Jo Dormans

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Los toestel kopen Vodafone niet mogelijk

Heb heden een lostoestel willen kopen bij vodafone via 0800-0560, gaat niet. Ook niet met mijn prepaidkaart die ik al twee jaar heb en die per april 2023 verlengd moet worden. Ik wil niet verlengen omdat ik steeds een nieuw abonnement voor twee jaar moet afsluiten.

klantenservice zegt ik kan geen los toestel kopen. Omdat dit niet gaat overleg ik nu om naar een andere provoider over te stappen.

Lees op community dat je wel een los toestel kunt kopen, wat blijkbaar niet klopt.

Graag een reactie per mail. gr, Jo Dormans

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Jo Dormans, welkom hier!

Het is inderdaad niet mogelijk om een los toestel bij ons aan te schaffen. Zoals je zelf al aangeeft heb je momenteel een Sim Only abonnement bij ons. Het is alleen niet zo dat je verplicht moet verlengen voor de duur van 2 jaar. We hebben namelijk ook de mogelijkheid om je abonnement te verlengen met een 1 jarig contract. Op deze pagina kun je ons aanbod zien en de looptijd aanpassen naar 1 jaar zodat je de bijbehorende prijzen krijgt te zien. Mogelijk dat deze optie het iets interessanter voor je maakt 🙂 

P.s. We hebben je e-mailadres verwijderd uit het openbare bericht 🙂 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Hoi @Jo Dormans 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Een hele goede vraag. Lange tijd geleden kon het niet en een tijdje terug, zoals ik lees op de community, kon het wel. Beetje onduidelijk, als ik eerlijk ben. We zullen even moeten wachten op @Cecilia, ze is werkzaam bij Vodafone en die kan je het juiste antwoord geven. Maandag is ze weer online! 

Gewoon even een vraagje, waarom koop je geen los toestel bij MediaMarkt of Belsimpel.nl? Want als Vodafone een los toestel verkoopt, dan betaal je denk ik wel een hoop geld. Terwijl een MediaMarkt soms best wel wat goedkoper is. 

Wel jammer dat je aan een andere provider denkt terwijl je een prepaidkaart hebt of heb je nu een abonnement? Begrijp het stukje dat je 2 jaar een prepaidkaart hebt gehad en dat je nu in april 2023 hebt moeten verlengen? Heb je dan nu een abonnement? Je zit hier dan wel 1 of 2 jaar aan vast. Mocht het dan helpen dan kan je ook via Vodafone Next een nieuw toestel aankopen. 

Jo Dormans
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb een Abommement Start M gehad tot 30 mei 2023 maar zal het niet verlengen voor de telefoon te kunnen kopen..

Ben aan het denken aan simpel met onbeperkt bellen. Ben dan voor € 5,00 klaar p/mnd en een vriend heeft het en is super tevreden. 

Had altijd KPN  was super maar wilde mijn abonnement van thuis inclusief mobieltjes niet over zetten naar mijn nieuwe adres na 50 jaar klant. Dus zodoende nu ziggo en 2 x vodafone mobiel.  Met vodafone zit ik af en toe zonder verbinding als ik het abonnement nodig heb, als ik buiten wifi bereik ben.  Bij moet iets werken als ik het nodig heb.

Niet om het personeel dus, die zijn super vriendelijk ook de juffrouw van hedenmiddag.. 

Trouwens ook leuk dat je zo snel reageeert. Kun je mij emailadres nie omzetten naar ---

Gr. Jo
**Mod edit: e-mailadres verwijderd**

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Hi @Jo Dormans 
Graag gedaan, help graag. 

Je hebt je mail adres hier geplaatst maar dit is een open community en door iedereen te lezen. Het is daarom slim om je mail adres even te verwijderen en pas te geven als iemand van Vodafone er om vraagt. 

Het verwijderen van je mail adres in je bericht kan je binnen het uur, na plaatsen, weghalen door in het bericht bovenin op het pijltje naar beneden te klikken en klik dan op reactie bewerken. Zie voorbeeld!


IMG_7064.jpeg


Maandag zal Cecilia je helpen met je mail adres. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Overigens, ik kan me heel goed voorstellen dat je dan overstapt naar een andere provider. Zeker als die goedkoper is en als deze ook goed is, lekker doen! Alleen zou ik dan toch eens kijken bij MediaMarkt of zo. Vaak zijn die goedkoper 🫣

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Jo Dormans, welkom hier!

Het is inderdaad niet mogelijk om een los toestel bij ons aan te schaffen. Zoals je zelf al aangeeft heb je momenteel een Sim Only abonnement bij ons. Het is alleen niet zo dat je verplicht moet verlengen voor de duur van 2 jaar. We hebben namelijk ook de mogelijkheid om je abonnement te verlengen met een 1 jarig contract. Op deze pagina kun je ons aanbod zien en de looptijd aanpassen naar 1 jaar zodat je de bijbehorende prijzen krijgt te zien. Mogelijk dat deze optie het iets interessanter voor je maakt 🙂 

P.s. We hebben je e-mailadres verwijderd uit het openbare bericht 🙂 

Jo Dormans
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Cecilia, bedankt voor je reactie, maar op mijn abonnement staat start wel M.

En het vreemde is dat mijn vrouw dit ook heeft en deze wel een toestel kon kopen begin dit jaar, maar kreeg weer een nieuw contract en daar was de prijs dus wel hoger zonder dat er iets over vermeld werd maar moest er wel voor tekenen. Dus omdat ik het zo laat doorlopen en gewoon door betaal kan k dus geen toestel kopen bij Vodafone maar ben wel hun klant. Vreemd vind je ook niet!? En als ik los daarvan nu een start M zou afsluiten zou ik hem wel kunnen Kopen.  Groetjes Jo Dormans

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Abonnementen gelden veranderen, ook het abonnement dat jij hebt. Als je dan je contract verlengd dan ga je ook weer voor 1, of 2 jaar, een nieuw abonnement aan met de nieuwe prijzen van dat abonnement. Voor jou misschien wel weer hetzelfde abonnement, maar toch is die anders (de prijs in dit geval). Als je dit niet wil dan zal je een nieuw los toestel moeten kopen en dan blijft je abonnement gelijk, want je verlengd deze niet en het voordeel is dat je elke maand van je abonnement af kan (even simpel gezegd). Er zijn veel mensen die hun abonnement zo laten doorlopen en ergens anders een los toestel kopen. 

Vodafone heeft er voor gekozen om toestel niet los te verkopen. Kan je vreemd vinden, maar dat is nu eenmaal zo. Daarom lekker naar MediaMarkt gaan of een ander bedrijf waar ze losse toestellen verkopen. Er zijn zoveel mensen die het via deze weg doen, ik zelf ook. Koop altijd bij Apple mijn toestel los, nooit met een abonnement verlenging bij Vodafone. 

En je vrouw kon het doen omdat ze ook een nieuw contract kreeg. Daar kan je je vraag niet mee vergelijken. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic