sommen26

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn mobiele telefoon bij bellen automatisch doorgeschakeld.

Mijn mobiele telefoon (sim Vodafone) wordt bij bellen naar een andere gebruiker (ook sim Vodafone) automatisch doorgeschakeld naar haar voicemail. Dat gebeurt niet bij andere bellers voor zover bekend. Haar voicemailbericht komt ook met hakken en stoten bij mij door. Verder wordt naar mij toe gemeld, dat de andere niet bereikbaar is of in gesprek is.

Wie heeft een oplossing?

Frans Segers

06 **

**Mobiel nummer verwijderd door moderator wegens privacy**

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Waar het nu aan ligt is eigenlijk duidelijk. Als je de simkaarten hebt gewisseld van toestel en de simkaart, die het eerst niet deed in het ene toestel, het nu wel doet in het andere toestel, dan ligt het aan de koppeling tussen toestel en simkaart. Want ik begrijp uit je verhaal, dat je bij het wisselen helemaal geen probleem meer hebt, ook niet met de andere simkaart, die het wel gewoon normaal doet?! Als ze gewisseld zijn en alles werkt dan prima, dan is het, denk ik, toch iets tussen het toestel en de simkaart.

Wat je zou kunnen doen is toch even langs een Vodafone winkel gaan en daar vragen of ze je simkaart willen omwisselen voor een nieuwe. Misschien dat er toch iets niet lekker zit op het kaartje. Alles is mogelijk in deze maar het is duidelijk een telefoon/simkaart koppeling die niet lekker werkt. 

Bekijk in context

7 Reacties 7
sommen26
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bovenstaand is "opgelost" door het bellen van ##62#.

Ik kan nu het 06-nummer van mijn vrouw niet meer bereiken vanwege de foutmelding "lijn bezet". Welke lijn wordt hier bedoeld? 

PS. Beiden gebruiken we Samsung smartphones met Sim-kaarten van Vodaphone en over een netwerk van Ziggo.

Mijn vrouw kan mij wel normaal bellen maar ik haar niet. 

Iemand een idee?

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3032Posts
  • 876Oplossingen
  • 1030Likes

Hi @sommen26, welkom hier!

Fijn dat het euvel met de doorschakeling in de tussentijd is opgelost! Uit je bericht begrijp ik dat je altijd de melding krijgt 'lijn is bezet' als je haar probeert te bellen. Andersom is dit niet het geval. Weet je toevallig ook of deze melding alleen bij jou voorkomt of krijgen andere gebruikers dit ook te horen als zij jouw vrouw bellen?

Even hardop meedenkend. In sommige gevallen wil het wel eens voorkomen dat je deze melding krijgt als de telefoon staat ingesteld op 'niet storen' of dat per abuis jouw nummer is geblokkeerd. Hadden jullie hier al naar gekeken? Ook zou je nog een 'kruistest' kunnen proberen. Hierbij plaats je jouw simkaart in het toestel van jouw vrouw en andersom. Zo kun je controleren/testen of deze melding door een instelling in het toestel wordt veroorzaakt of dat er toch iets anders aan de hand is. 

Wellicht dat onze Community topper @Energieboy ook nog tips heeft met zijn jarenlange ervaring hier op de Vodafone Community! 🙂 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Oh jee, volgens Cecilia heb ik jaren lang ervaring, nu moet ik het wel waar gaan maken. Dit kan door veel oorzaken voorkomen en het eerste wat ik zou doen is een kruis test, zoals Cecilia al aangeeft. Stop jou simkaart in het toestel van je vrouw en die van je vrouw in je eigen toestel en kijk of het probleem zich nog altijd voordoet (heb je er geen vertrouwen in, of ben je zelf niet technisch, ga dan even langs een Vodafone winkel). Wanneer het probleem niet meer opkomt, dan is er duidelijk een blokkade in het toestel, en dan denk ik zelf aan per ongelijk het nummer geblokkeerd, of wat ook al is geschreven, dat je niet storen een hebt gehad?! Stop de simkaart weer terug en kijk wat hij dan doet.

Ik kan niet uit het verhaal halen of jullie nieuw zijn bij Vodafone en dat jullie nummer pas kort geleden is omgezet. Als dat het geval is, dan kan het ook zijn dat jullie vorige provider het niet goed heeft doorgezet. Je zou dan ook even contact op kunnen nemen met jullie oude provider. Als jullie niet zijn overgestapt dan kan je deze informatie als niet geschreven beschouwen. 😉

Wil dit nu niet lukken en blijft het probleem bestaan, dan zou je ook nog eens kunnen bellen met de klantenservice van Vodafone om te vragen of ze je nummer willen resetten. Even opnieuw aanmelden op het netwerk, dat wil dan ook nog wel eens lukken. 

sommen26
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Een aanvulling:
Ik schijn de enige te zijn van haar bellers die deze mededeling krijgt.
Haar telefoon staat dus zeker niet op "niet storen" (ook gecheckt). Verder heeft zij geen enkel nummer geblokkeerd (dat zou trouwens gedeblokkeerd moeten zijn door het bellen van ##62#.

Wij zijn beiden al meer dan 2 jaar bij Vodafone en nooit geen problemen gehad. Dus van een andere provider is geen sprake.

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Maar heb je nu ook die sim swap gedaan? Dus het omruilen van je simkaart, dan kan je daaruit al opmaken of het nu aan je toestel ligt of aan het simkaartje. Het is echt even het proberen waard om te doen. Soms kan het daardoor gewoon opeens opgelost zijn, alleen maar om even je simkaartje eruit gehaald te hebben. 

sommen26
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb zojuist op uw advies de SIM-kaarten verwisseld. Op dat moment is er geen probleem en dus geen foutmelding meer wat betreft het elkaar bellen. Bij het opnieuw wisselen van de SIM-kaarten is het probleem (lijn bezet) weer terug.

Het is echter ondoenlijk om elkaars SIM-kaarten en dus elkaars nummers te blijven gebruiken. Waar ligt nu de oorzaak?

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Waar het nu aan ligt is eigenlijk duidelijk. Als je de simkaarten hebt gewisseld van toestel en de simkaart, die het eerst niet deed in het ene toestel, het nu wel doet in het andere toestel, dan ligt het aan de koppeling tussen toestel en simkaart. Want ik begrijp uit je verhaal, dat je bij het wisselen helemaal geen probleem meer hebt, ook niet met de andere simkaart, die het wel gewoon normaal doet?! Als ze gewisseld zijn en alles werkt dan prima, dan is het, denk ik, toch iets tussen het toestel en de simkaart.

Wat je zou kunnen doen is toch even langs een Vodafone winkel gaan en daar vragen of ze je simkaart willen omwisselen voor een nieuwe. Misschien dat er toch iets niet lekker zit op het kaartje. Alles is mogelijk in deze maar het is duidelijk een telefoon/simkaart koppeling die niet lekker werkt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic