mee dat de winkels natuurlijk geen onuitputtelijke voorraad hebben.

So far the update....
Ricardo3523

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is het ook mogelijk om v.a. de 28e bij een sim only een nano sim i.p.v. andere soort sim geleverd te krijgen? Ik ben namelijk van plan om een sim only bij vodafone aan te schaffen voor een iPhone, maar heb natuurlijk niets aan een gewone simkaart. Kan ik dit aangeven? Er is geen sprake van een simwissel omdat het mijn eerste abbonement zal worden.
Eddyonline

Stamgast
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Goedemiddag,
 
Ik heb een vraag, mijn vrouw zit nu nog bij Kpn maar wil ook overstappen naar Vodafone (ze mag al weg..)
Wij zitten te wachten totdat de iPhone 5 uit komt, met dit toestel wil zij een nieuw abonnement afsluiten bij jullie.
Nu mijn vraag: Ikzelf heb de iPhone 4S, maar ik krijg van mijn vrouw de iPhone 5, zij neemt al genoegen met de 4S 🙂
Dat betekend dat ik een Nanosim moet hebben en zij een Microsim. Is die Nanosim al geactiveerd als zij hem krijgt of kunnen
wij in een Vodafonewinkel de Simkaarten om laten ruilen (eventueel tegen een vergoeding natuurlijk), ik een Nano en zij een
microsim?
 
Met vriendelijke groet,
Eddyonline
 
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Update:

Vanaf a.s. zaterdag zal het mogelijk zijn om via de klantenservice of via de winkels een simwissel met een nanosim uit te voeren.
Dit is bijna een week eerder dan in eerste instantie gepland.

Wil jij in de winkel je sim omwisselen voor een nanosim? Dat kan! Maar echt pas vanaf zaterdag in één van onze Vodafone filialen, bij Belcompany of via derde kanalen. In de winkels zullen echter en alleen maar op vertoon van jouw los gekochte Iphone 5 nanosims worden aangeboden.

Ook via de klantenservice zullen voor zaterdag geen nanosims worden uitgestuurd. Daarnaast willen we jullie verzoeken, alleen een simkaart aan te vragen als je de Iphone 5 al daadwerkelijk hebt. De voorraad is beperkt!

Let op: Probeer geen nanosim te bemachtigen voor zaterdag, of zonder Iphone 5; dat zijn de duidelijke voorwaarden. Contact opnemen met de klantenservice met betrekking tot de nanosim heeft op dit moment ook geen effect. ZIj zullen geen nanosims uitsturen voor zaterdag en daarnaast kunnen zij ook geen extra informatie verstrekken. ALLE informatie rondom de lancering van de Iphone 5 en nanosims zal via het forum ontsloten worden.
hans43

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bij Belcompany Nieuwegein waren ze er nog niet om 9 uur vanmorgen 😞
hans43

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
inmiddels nano sim gehaald bij vodafone utrecht, ik had net de 2 laatsten....
Ds

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Hans
kan ik er dan een gebruiken of vanmorgen even langs komen om er een te gebruiken om mn telefoon te activeren zodat ik vast kan gebruiken voor morgen zelf langs vidafone te kunnen
 
kan niet wachten
gr DS
binaries4me

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Ik heb twee losse iPhone 5. Eentje voor mijn vriendin en eentje voor mij. We zijn nog geen klant bij Vodafone. We willen dus twee keer een abonnement nemen met behoud van onze nummers. Is het mogelijk dat we meteen een nano sim krijgen bij ons nieuwe abonnement? Beide huidige abonnementen van ons zijn verlopen dus is het mogelijk dat als we maandag dit abonnement nemen dat we vrijdag de simkaarten hebben?

Het gaat om dit abonnement: http://www.vodafone.nl/mobiel_bellen/abonnementen/sim_only_abonnement/bel_sms_web/tweejarig_abonneme...
TumblingDice

Stamgast
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Hoi binaries4me,
 
Ik zou eens richting Vodafone winkel gaan of even bellen met de telefonische klantenservice. Hier een linkje hoe je in contact kunt komen met de klantenservice: http://www.vodafone.nl/klantenservice/ 
Volgens mij is de nano-sim op vertoon van je iPhone5 verkrijgbaar. Grtz 
TumblingDice

Stamgast
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Hoi hans43,
 
Iedereen wil de nano-sim blijkbaar. Ze vliegen de deur uit volgens mij 🙂 
 
Grtz
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
@Eddyonline, normaal gesproken wordt de simkaart die bij het toestel hoort, in dit geval dus de nanosim, direct geactiveerd bij het afsluiten van het nieuwe contract. Daar zou dan het nummer van je vrouw opstaan. Je kunt natuurlijk wel samen naar de winkel gaan en jouw vraag voorleggen om te kijken of ze in de winkel inderdaad bij het nieuwe abo een microsim willen leveren en de gebruikelijke nanosim voor jou wisselen. Ik kan je geen garantie geven dat dit gaat, maar ik zou het in de winkel waar je het abonnement wilt afsluiten voorleggen.

Hou er wel rekening mee dat (als je vrouw haar nummer wil behouden) een nummerportering een maand duurt, dus dat je vrouw het toestel dan niet direct meekrijgt. Dit gebeurd pas op het moment dat de nummerportering is goedgekeurd. Dus ik zou ook niet direct je simkaart omwisselen voor een nanosim als je het nieuwe abonnement bent gaan afsluiten. Pakt zij echter ook een nieuw nummer, dan kan het wel direct geregeld worden als alles op voorraad is.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic