GwnMartijn

Meedenker
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

My Vodafone app functioneert niet

Al sinds ik klant ben geworden bij Vodafone (in februari) ervaar ik problemen met de My Vodafone app voor iOS.
Iedere dag krijg ik dezelfde foutmelding bij het openen van de app "Er is iets stuk! Daarom werkt de app even niet zoals je gewend bent. We gaan het fixen. Probeer het later nog eens."

Ik heb met de klantenservice vanaf toen al meerdere keren contact opgenomen en er zouden meerdere onderzoeken geweest zijn, maar er is ondertussen nog niks veranderd.

 

Kan Vodafone alsjeblieft dit complete My Vodafone platform wegdoen en een nieuw en betrouwbaarder platform bouwen?

 

Ik zit er heel erg aan te denken om mijn contract niet te gaan verlengen bij Vodafone en weer terug te gaan naar T-Mobile waar ik bijna nooit problemen heb gehad.

21 Reacties 21
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @GwnMartijn 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Het platform is volgens mij best betrouwbaar, hier werkt het perfect en nergens last van. Gebruik ook een iPhone met iOS 16 en het werkt perfect. Welke iPhone gebruik je en met welke iOS versie? De app als eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Heb je geleken of het via WiFi werkt en/of via 4G/5G? Dus even kijken of het via een andere weg wel werkt. En welk abonnement heb je?! (overigens ook allemaal belangrijk als je het klachtenformulier invult, alles benomen is het beste)

Laten we eerst hier maar eens mee beginnen en dan kunnen we verder kijken. Overigens, je maakt meer kans om te bellen met de klantenservice en te vragen of ze je account willen resetten en wil dat niet lukken dan zou je nog een klachtenformulier kunnen invullen en dan komt je vraag op de juiste afdeling terecht en die gaan het dan in behandeling nemen. Er is vast een reden waarom het niet werkt en Vodafone zou dit natuurlijk gewoon moeten kunnen oplossen. Zoveel klachten zijn er namelijk niet over My Vodafone, of mensen melden het niet 😉😎

GwnMartijn
topicstarter
Meedenker
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hoi @Energieboy ,

 

Ik heb een iPhone 13 Pro Sierra Blue met iOS 16.0.2 en gebruik de meest recente versie van de My Vodafone app (v. 6.11.0).
De app verwijderen en opnieuw installeren is iets dat ik al bijna dagelijks moet doen vanaf dat ik klant ben bij Vodafone.
Verder zit ik sinds vandaag inmiddels aan mijn vierde My Vodafone-account.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dit zijn toch de meest recente updates. Vreemd hoor, snap dit echt niet. Maar misschien dat je de klacht wil doorgeven zoals hierboven aangegeven. Dan kunnen ze er op de juiste afdeling naar kijken. 

GwnMartijn
topicstarter
Meedenker
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Energieboy 

Heb jij misschien dat je de app forceert te stoppen door vanaf onderaan het scherm omhoog te vegen en dan vervolgens de draaiende app omhoog te vegen?
Zelf doe ik dit namelijk niet, omdat Apple het niet daar voor heeft gemaakt en dit nadelige gevolgen heeft voor de levensduur van je iPhone of iPad.

 

Misschien dat dit het verschil is?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik zou haast vragen, hoe kom je daar bij? 
Ik sluit elke app af door van onder het scherm naar boven te schuiven en dan vervolgens naar boven te schuiven om helemaal af te sluiten. Open laten is juist niet goed omdat die dan op de achtergrond blijft hangen. Sommige apps, zoals webcam apps, blijven dan data gebruiken. Tenminste, dit is mij door Apple laten weten in een Apple Store (Amsterdam). 

GwnMartijn
topicstarter
Meedenker
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Energieboy 

Het gekke is juist dat mij juist verteld is door de Apple Support en een aantal YouTube kanalen om dat beter niet te doen aangezien je iPhone dit zelf al regelt als het nodig is. Op het moment dat je een app een tijdje niet gebruikt hebt zou iOS/iPadOS de app in een soort slaapstand zetten waardoor de app niet veel energie of RAM gebruikt en uiteindelijk zelf de app stopt als je deze niet meer opent.

De feature om handmatig apps te stoppen is volgens hun bedoeld om apps die vastlopen of niet reageren compleet te stoppen. Daarnaast zou het belastend voor de accu zijn om een app volledig uit het RAM te halen en vervolgens weer compleet in te laden. Dit zou de levensduur van je accu kunnen verkorten.

 

De reden volgens hun dat mensen dit doen op hun iPhone of iPad is omdat je het op Android wel op die manier moet doen of omdat het een opgeruimd gevoel zou kunnen geven.

 

Op deze Apple Support pagina is te vinden dat dit bedoeld is om een vastlopende app te stoppen:
https://support.apple.com/nl-nl/HT201330

 

Daarnaast leggen deze YouTube video’s uit hoe en waarom:
https://youtu.be/xIqQbIJGYOU

https://youtu.be/43sx6Lv9WAc

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik doe het al jaren zoals ik het doe en nog nooit problemen met mijn batterij. Denk dat iedereen moet doen wat die zelf prettig vindt om te doen. Ik zie hierin ook geen antwoord voor deze topic en loopt nu ook beetje uit op de vraag. Ben geen Vodafone medewerker en spreek alleen uit eigen privé (ook gebruiker van Vodafone) gebruik. 

GwnMartijn
topicstarter
Meedenker
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Energieboy 

Hoe jij je iPhone wilt gebruiken is natuurlijk ook helemaal aan jezelf en daar heb ik niks over te zeggen. Het is alleen wel handig om te weten dat Craig Federighi zelf heeft gezegd dat iOS/iPadOS niet op die manier zijn ontworpen.
Maar hoe jij je iPhone gebruikt en hoe ik mijn iPhone gebruik zou mogelijk wel kunnen bepalen hoe apps zich gedragen zoals de My Vodafone app.

Klaverdijk

Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Energieboy,

jouw terugkoppeling is een aanname. Ik heb dit probleem al 1 jaar. TD is er nog steeds mee bezig. Zal niet de enige zijn. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik probeer mensen te helpen om een probleem op te lossen. Eerst de "klanten" mogelijkheden en dan is het voor mij ook lastig om er verder in door te kunnen gaan. Als dit probleem, bij jou, al langer loopt dan is het verstandig om, na alle eventuele hulp die je hebt gekregen niet heeft geholpen, opnieuw een klacht in te dienen bij Vodafone. 1 jaar is namelijk wel ontzettend lang en om eerlijk te zijn, ik zou dat niet accepteren. Heb je nog altijd problemen dan kan je het klachtenformulier invullen. Dit heb je natuurlijk al een keer gedaan maar dan zou ik het toch zeker nog een keer doen. 

Waarschijnlijk ben je niet de enige, dat blijkt. Maar of er nu heel veel mensen last van hebben, dat weet ik dus niet. Daarom vraag ik @Cecilia om even mee te kijken en te helpen in deze. Want dit is wel iets wat opgelost moet worden, zeker als je het zelf niet kan verhelpen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @GwnMarijn

Wat irritant dat de My Vodafone app bij jou dagelijks een foutmelding genereert. Dat is zeker niet zoals het hoort. Er is momenteel geen collectief issue hiermee bekend. Was dit wel het geval geweest, dan hadden we hier natuurlijk super veel meldingen van ontvangen. 

Bij dit probleem zijn een aantal zaken wat we kunnen controleren, namelijk de software van het toestel, het verwijderen en opnieuw installeren van de app en het My Vodafone account resetten door deze opnieuw te laten registreren. De software van je toestel is geschikt en op basis van je andere berichten begrijp ik dat de andere handelingen ook al zijn gedaan. Het enige wat dan nog getest kan worden is of je het probleem ook ervaart in de webversie van My Vodafone en indien mogelijk de app installeren op een ander toestel. Dit zijn allemaal zaken die we kunnen testen om het probleem zo concreet mogelijk te maken. 

Wanneer dit allemaal geen oplossing biedt, dan moet er een case aangemaakt worden voor onze technische dienst. Je geeft aan dat dit ook al is gebeurd. Helaas heb je geen gegevens ingevuld in je profiel, waardoor ik niet kon zien wat hiermee is gedaan. Vooropgesteld. Dit probleem moet natuurlijk opgelost worden en dit moet dan ook bij onze technische dienst belanden. Ik zou je dan ook willen vragen om even te bellen of te chatten met onze klantenservice, zodat zij deze case opnieuw voor je aan willen maken. Helaas heb ik deze mogelijkheid hier niet. Vul deze case ook aan met alle informatie en wat je heb getest, want hoe meer informatie, hoe beter. Ook kan je een andere weg bewandelen zoals @Energieboy al aangeeft, namelijk door een klacht in te dienen bij onze klachtenafdeling. Dan zullen zij hierover contact met je opnemen. 

Nogamer

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Cecilia, ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem.

Ik heb hierover een post geplaatst

Groet

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Nogamer 
Als je sinds gisteren een probleem hebt met My Vodafone dan kan dit best. Er zijn meer mensen die melden dat ze een probleem hebben. Dus even afwachten, Vodafone zal er mee bezig zijn. 

Nogamer

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Duurt nu bijna 24 uur😁

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ja, een storing kan lang duren, of kort 😁
Verwijder je app eens en probeer opnieuw te installeren en in te loggen. Misschien werkt het dan weer?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @Nogamer 
Op deze pagina lees in dat het weer werkt. 

Nogamer

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Klopt👍

Houden zo!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Het klopt, er is weer een storing. Gewoon even geduld hebben en dan komt het allemaal vanzelf wel goed. Ook ik krijg de melding dat het even niet werkt. Vervelend maar ook wel weer door te komen, toch?! Vodafone werkt er hard aan en het komt vanzelf goed.

IMG_6039.PNG

Nogamer

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

 

5B09C08E-C995-4174-B6F2-D843D09BF699.png

zie screenshots

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic