Paul Peters

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

MB’s doneren (technische mogelijkheden)

Beste Customer Service,

 

Aan het einde van de maand houd ik altijd veel MB’s over. Soms doneer ik ze, maar dit is tijdrovend en moet er maar net aan denken. Met mijn IT achtergrond lijkt mij het technisch redelijk eenvoudig om de ongebruikte MB’s aan het einde van de maand automatisch te doneren. Graag zou ik horen of dit technisch mogelijk is.

 

Daarnaast heb ik nog een suggestie voor een organisatie die het momenteel hard kan gebruiken i.v.m. de oorlog in Oekraïne. Maar daar kan ik later op terugkomen als de technische mogelijkheden bekend zijn. 

Alvast dank.

 

Met vriendelijke groet,

 

Paul

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Reacties
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @Paul Peters,

 

Welkom op de Vodafone Community! Absoluut hele mooie voorstellen met betrekking tot het doneren van de MB's. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of het een technisch tekort is, maar ik verwacht eigenlijk dat er, zoals @Energieboy ook al aangeeft, bewust voor is gekozen. Ik geef je ideeën desalniettemin intern door, dank voor het delen hiervan!

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Paul Peters 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Heel mooi en geweldig dat je voor de mensen uit Oekraïne iets wil organiseren en dat je vraagt of het mogelijk is om eventueel daar ongebruikte MB's naar toe kunnen. Echter, ik heb begrepen dat het Leger des Heils hier ook al mee bezig is en dat het geld dat ze krijgen ook daarvoor kan worden ingezet. Dus zelf denk ik dat als je het aan het Leger des Heils doneert dat je dat dan al naar een goed doel doet. Maar goed, als jij een goed doel kent die hier belang bij heeft, dan kan iemand van Vodafone je daar vast wel mee helpen. Echter, ik denk dat je dan beter via het klanten formulier contact kan opnemen met Vodafone. Deze kan je vraag, en uitleg, dan doorsturen naar de juiste afdeling. 

Dan de vraag of je niet alles automatisch kan laten doneren, aan het einde van de maand. Ik heb dat wel al eens langs zien komen en begreep van Vodafone dat ze dit niet willen doen omdat de keuze altijd bij de klant moet blijven en niet dat het automatisch gaat. Uiteraard is dit best te realiseren, maar de klant moet zelf de handeling doen om het te doneren. En waarom het dan maar in kleine hoeveelheden kan, is omdat er een veiligheid in moet zitten dat mensen niet teveel doneren, omdat ze het gewoon niet meer hebben. Want tussen het doneren van MB's en gebruik maken van je data bundel zit een vertraging en daardoor zouden ze dat dan niet willen verhogen. Let op: deze informatie heb ik tussen de wandelgangen eens vernomen en dacht dit ook ergens een keer te hebben gelezen op deze community.

Gelukkig zijn er mensen van Vodafone hier online aanwezig om je te helpen en er meer duidelijkheid over te kunnen geven. Maar voor je donatie vraag, aan wie te doneren, kan je het beste per mail sturen aan Vodafone en dan kunnen ze je vraag doorzetten naar de juiste afdeling. 

Paul Peters
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Thanks voor je reactie. Het idee ligt nu bij mogelijk de juiste afdeling.

gr, Paul

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @Paul Peters,

 

Welkom op de Vodafone Community! Absoluut hele mooie voorstellen met betrekking tot het doneren van de MB's. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of het een technisch tekort is, maar ik verwacht eigenlijk dat er, zoals @Energieboy ook al aangeeft, bewust voor is gekozen. Ik geef je ideeën desalniettemin intern door, dank voor het delen hiervan!

JANHIL

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ja ik wil ook gewoon helemaal automatisch het saldo MB's van onze 2 mobiels doneren..kan vodafone dat regelen?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @JANHIL 

Super lief dat je jouw overgebleven data wilt doneren aan het goede doel. We hebben deze suggestie eerder doorgegeven, net zoals de suggestie om een grotere hoeveelheid data je in één keer wilt doneren. Niet dat je steeds dezelfde handeling moet uitvoeren om 100 MB te doneren per sessie. Ik geef jouw suggestie nogmaals door, zodat ze weten dat hier extra interesse voor is 🙂

JANHIL

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Cecilia,

Wij houden maandelijks op 2 mobiels helaas veel MB's over en vind het initiatief om deze te kunnen doneren super ! Wat ik dus zou willen is deze MB's automatisch doneren. Ik zie echter dat dit al enige tijd op een oplossing wacht dus ik hoop dat dit dan eindelijk in actie gezet wordt !? Dank je wel ! Groet, Jan Hilhorst

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic