Marcus1

Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Motorola Vodafone probleem met gebruik ING app met 4G

Ik kan met mijn Motorola One de ING app niet gebruiken met 4G, alleen met Wifi. Is er al een oplossing gevonden voor dit probleem?

Uitgelicht
Teun Z

Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik had erg genoeg hetzelfde probleem. Super irritant om er op een fout moment achter te komen.

De vraag bij ING gelegd en ook toegelicht dat ik alle trucjes al had geprobeerd zoals de app herinstalleren buiten WIFI om, 4G instellingen wijzigen waarbij inlog en wachtwoord op de 4G als "vodafone" ingesteld zou zijn etc. Niets hielp. 2 weken later een mail van ING gekregen en het heeft het probleem opgelost. Hun stappenplan was:

 

Klik op lees meer voor het volledige Stappenplan

Lees meer
  • Schakel Wi-Fi uit.
  • Ga naar ‘Instellingen’ van uw telefoon.
  • Ga naar ‘Netwerk en Internet’.
  • Ga naar ‘Mobiel Netwerk’.
  • Ga naar ‘Voorkeurs netwerk type’.
  • Standaard is de volgende optie ingesteld, namelijk: ‘4G, 3G en 2G’.
  • Kies hierbij alleen voor: ‘Alleen 3G’ (of 3G/2G).
  • Vervolgens kunt u het menu van de instellingen verlaten.
  • Open de Mobiel Bankieren App. Let op! Het kan zijn dat u nog steeds de melding ‘Geen netwerk’ krijgt, maar dit heeft te maken met het feit dat het 3G netwerk officieel niet meer beschikbaar is bij Vodafone.
  • Sluit vervolgens de Mobiel Bankieren App.
  • Ga opnieuw naar ‘Instellingen’ van uw telefoon om vervolgens weer naar ‘Voorkeurs netwerk type’ te gaan.
  • Switch vervolgens terug naar de optie: ‘4G, 3G en 2G’.
  • Verlaat wederom het menu van de instelling.
  • Open opnieuw de Mobiel Bankieren App. De app zal nu ook werken via uw 4G netwerkverbinding.

Klinkt heel raar, en ook onder het mom van  "Waarom zou dit wel werken, en de telefoon opnieuw opstarten niet??". Geen idee. Maar dit heeft bij mij geholpen.

Kan met mijn motorola weer zonder wifi in de ING app!

323 Reacties 323
Marcus1
topicstarter
Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Het is ondertussen duidelijk dat het probleem uitsluitend bij Vodafone NL ligt. En dat bedrijf weigert simpelweg om een inspanning te doen om dit probleem op te lossen. Wel houden zij de schijn op er hard aan te werken. Dit is pure misleiding. Anders zou het na meer dan een jaar wel zijn opgelost.

myferinga

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb contact gehad met Hollands nieuwe waar ik dus sinds kort een abonnement heb, Onderdeel van Vodafone. Daarvan heb ik deze reactie gekregen:

 

"Onlangs heeft u contact opgenomen met onze klantenservice. U gaf aan dat u problemen ervaart met het gebruik van internet op uw Motorola toestel. 

 

Wij zijn bekend met het probleem met de Motorola toestellen. Er is op dit moment al een onderzoek gaande bij Motorola. Wij hebben een terugkoppeling ontvangen en Motorola geeft aan dat het probleem inderdaad bij hen ligt. Zodra het onderzoek bij Motorola is afgerond. Krijgt u hier ook een terugkoppeling van. 

 Wij hebben uw melding ook toegevoegd aan het onderzoek."

 

Ik wil dit nog checken bij Motorola en het jammere is dat er verder geen datum wordt gegeven wanneer dit wordt opgelost. Het blijft een raar iets omdat andere providers dus ook in het buitenland dit probleem niet hebben...dus om het nou helemaal bij Motorola te leggen ... Ik betwijfel of daar t probleem volledig ligt.

ChristaB

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Ik was nieuwsgierig en heb Motorola even gebeld. Er is niet veel veranderd aan het antwoord: we zijn er mee bezig … het is heel ingewikkeld … het is onbekend of het aan ING / Vodafone / Motorola ligt … als we een oplossing hebben wordt er vanzelf een update verspreid en geen persoonlijke melding … als je de ING app wilt gebruiken moet je dat op 2G doen, dit is een tijdelijke oplossing.

Als ik dit verhaal een paar keer heb gehoord en er doorheen ga praten wordt de verbinding verbroken.

Marcus1
topicstarter
Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Ik ben echt ontzettend benieuwd naar hoe dat 'ermee bezig zijn' er uitziet..

Ook hier blijkt weer dat een klant met een probleem alleen maar lastig wordt gevonden. 

rolfie

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Tja.... We zijn er mee bezig, met dit topic verwijderen uit de Google zoek resultaten inderdaad. Als je letterlijk op de titel zoekt drijft het forum niet boven. Zo wordt het geen bekend probleem hé.

Marcus1
topicstarter
Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Waarom bestaat dit probleem dan niet in de combinatie ING/KPN/Motorola of welke andere provider dan Vodafone dan ook? Het is hoogst onwaarschijnlijk dat dit probleem bij Motorola of ING zit. Door steeds weer  andere partijen de schuld te geven veegt Vodafone Nederland iedere keer weer even haar straatje schoon en de gedupeerde klanten kunnen verrekken.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Goed dat je dit noemt, @rolfie.  Wij zorgen er namelijk niet voor dat het topic niet zichtbaar is, dus het verbaasde me nogal! Na verder zoeken blijkt dat dit voor (veel) meer topics geldt. Iets met de koppeling tussen de Communities en de Google zoekresultaten. Wordt aan gewerkt :-). 

rolfie

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@Lycke haha ja het wordt aan gewerkt kennen wij inmiddels wel helaas.....

rolfie

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Net android 12 mogen ontvangen, met een nieuwe radio erin voor communicatie. Helaas, probleem nog steeds aanwezig. Symptomen blijven hetzelfde, hotspot, wifi, VPN dingen dan wel bereikbaar.

rolfie

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Zie nu dus ook dat ik ongeveer elke 3 maanden dit smsje krijg (gesprek op complete mute ivm alle onzin per sms). Jullie zien dus dat er iets niet goed staat, en weten dus alleen niet wat....

Marcus1
topicstarter
Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Rolfie, hebben ze dat echt gedaan. Ja, zal wel, dat is immers een minimale inspanning.

Marcus1
topicstarter
Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Het wordt nu echt tijd om een consumentenprogramma als Radar of Kassa hiermee aan de slag te laten gaan. Wij vechten hier op dit forum tegen windmolens.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Is helemaal geen vreemde SMS @rolfie 
Deze krijg ik ook als ik een update heb uitgevoerd voor mijn toestel. Wel vervelend om elke keer te krijgen, maar dit heeft niet zoveel te maken met het probleem dat je nu hebt. Het probleem dat jij nu hebt is echt wat anders, jammer genoeg. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Doe dat dan ook @Marcus1 
Ik lees wel meer mensen die zeggen dat ze iets met Radar en/of Kassa willen doen, maar niemand die het doet. Zou zeggen, als je er last van hebt en je hebt het idee dat Vodafone niet wil luisteren naar dit probleem, stuur dan Radar en/of Kassa erop af. Zet die stap en laat zien dat je het er niet mee eens bent. Jammer genoeg blijft het altijd maar bij zeggen het te doen, maar komt het nooit van de grond. Dus ik zou zeggen, stap naar die consumentenprogramma's en zorg dat ze er aandacht aan besteden.

rolfie

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Wouw.... Jij bent echt goed... 

Albert 1

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Ik heb al een keer een invulformulier op de website van Radar ingevuld. Helaas tot op heden geen reactie op gekregen. Maar wie weet, als veel meer mensen een beroep doen op Radar dat het wel tot een reactie leidt. En beste Energyboy, jij bent al zo lekker lang bezich op dit forum, volgens mij weet jij precies hoeveel mensen hier al over klagen. Is het niet iets voor jouw om het voortouw te nemen in het onder de aandacht brengen van deze problemen bij Radar.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Sorry Albert, maar ik heb dit probleem niet. Niet dat ik geen klacht zou willen indienen bij Radar of Kassa, maar ik ken het probleem niet en heb ook zo’n toestel niet om er over mee te kunnen praten. Daarom juist super geweldig dat jij die stap hebt gezet en ik hoop echt dat meer mensen dit doen op deze topic. 

Josoetgebrook

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ook ik heb op 23 maart een mail naar Radar@avrotros.nl gestuurd. 

De antwoordmail begint met:
We hebben je inzending ontvangen! Als wij aanleiding zien om de klacht of het verhaal te behandelen in een uitzending of op de website, nemen we contact met je op.

 

Tot op  heden helaas nog niets vernomen...

Peter Kroon

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedendag, ook ik heb probleem met Motorola g60 en Apps als mijn ING en Digid bij gebruik 4 g netwerk Vodafone

ChristaB

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Geloof dat ik dit nog niet gemeld heb:

Ik kan Ziggo webmail niet openen op 4G. Op 2G lukt het wel, maar heel traag.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic