EmielvDijk

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mijn mobiele nummer wordt gebruikt door derden

Ik wordt regelmatig teruggebeld door mensen die zeggen dat ik hun net gebeld heb. Dat is niet zo, maar mijn nr verschijnt wel op hun display. Echt iets v laastste maanden daarvoor nooit gehad. Geen idee wat hieraan te doen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11854Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @EmielvDijk 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Hier kan je niets aan doen. Dit heet spoofing en is al langere tijd wat criminelen gebruiken om zo te doen lijken alsof ze vanaf een echt nummer bellen. Dit is heel erg willekeurig van nummer gebruik, nu die van jou en over een week van weer heel iemand anders (kan ook andere provider zijn). Jij kan hier niets aan doen, en Vodafone ook niet. 

In ieder geval, het kost je niets, alleen dat mensen je terug gaan bellen omdat ze denken dat jij hebt gebeld. Het is lastig en vervelend, meer eigenlijk niet. Criminelen gebruiken zomaar nummers of hebben je nummer ergens van het internet gehaald. 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11854Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @EmielvDijk 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Hier kan je niets aan doen. Dit heet spoofing en is al langere tijd wat criminelen gebruiken om zo te doen lijken alsof ze vanaf een echt nummer bellen. Dit is heel erg willekeurig van nummer gebruik, nu die van jou en over een week van weer heel iemand anders (kan ook andere provider zijn). Jij kan hier niets aan doen, en Vodafone ook niet. 

In ieder geval, het kost je niets, alleen dat mensen je terug gaan bellen omdat ze denken dat jij hebt gebeld. Het is lastig en vervelend, meer eigenlijk niet. Criminelen gebruiken zomaar nummers of hebben je nummer ergens van het internet gehaald. 

EmielvDijk
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ok dank. Had r wel al eens van gehoord. Hopelijk stopt t weer voorlopig.

rgavermeulen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waarom is hier niets aan te doen? Mijn provider (Vodafoon) laat toch de caller-id zien. Dan kunnen ze ook zien dat iemand een ander telefoonnummer misbruikt. 
Je zegt: "Het is lastig en vervelend, meer eigenlijk niet.". Maar ze worden boos als je zegt dat jij ze niet gebeld hebt.
Vodafone moet dit tegengaan en voorkomen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11854Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Daar is niets tegen te doen omdat criminelen nu eenmaal slim(mer) zijn. Lastig is het altijd maar na een tijdje stopt het en pakken ze een ander nummer. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic