Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
svennie11

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Schel
Tss, het is echt van de zotten. Los van dat ik het je gun hoor, dus weer iemand die later was maar eerder krijgt dan ik.

En het leuke is, dat ik net een (overigens mega lange) chat heb gehad waar dit feit als onzin wordt afgedaan. 'Het is onmogelijk dat iemand die later besteld heeft via het zelfde kanaal, eerder een toestel krijgt'. Met berichten hier op het forum kon ze niks, die konden ze niet verifieren.

Daarna vroeg ik hoe we dit op gingen lossen. Niet het feit dat mijn iPhone zo laat komt, maar het feit dat ik naar mijn mening schofterig behandeld wordt als klant. Uiteindelijk kon ze me wel compenseren. Met 1 gb data extra gratis, voor 3 maanden lang. Nu had mijn oude abonnement 1 gb en heb ik nu per maand in het nieuwe abonnement al 2 gb, dus dat zou dan uitkomen in 3 gb in totaal. Ik ging nooit over mijn 1 gb heen en heb met 2 gb dus zeker genoeg. Ik heb dus helemaal niks aan nog 1 gb extra. Toen ik dat kenbaar maakte, kwam er een optie om belminuten te verdubbelen. Apart, ik heb een zakelijk abonnement met onbeperkt minuten/sms per maand:p. Er werd mij verteld om via vodafone.nl/feedback mijn klacht in te dienen, en dit ga ik ook zeker doen (met die chat als bijlage). Ik ga ervanuit dat ik dan alsnog gecompenseerd ga worden, op een manier die er wel toe doet. En dus niet met het wel bekende kluitje in het riet.

Ik raad jullie dus ook aan, als je echt ontevreden bent, te blijven klagen. Het kost je moeite, uiteraard proberen ze je zonder te compenseren af te schepen, maar in deze dien je gewoon op je strepen te gaan staan. Je bent klant, ze willen je behouden en zullen daar dus wat aan moeten doen.


Talex

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Iphone binnen en werkende! thanks vodafone!

Verlenging
Tijdstip: 19 sept, 01:33
Bevestiging: 19 sept, 02:05
Medium: online F&F
Product: Iphone 6 64GB SG
levering: 2 okt, 11:15
SASKINN

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Welke afdeling heb je gsproken dan? De afdelingen die ik tot nu heb gesproken weten niets over leveringen.
Ik heb mijn Iphone 22 september besteld, 23ste in de ochtend bevestiging gehad. Gaat om een iphone 6 64GB Space Grey. Ik heb nog helemaal geen info over wanneer mijn toestel binnen gaat komen. Kan Maartje misschien verheldering brengen op het verhaal?
overflower

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
En de mijne is geleverd:

Verlenging
Tijdstip: 19 sept, 11:00
Bevestiging: 19 sept, 11:22
Medium: Telefonisch
Product: Iphone 6 64GB SG
levering: 2 okt, 11:50
Schel

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@svennie11

Echt raar dat ik de mijne vandaag al mag ontvangen en jij die eerder besteld hebt en bevestiging hebben gehad nog niet. Verschillende kanalen is hier geen spraken van. Ik heb mijn abbo telefonisch verlengd met i6 64gb space grey en ook nog is een zakelijk abbo dus het is gewoon precies dezelfde bestelling
svennie11

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Schel

je maakt het nu nog bizarrer, ik had de gedachte dat het misschien nog aan het feit dat ik een zakelijk abbo heb zou kunnen liggen, maar dat is nu dus ook uitgesloten.

Als ik bij vodafone zou werken, waar in de organisatie dan ook, zou ik me kapotschamen voor de prestatie die ik lever en hoe ik mijn klanten behandel. Fouten maken kan hoor, en daar heb ik respect voor. Verkeerde inschattingen maken over leverdata ook, geen probleem. Mits je communiceert op een eerlijke en nette manier met je klanten, klanten niet in hun sop laat gaarkoken en bij klachten alles op alles zet om ze toch tevreden te maken. Over een abonnement van 2 jaar tijd brengen wij namelijk toch minimaal 1200 euro naar onze rooie rakkers!
Schel

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@svennie11

Precies ik had ook niks vernomen tot gisteren. Dit had indd beter gemogen qua communicatie richten de klanten.

Hier mijn pakket screenshot:

https://www.dropbox.com/s/edekzldy8pld8yu/1412246677463.jpg?dl=0

LDH20

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Net weer bij vf winkel geweest. En nog steeds weten ze niet wanneer t geleverd wordt. Bij gsmeasy hebben ze de goud I6+ 128gb op voorraad en toestel is 50 euro goedkoper dan vf winkel.en t is nl model. Als t lang duurt dan hoeft t niet meer bij vf winkel. Dan cancel ik de pre order zo jammer
Jordizie

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Heb vandaag te horen gekregen dat mijn kapot geleverde Iphone is verwerkt. Nu heb ze een circuit in gang gezet dat ik een nieuwe krijg, sta alleen helaas weer helemaal achteraan... Nu weer een aantal weken wachten op m'n volgende telefoon 😞
delfuentes

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Vandaag iPhone 6 GS 64 GB ontvangen even voor 12.
19-9 8:23 de bestelling gedaan en 8:51 bevestiging ontvangen. Telefonische verlenging.
svennie11

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@delfuentes

En weer iemand met dezelfde bestelling, maar later besteld. Om gek van te worden! Ging het bij jou om een zakelijke verlenging? Veel plezier met je iPhone, dat wel:)

En is er nu nog steeds niemand van vodafone die dit kan verklaren? @Maartje

delfuentes

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
@svennie11ja zakelijke verlenging
svennie11

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@delfuentes

Thanks voor je reactie.

Het is echt van de gekken. En dit aankaarten bij vodafone? Dat is geen doen. Moderators (@maartje) reageren niet, klantenservicemedewerkers nemen forum niet serieus: 'Met berichten van het forum kunnen we niets, zijn niet te valideren'. Wat moet ik hier nou mee aan? Medeforummers een tip (aangezien vodafone toch niets laat horen)?

yocko

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@delfuentes abbo opzeggen wegens wanprestatie. is mij ook gelukt. Eens anders bestellen. applestore of gsmeasy. heel simpel
delfuentes

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
@yocko

Ik heb de 64 GB in mijn hand 😉

DNZ

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nice!

22 september de i6 + 16GB SG online besteld. Vanochtend een mail met leveringsafspraak! Morgen tussen 14-18.00 wordt 'ie bezorgd!
svennie11

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@yocko

Is geen optie. Collega zit ook bij vodafone en wil niet het risico lopen dat daar ook iets mis gaat en we straks 2 nummers kwijt zijn ofzo. Zie ik best gebeuren. Daarnaast weinig zin om nu weer ergens anders te gaan bestellen, vanaf nu nog langere wachttijd(eer dat een en ander weer is opgezegd en nummerbehoud is aangevraagd), met 2 verschillende facturen straks.

Er moet toch een mogelijkheid zijn om niet als oudvuil behandeld te worden?

JeeWeetje

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ook ik heb de iPhone 6 Plus 16 GB SLV vanmiddag mogen ontvangen. Heb hem zelf nog niet in de handen gehad (mijn vrouw nam het in ontvangst van de koerier), maar ben i.i.g. blij dat ier toch al is.

Besteldatum: 24.09.2014 ('s morgens, kan vanwege later verkregen email niet meer zien hoe laat dat was)

Ik hoop dat iedereen ook nu snel zijn toestel mag ontvangen. Succes!
Guppiegup

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Iphone 6 64gb sg vandaag ontvangen om 13.43
ik heb hem alleen nog niet in mijn handen gehad...

bevesting: 19-9-2014 12.35
online
verlenging
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Fijn om te lezen dat er nieuwe leveringen zijn geweest en een aantal van jullie eindelijk het toestel in ontvangst hebben kunnen nemen. Ik verwacht dat de rest snel zal volgen.

Nog even reactie op de klanten die eerder hebben besteld, maar nog niets hebben ontvangen:

Zoals aangegeven verloopt het leveringsproces automatisch en op volgorde van bestelling. Echter zijn er een aantal redenen (nummerbehoud/handmatige verwerking/kredietwaardigheid etc. etc.) waardoor dit alsnog kan afwijken. Gelukkig zijn dit incidenten en doen we ons best om verschillen te voorkomen.

Indien je geen bevestiging van je order hebt ontvangen of een andere update en twijfels hebt over de levering kun je contact opnemen met onze klantenservice of het verkoopkanaal. Onze collega's kunnen nakijken of je order correct is verwerkt in ons systeem.

Vandaag/morgen verwachten we een nieuwe levering dus ook de komende dagen hopen we meer klanten blij te maken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic