Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
Chevydennis

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Hallo Allen,

Wie heeft ondertussen zijn of haar iPhone 6+ gold 64gb ontvangen. En waar en wanneer hebben jullie deze besteld?

Grt

Dennis
Gebruiker1

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Dennis hier nog niet ontvangen. Snachts om even na enen besteld.
Stefano99

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja sorry, maar voor mij is dit nu een beetje te gek voor woorden.

Ik ben er vrijwel zeker van dat je voor 19 september al een toestel kon reserven, heb dit ook met volle
vertrouwen (Al bijna 4 jaar klant bij Vodafone) gedaan. Maar ze konden mijn abbonement nog niet veranderen, ookal heb ik dit wel aangegeven. Ben 26 september teruggegaan om te kijken of die er al was, zegt die medewerker van niks te weten, en heeft alsnog een nieuw abbonement voor me aangekruist. Bel ik naar de klantenservice, sta ik eerst bijna een uur in de rij (letterlijk: http://i.imgur.com/xImnMTt.png), voor 20 seconden van: 'Vanuit hier kunnen wij helaas niks doen.' Lijkt wel alsof dat zo'n beetje het favoriete zinnetje van de klantenservice is geworden. Ik wil niet boos worden, maar betekent dit dat mijn order nu pas op 26 september van start is gegaan en ik inderdaad tot week 42 moet wachten ookal ben ik nog voor 19 september naar de winkel gegaan om er een te reserveren?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.
elmo1

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Stefano99 15jarige? je moet 18+ zijn voor een eige abonnement? misschien de gene laten bellen die het abonnement heeft afgesloten?
Stefano99

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Doet m'n moeder, alleen zij snapt er zelf ook niet echt veel van, dus kom ik hier om het te vragen
donnywals

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Serkan schreef:
donnywals schreef:
Hoi Vodafaal,

Ik heb mijn zilveren 64Gb iPhone6 op vrijdag 26 sept. ontvangen. Op zaterdag heb ik deze alweer terug mogen brengen naar de winkel zodat hij opgestuurd(!!!!) kon worden omdat hij kapot bezorgd was. Op dinsdag is hij binnen gekomen bij jullie service center en vandaag de dag is hij nog altijd niet als retour geboekt.

Betekent dit dat ik tot week44(!!) moet gaan wachten op de vervanging van mijn DOA toestel? Ik vind het echt schandalig dat jullie zo lang doen over een DOA vervanging. Getuigd volgens mij van een niet gestroomlijnd, niet klantvriendelijk traject dat hier aan vast zit. Niemand kan mij concreet vertellen hoe lang zaken duren. 5-10 werkdagen is mij aan de telefoon verteld. Dat is toch idioot?

Anyway, ik wil weten of DOAs dus achteraan aansluiten bij bestellingen of dat jullie gaan zorgen dat ik netjes binnen de 5-10 werkdagen een nieuwe iPhone heb... (dat zijn nu dus nog 5 werkdagen.)

Donny
Dat is balen Donny. Je komt hierdoor inderdaad achteraan in de rij te staan. We hebben op dit moment helaas nog geen 'reserve' toestellen die we gelijk kunnen leveren.
Het is echt on-ge-lofelijk dat ik iedere keer weer een nieuwe (teleurstellende) mededeling krijg via verschillende kanalen. Het lijkt me duidelijk dat Vodafone zijn zaken totaal niet op orde heeft wat klantenservice betreft. Ik heb 5 jaar lang geen enkel probleem ondervonden en dan is alles prachtig bij jullie. Ik ben er in de afgelopen week echter achter gekomen dat ik op Vodafone niet hoef te rekenen als het aankomt op problemen met een toestel waar ik maandelijks voor betaal. Met name als ik me dan bedenk dat ik, wanneer ik in een winkel verlengd had dan misschien wel iets duurder uit was geweest, maar wel direct een vervangend toestel had gehad. Maargoed, we wachten af. Als jullie maar niet denken dat jullie het geld voor die iPhone6 gaan afschrijven voordat ik hem binnen heb. Ik ga niet betalen voor iets dat ik niet heb 🙂
sebazz

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Nog geen goed nieuws over mijn telefoon... :(:(

Wel mijn case binnen voor het moment dat ik hem in mijn handen krijg 😛
Chicco_Himself

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
@Chevydennis ik heb mijn 6+ 64GB gold op 19/9 online via f&f besteld en heb hem vandaag mogen ontvangen.
Jordizie

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Serkan schreef:
donnywals schreef:
Hoi Vodafaal,

Ik heb mijn zilveren 64Gb iPhone6 op vrijdag 26 sept. ontvangen. Op zaterdag heb ik deze alweer terug mogen brengen naar de winkel zodat hij opgestuurd(!!!!) kon worden omdat hij kapot bezorgd was. Op dinsdag is hij binnen gekomen bij jullie service center en vandaag de dag is hij nog altijd niet als retour geboekt.

Betekent dit dat ik tot week44(!!) moet gaan wachten op de vervanging van mijn DOA toestel? Ik vind het echt schandalig dat jullie zo lang doen over een DOA vervanging. Getuigd volgens mij van een niet gestroomlijnd, niet klantvriendelijk traject dat hier aan vast zit. Niemand kan mij concreet vertellen hoe lang zaken duren. 5-10 werkdagen is mij aan de telefoon verteld. Dat is toch idioot?

Anyway, ik wil weten of DOAs dus achteraan aansluiten bij bestellingen of dat jullie gaan zorgen dat ik netjes binnen de 5-10 werkdagen een nieuwe iPhone heb... (dat zijn nu dus nog 5 werkdagen.)

Donny
Dat is balen Donny. Je komt hierdoor inderdaad achteraan in de rij te staan. We hebben op dit moment helaas nog geen 'reserve' toestellen die we gelijk kunnen leveren.






Daar heb ik dus ook last van, mijn telefoon was gelukkig wel gauw retour geboekt, terwijl ik hem maandags had opgestuurd. Ik sta inderdaad ook weer achterin de wachtrij, heb de Iphone 6 16gb SG, dus dat gaat nog wel even duren helaas 😞
CopyCatz

Gedreven Meedenker
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes
Wel typisch dat je je toestel type in my vodafone niet kunt instellen op een iPhone 6.. Is daar een verwachte bewchikbaarheid voor? 😄
mr-de-uil

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Donderdag de bevestiging ontvangen dat nummerbehoud was gestart. Omdat het een omzetting van Vodafone Prepaid naar een abonnement betrof werd deze direct goedgekeurd. Gisteren de verzendbevestiging ontvangen en vandaag is mijn iPhone afgeleverd.

nummerbehoud
Tijdstip: 19/9 00:50u
Bevestiging: 19/9 00:51u
Medium: webshop (F&F)
Product: Iphone 6 64GB SG
Levering: 04/10 13:30u

Succes aan allen die nog wachten! Het toestel is het absoluut waard.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @CopyCatz ,
Gebeurt automatisch, hoef je zelf niets voor te doen, kan wel 2 weekjes duren.
Gr. Per
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @Stefano99 , laat je moeder even bellen. We nemen dan een paar algemene zaken met haar door en daarna kan zij jou het woord laten doen.

Gr Per
JohnO

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Per. Wanneer gaan jullie het feit dat je je kleur kan wijzigen van deze pagina halen?
Het blijft erg frustrerend om het te blijven lezen, terwijl het absoluut niet mogelijk is om dit te doen!!
lukasdevries

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Wat me nu pas opvalt:

Mijn bestelling van 19 september is een iphone 64gb silver. Volgens de lijst is deze geleverd terwijl ik dus niks meer heb gehoord en nog steeds geen medewerker snapt wat er met mijn bestelling aan de hand is(vooral die van de afdeling orderstatus niet). Die blijven maar aangeven dat "vandaag nog" nummerbehoud zal worden aangevraagd(en dat moet ik elke dag weer horen).

Nogmaals: hoe lang duurt het voordat ik mijn aanbetaling terug heb na annuleren bestelling?
Vertrigo

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
@lukasdevriesZelfs annuleren bij vodafone is dramatisch!

De reden dat ik hier nog op 't forum zit is omdat ik ook nog wacht op mijn centen..

Kort tijdsverloopje:
- 1 Oktober rond 08:30 order geannuleerd
- 2 Oktober 08:03 nummerbehoud door vodafone aangevraagd.
- Bijna 6 oktober; mijn bestelling wordt nog altijd verwerkt?

Ik heb 'm dus geannuleerd.. Maar dat duurt bij dit zooitje ongeregeld lang... heeeeeel lang. Afdelingen werken langs elkaar heen, anders hadden ze geen nummerbehoud aangevraagd lijkt me..

Inmiddels heb ik al enkele dagen mijn iphone 6 via een andere provider. Vele malen beter, uitstekende service. Mijn oude provider biedt ook een uitstekende service. Zij hadden door vodafone namelijk vanuit 2 providers een aanvraag tot nummerbehoud binnen gekregen. Op mijn eigen verzoek hebben ze die van vodafone mooi afgekeurd.

Om antwoord op je vraag te geven, dat durf ik niet te zeggen.. gaat lang duren.

Mijn vraag voor vodafone: waarom kan het annuleren niet met 1 knop worden geregeld? Jullie werken toch vanuit hetzelfde systeem lijkt me. Zo niet, dan adviseer ik jullie bij deze om over te stappen naar een ander systeem (het liefst naar een andere provider, maar dat betekent dat vodafone moet worden opgeheven..).

Een nieuw systeem kost centen, maar een betere service behoudt klanten. Zal op de lange duur dus juist meer geld in 't laatje brengen.
Achja11

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vodafone proberen jullie je beter voor te laten komen dan dat jullie zijn?.
Ik heb 19-09 de Iphone 6 plus 64 gb space grey besteld.

Nu staat er sinds vorige week dat dat toestel allang geleverd moet zijn.
En dan moet ik er vandaag achterkomen via de klantenservice dat mijn toestel nog niet eens op voorraad is?.
Hoe kan dat.
Dus eigenlijk moeten jullie de Openings post aanpassen.

Dan zeggen ze ook nog is vrolijk dat ik maar de koerier moet bellen.
Welke koerier?
Mijn nummer behoud is nog niet eens gestart.
Bah vodafone ben ik helemaal zat.
zephyrlord92

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Nou ik moet je eerlijk zeggen ik zit onder tussen al twee weken te wachten en zou wel graag willen dat mijn iPhone 6 sg 16 gb binnen kort toch wel binnen komt.
Ik heb ook nog nooit zo lang op mijn telefoon moeten wachten.

Graag weer een update Vodafone over de leveringen.
SASKINN

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ook ik wacht nu inmiddels 2 weken (22 september besteld, iphone 6 64GB SG).
NIemand kan mij enige vorm van informatie geven, ja "zie forum" of "ja je krijgt een mailtje"
graag een update van de leveringsoverzicht per levering lading van apple...
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@SASKINN Kijk aub even op pagina 1 van dit topic. Je ziet daar bij iPhone 6 64GB Space Gray besteldatum 22-09 dat de verwachting is dat deze week 42 wordt geleverd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic