Marcus1

Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Motorola Vodafone probleem met gebruik ING app met 4G

Ik kan met mijn Motorola One de ING app niet gebruiken met 4G, alleen met Wifi. Is er al een oplossing gevonden voor dit probleem?

Uitgelicht
Teun Z

Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik had erg genoeg hetzelfde probleem. Super irritant om er op een fout moment achter te komen.

De vraag bij ING gelegd en ook toegelicht dat ik alle trucjes al had geprobeerd zoals de app herinstalleren buiten WIFI om, 4G instellingen wijzigen waarbij inlog en wachtwoord op de 4G als "vodafone" ingesteld zou zijn etc. Niets hielp. 2 weken later een mail van ING gekregen en het heeft het probleem opgelost. Hun stappenplan was:

 

Klik op lees meer voor het volledige Stappenplan

Lees meer
  • Schakel Wi-Fi uit.
  • Ga naar ‘Instellingen’ van uw telefoon.
  • Ga naar ‘Netwerk en Internet’.
  • Ga naar ‘Mobiel Netwerk’.
  • Ga naar ‘Voorkeurs netwerk type’.
  • Standaard is de volgende optie ingesteld, namelijk: ‘4G, 3G en 2G’.
  • Kies hierbij alleen voor: ‘Alleen 3G’ (of 3G/2G).
  • Vervolgens kunt u het menu van de instellingen verlaten.
  • Open de Mobiel Bankieren App. Let op! Het kan zijn dat u nog steeds de melding ‘Geen netwerk’ krijgt, maar dit heeft te maken met het feit dat het 3G netwerk officieel niet meer beschikbaar is bij Vodafone.
  • Sluit vervolgens de Mobiel Bankieren App.
  • Ga opnieuw naar ‘Instellingen’ van uw telefoon om vervolgens weer naar ‘Voorkeurs netwerk type’ te gaan.
  • Switch vervolgens terug naar de optie: ‘4G, 3G en 2G’.
  • Verlaat wederom het menu van de instelling.
  • Open opnieuw de Mobiel Bankieren App. De app zal nu ook werken via uw 4G netwerkverbinding.

Klinkt heel raar, en ook onder het mom van  "Waarom zou dit wel werken, en de telefoon opnieuw opstarten niet??". Geen idee. Maar dit heeft bij mij geholpen.

Kan met mijn motorola weer zonder wifi in de ING app!

323 Reacties 323
Basgram

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Klopt, en dit is bij mij al net zo lang een issue als de problemen met de ING app. Het is een tijdje goed geweest en soms werkt het wel en dan weer niet maar altijd beide app's op hetzelfde moment.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik snap hoe je hierover denkt @Basgram. Dat is een eerste logische gedachten. Dit dacht ik in het begin ook maar als 4G niet zou werken, dan heb je met alles last en niet met alleen een ING of DigiD app. Daarnaast zou dan iedereen met elk toestel hier last van moeten hebben op jouw locatie. Dit is niet het geval. Het gaat alleen om mensen met een Motorola toestel. Hierdoor is het een issue van diegene die de app heeft ontwikkelt. Er moet een update komen vanuit hun om het werkende te maken @Basgram. Ik heb hier met ING en onze technische dienst geschakeld. Beide geven aan dat dit bij ING onderzocht moet worden. 

Basgram

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Voor de duidelijkheid; als mijn telefoon gewoon op 4g staat doet alles het prima, snelheid prima, bereik prima maar op dit moment doen beide app's het niet. Zet ik mijn telefoon vast op 2g via het instelmenu vd telefoon dan doet alles het ook prima en doen beide app's het plotseling ook.. de wifi staat natuurlijk uit. En met een chip van T mobile in mijn telefoon werkt alles prima op 4G en beide app's ook . Dus tja er is een issue met Vodafone en de Motorola telefoon aan wie het ligt weet ik niet maar ik merk wel dat Steven erg graag wil dat dit een probleem van de ING app is terwijl ik als ik alle reacties  doorlees daar eigenlijk nergens een duidelijk antwoord over zie.Aleen bel de ING het is hun probleem ze zijn de enige app op ons netwerk met dit issue met de Motorola dus zij moeten het oplossen. Nou ze zijn dus niet de enige App. Ook een belangrijke app vd overheid doet het niet op 4G ism Motorola .

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het is niet dat ik niet wil dat dit opgelost wordt @Basgram. Ik ben de eerste die zegt als het een Vodafone Issue, laat maar komen, dit moeten we oplossen! Zoals je hier boven hebt kunnen lezen, heb ik dit issue ook intern aangekaart. Daar is de terugkoppeling uitgekomen dat dit bij de ontwikkelaars van de app ligt en niet bij ons. Ik begrijp jouw gedachtengang en wat er aan de hand is. In het begin dacht ik eerst ook dat dit een issue is wat vanuit Vodafone opgelost moet worden. Als het maar 2 apps zijn wat niet werken en voor de rest internet en andere apps wel werken, dan ligt het niet aan het netwerk. Als het aan het netwerk ligt, dan zou er niks werken op het 4G netwerk. Ik hoop dat je dit ook begrijpt. Ik heb hierover ook geschakeld met ING. Ook zij geven aan dat dit bij hun ligt en bekend is. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dat hoeft toch niet aan Vodafone te liggen. Het kan toch ook zijn dat ING in z’n app iets niet goed heeft staan om te communiceren met Vodafone? Ja, je kan het ook omdraaien natuurlijk. 

Daarnaast, ik heb nu een iPhone en geen last hiermee. Maar ik heb wel problemen met het inloggen als ik ergens een DigiD moet gebruiken. Eerst dacht ik ook, dat komt door Vodafone. Maar wat blijkt nu, iPhone (Apple) heeft een eigen VPN aangemaakt zodat iemand niet te volgen is. En wat blijkt, als dat aan staat werkt de app van DigiD niet, en meerdere. Dus ja, kan ik wel de schuld geven aan Vodafone, maar met goed zoeken ben ik er dus achter dat het aan Apple ligt! Zeg het maar, het is erg vervelend natuurlijk, maar soms ook lastig uit te vinden wat het is. 

Bij mij is het nu een vinkje weghalen bij de instellingen en ik kan DigiD gebruiken, daarna zet ik het vinkje weer aan. Lastig wel en ik hoop dat ze het snel kunnen oplossen. 

Basgram

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik ben geen telefoon of netwerk deskundige maar als twee goed beveiligde apps op het 2g netwerk wel werken en ook op het 4g netwerk van T-Mobile en alleen niet op jullie 4g netwerk dan is er misschien iets met een veiligheids protocol

of iets dergelijks aan de hand.

Dan zou je deze info toch beter aan jullie ontwikkelaars kunnen doorgeven ? Dit is toch nieuwe relevante info? Misschien kunnen ze dit nu ism de ING of DigiD wel eens oplossen? Maar blijven herhalen dat het toch echt bij de ING ligt terwijl het meerde apps betreft is raar. Moet ik nou zelf met de ING en met DigiD gaan bellen of mailen en proberen dit opgelost te krijgen? Dit lijkt me meer jullie taak ism Motorola .

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Wij hebben geen contact met ING (of andere banken of bedrijven) @Basgram. Zoals eerder al uitgelegd, gaan wij niet over apps van derden en hoe zij deze moeten ontwikkelen, updaten etc. 
Ik heb twee maal via mijn eigen prive account (facebook) een uitzondering gemaakt om dit aan te kaarten bij ING zodat hiervoor een oplossing komt voor jullie. Dit was dan ook een tijd geleden verholpen. Je mag ING hier zelf voor benaderen via +31)(0)20 22 888 88(Mon-Fri 08:00-21:00, Sat 09:00-17:00). Je komt uit bij de KIA afdeling van ING. Je kunt hierover ook een chat starten via (de app via wifi) of een bericht posten op Twitter / Facebook bij ING. Doordat dit bij hun aangekaart wordt, zal het bij de ontwikkelaars van de ING app terecht komen (dit zijn medewerkers van ING).

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Nou ja, het lijkt me wel als je daarmee problemen hebt en met andere apps niet. En als je vind dat het een taak voor Motorola is, dan moet je het daar neerleggen. Sorry, maar als Steven al contact heeft gehad met ING en die zeggen dat de klanten met hun contact op moeten nemen, dan lijkt het me toch logisch dat je daar moet zijn. Als het echt bij Vodafone zou liggen dan zouden ze dit heus wel oppakken en behandelen. Steven heeft toch meer gedaan dan in z’n macht ligt, dat mogen we toch ook wel toegeven! Ik kan je zeggen, aan hem zal het niet liggen, hij zou jullie graag willen helpen, als het probleem echt bij Vodafone zou liggen en het zo opgelost kan worden. 

Begrijp je verhaal over een andere provider, en dat het dan wel werkt, maar ik heb ook Vodafone en ING app, en het werkt allemaal goed. Ja, zeg het dan maar?!?!

Basgram

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Tja misschien moet je alleen reageren als het echt iets toevoegt aan de discussie en niet om het reageren zelf of om te vertellen hoe fantastisch Steven wel niet is ..ben je familie of Steven zelf ?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Pardon @Basgram 
Sorry hoor, maar hier raak ik wel een beetje geïrriteerd door. Ik heb toe te voegen dat het via een iPhone wel werkt. Dat jij dit niet wil lezen, prima! Maar doe even normaal, een ieder wil helpen en ik ook, reageer eens anders zeg. Kom op, de opmerking die je nu geeft slaat gewoon echt nergens op. 

Daarnaast ben ik geen familie van Steven of Vodafone. Wat een domme opmerking. Maar ja, als je al zegt dat ik niets toe te voegen heb, terwijl ik zelf uitleg dat ik met een iPhone er geen last van heb. Ah ja, ik wens een ieder veel succes met dit probleem en hoop voor iedereen dat het snel opgelost zal worden en dat er duidelijkheid komt bij wie het probleem ligt. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@Basgram @Energieboy laten we het hier netjes houden en geen verwijten naar elkaar maken. We willen allemaal uiteindelijk hetzelfde en dat is dat dit opgelost wordt. Laten we ons dan ook focussen op het issue. 

Renatedv

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Goedemorgen,

Hier helaas ook hetzelfde probleem, op mijn motorola telefoon werkt de ING app alleen via wifi. Ik heb alle stappen doorlopen die eerder als oplossing zijn aangedragen, maar helaas geen resultaat. Daarom met ING gebeld en ze geven aan dat het inderdaad een bekend probleem is waar ze aan werken. Ze hopen het bij de volgende update opgelost te hebben, maar wanneer is dus nog niet duidelijk. Ze kunnen wel een incident melding aanmaken, waardoor je een berichtje krijgt als er een oplossing is. 

Wel gaven ze in het gesprek aan weinig medewerking/hulp te krijgen van Vodafone. Dus misschien is het wel een idee om probleemoplossens aan elkaar te koppelen? Samen komen jullie er wellicht eerder uit en dat zou fijn zijn voor iedereen. 

Ik ben wel blij dat er een work around is via 2g, want niets zo irritant als iets niet kunnen betalen (via Ideal werkt nl ook niet) omdat je de app niet kunt gebruiken. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de terugkoppeling @Renatedv! Fijn om te horen dat ING het probleem herkent! Jammer om te horen dat er weinig samenwerking is vanuit Vodafone. ING kan hierover contact opnemen met ons, zodat het issue zo snel mogelijk verholpen gaat worden. Vanuit de community kan ik daar vrij weinig in betekenen voor jullie. Het enige wat ik kan (en al gedaan heb), is het issue kenbaar maken bij ING en bij ons intern. Laten we hopen dat er heel snel een oplossing komt. 

Misschien is het een tussentijdse oplossing om bijvoorbeeld Apple Pay, Google Pay of een Paypal account zo lang te gebruiken. Deze kun je koppelen aan je bankrekeningnummer zodat je alsnog vanuit je telefoon kunt betalen bij websites en winkels. Dit werkt natuurlijk niet voor elke website. 

HuubS

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Thnx Frans voor deze onlogische maar relatief simpele oplossing.

Het vreemde is wanneer je deze stap hebt uitgevoerd en je telefoon weer naar 4G+ terug zet hij de app het gewoon blijft doen. Ook nadat je wifi weer activeert en de-activeerd.

Logisch is anders maar goed voorlopig weer even geholpen.

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Je hebt de topic zelf al gevonden @HuubS  😁👍

Basgram

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Nou vanaf vanmiddag deed alles het plotseling weer goed. Ik kon weer inloggen bij de ING en bij de DigiD terwijl er naar mijn weten geen update is geweest vd ING app en of de DigiD app en dan ook nog beide op hetzelfde moment...zou het dan toch ?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Zou het dan toch? 
Wat bedoel je ermee??

Of het dan toch aan Vodafone ligt? Zou je denken? Dat hoeft niet hoor! Want de app heeft een browser interface en het kan dus zijn dat ze gewoon in hun eigen systeem iets hebben aangepast, bij ING of Motorola, waardoor het weer werkt en er geen update nodig is om uit te zetten naar klanten. (denk zelf dat Motorola iets heeft aangepast, maar dat is mijn mening) Vanaf de achtergrond kan er best iets zijn aangepast en dat hoef jij zelf niet te merken. 

In ieder geval fijn om te horen dat het weer werkt. Laten we hopen dat nu niemand meer aan de knoppen draait, dan blijft het werken 😁☺️

Teun Z

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik had erg genoeg hetzelfde probleem. Super irritant om er op een fout moment achter te komen.

De vraag bij ING gelegd en ook toegelicht dat ik alle trucjes al had geprobeerd zoals de app herinstalleren buiten WIFI om, 4G instellingen wijzigen waarbij inlog en wachtwoord op de 4G als "vodafone" ingesteld zou zijn etc. Niets hielp. 2 weken later een mail van ING gekregen en het heeft het probleem opgelost. Hun stappenplan was:

 

Klik op lees meer voor het volledige Stappenplan

Lees meer
  • Schakel Wi-Fi uit.
  • Ga naar ‘Instellingen’ van uw telefoon.
  • Ga naar ‘Netwerk en Internet’.
  • Ga naar ‘Mobiel Netwerk’.
  • Ga naar ‘Voorkeurs netwerk type’.
  • Standaard is de volgende optie ingesteld, namelijk: ‘4G, 3G en 2G’.
  • Kies hierbij alleen voor: ‘Alleen 3G’ (of 3G/2G).
  • Vervolgens kunt u het menu van de instellingen verlaten.
  • Open de Mobiel Bankieren App. Let op! Het kan zijn dat u nog steeds de melding ‘Geen netwerk’ krijgt, maar dit heeft te maken met het feit dat het 3G netwerk officieel niet meer beschikbaar is bij Vodafone.
  • Sluit vervolgens de Mobiel Bankieren App.
  • Ga opnieuw naar ‘Instellingen’ van uw telefoon om vervolgens weer naar ‘Voorkeurs netwerk type’ te gaan.
  • Switch vervolgens terug naar de optie: ‘4G, 3G en 2G’.
  • Verlaat wederom het menu van de instelling.
  • Open opnieuw de Mobiel Bankieren App. De app zal nu ook werken via uw 4G netwerkverbinding.

Klinkt heel raar, en ook onder het mom van  "Waarom zou dit wel werken, en de telefoon opnieuw opstarten niet??". Geen idee. Maar dit heeft bij mij geholpen.

Kan met mijn motorola weer zonder wifi in de ING app!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Bedankt voor je reactie. Laten we hopen dat dit meer mensen helpt 👍😉

ChristaB

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Hallo Teun,

Dank voor je oplossing. Ik zie net dat ik deze oplossing vanmiddag ook van de helpdesk van heb ING ontvangen. Het werkt prima. Als ik de telefoon uitzet moet ik de procedure wel herhalen, maar dan lukt het weer.

Wat ik ook bijzonder vind is dat de website van vanbon-sport.nl nu ook weer geopend kan worden. Dat heeft toch niets met ING te maken lijkt mij.

Overigens werkte alles ‘normaal’ kort na de melding van Basgram (donderdag), maar dat was ook al weer gestopt.

Nog maar even ‘houtje touwtje bankieren’.

Groetjes

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic