Aryan1977

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mobiel betalen via Google Play werkt niet (meer)

Goedemiddag allemaal,

 

Sinds eind vorig jaar is mobiel betalen via Vodafone als optie verdwenen uit mijn Google Play account.  Via Pay Info bleek er een blokkade te staan die vrijgegeven is.  Echter de optie mobiel betalen via Vodafone is niet terug gekomen.  Het vreemde is, vind ik, dat via de Galaxy Store ik wel de optie heb om mobiel te betalen via Vodafone. 

 

Als ik de mobiele Google Play app open zie ik als betaalopties:

Ideal
Creditcard of pinpas toevoegen
Paypal toevoegen
Paysafe card toevoegen
Facturering via KPN/Telfort
Code inwisselen

Als ik een betaalmethode wil toevoegen via de desktop of een mobiele app kan ik alleen kiezen voor het toevoegen van een creditcard of pinpas.

Google support geeft aan dat ze kunnen zien dat mobiel betalen via Vodafone niet is geactiveerd voor mijn account. Echter, met de opties die ze aandragen kom ik niet verder, want ik kan Vodafone dus simpelweg niet als betaalmethode kiezen.  Aan de kant van Vodafone begrijp ik dat alles goed staat.   Ik denk zelf, maar dat weet ik niet zeker, dat er wellicht een bug zit in de huidige Play Store versie. Heeft er iemand een idee? 

2 Reacties 2
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 842Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Aryan1977, welkom hier!

Hmm, wat een mysterieus probleem! In eerste instantie hoort het heel simpel te zijn om in de Google Play Store aan te geven dat je via Vodafone wenst te betalen. Zoals je zelf al aangeeft heeft Pay info de blokkade vrijgegeven, waardoor deze optie normaliter weer beschikbaar zou moeten worden. Dit is bij jou alleen niet het geval. 

In het kader van 2 personen zien altijd meer dan 1 persoon heb ik een expert aan de mouw getrokken om even met mij te kijken en alles te dubbelchecken. Aan onze zijde staat inderdaad alles correct. De fout zit dus echt in de Google PlayStore zelf. Ik weet niet of je al had geprobeerd om opnieuw in- en uit te loggen? Zo niet, dan is dat nog een tip die je zou kunnen proberen en anders zijn wij bang dat je hiervoor toch echt bij Google moet aankloppen. Sorry! Ik had je graag ander nieuws gebracht 😞
 

Aryan1977
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je wel Cecilia.  Heb opnieuw ingelogd, Playstore teruggezet naar fabrieksversie, maar dat werkt (helaas) niet.  Zit dan inderdaad een bug in de laaste Playstore update denk ik.  Heb hier Google ook naar gevraagd, maar die reageren daar niet op.  Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden en ik houd wel in de gaten of het zich spontaan hersteld 😉 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic