Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
Chicco_Himself

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Alweer een algemeen bericht van de moderator en geen reactie op veel gestelde vragen...
Ik kan mij voorstellen dat het voor jou ook niet makkelijk is @Maartje maar op dit antwoord zit hier echt niemand te wachten. Geef nu eens antwoord op afzonderlijke vragen in plaats van weer even in het algemeen een berichtje te typen..... 😄
rikclaessens

Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Maartje schreef:
Ik wil wel graag nog één ding benadrukken, het heeft geen zin om meerdere keren per dag te bellen met verschillende afdelingen van onze klantenservice.

Zoals ik eerder al heb gezegd zijn er specifieke afdelingen binnen Vodafone die zich echt alleen maar bezighouden met bestellingen. Onze klantenservicemedewerkers kunnen bestellingen wel nakijken, maar beperkt omdat zij niet toegang hebben tot alle systemen. Daarom is het mogelijk dat klantenservicemedewerkers niet alle informatie kunnen zien. Wil je dus informatie over je bestelling heeft het minder zin om naar 1201 te bellen. De 0800-nummers zijn dan voor jou de beste optie. Chatten kan ook, maar vraag dan naar iemand van de verkoopafdeling.

Goed om te lezen dat sommigen vandaag positief bericht hebben gekregen trouwens.

@JeeWeetje Op pagina 1 staat het volgende:

iPhone 6 Plus 16GB Silver
1 week

Deze informatie hebben we op 29 september voor het laatst bijgewerkt dus die levertijd geldt vanaf die datum. Zodra wij meer weten werken we die informatie weer bij.
Jullie snappen het echt niet he? De interne bedrijfsstructuur maakt ons als klant van Vodafone NIET uit. Wij willen informatie van Vodafone over onze bestelling. Dat is het enige waar we om vragen. Dat jullie afdelingen zo gefragmenteerd zijn en allemaal opgesloten zitten in hun eigen hokje is geen excuus voor de gebrekkige informatieverlening aan klanten.
Gebruiker1

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Hier ook nog geen mail of iets. Ik wacht op de 6+ 64gb goud. Daar hadden ze volgens mij maar een van op voorraad heb ik de indruk.
iPhone6l0vers

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Net sms gehad
Informatie over je iPhone 6 bestelling: we verwachten jouw type iPhone over ongeveer 2 weken te leveren. Bezoek ons forum voor de laatste voorraad updates: Met vriendelijke groet, Vodafone.heb de iphone6 sg 64 gb besteldverlengingonline21ste
hjnkoll

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wat een slechte service!

22 september iphone 6 plus space grey besteld. Stond op levering 26 september. Vervolgens gaat de levering volgens dit forum ongeveer 1 tot 2 weken duren. Dat is al frustrerend, omdat ik mijn abo heb verlengd. NU krijg ik een sms dat het 3-4 kan duren! Nou dat wordt dus gewoon mijn verlenging binnen de 2 weken termijn annuleren en netjes in de winkel bij een andere provider (waar hij wel gewoon op voorraad is) bestellen. Zo raak je dus klanten kwijt!

Guppiegup

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
wel grappig om te zien dat @iPhone6l0vers een sms heeft gekregen. bij een zelfde bestelling op 21-9

En ik nog geen enkel bericht heb gehad.
online
64gb sg
19-9 bevestiging
JeeWeetje

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Dat zegt dus geen donder. Mogelijke levertijd zal dat zijn, immers de ervaring leert dat dat snel weer wordt bijgewerkt naar een nog latere datum, omdat men een slechts een kleine hoeveelheid binnen krijgt wat bij lange na niet aan de vraag kan voldoen. Ik annuleer alles en ga wel naar een Vodafone of andere belwinkel om het meteen mee te krijgen
Densoft

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Net ook een SMS gehad dat mijn IPhone 6 16 GB silver over 2 weken geleverd gaat worden.

Besteld : 25-09-2014
verlenging
telefonisch
Pol1

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Voor iemand die de 26e pas een telefoon besteld hebt is dit ook heel hoopvol allemaal.. Ahum 😉
kanditzomaar

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Net ook een mail gekregen, bestelling is vertuurd wordt morgen bij je aangeboden, ter info, verlenging online, order bevestiging: 19-09 05.55 uur, iPhone 6 SP 64 Gb.....
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Maartje schreef: Chatten kan ook, maar vraag dan naar iemand van de verkoopafdeling.

*verwijderd* Punt is gemaakt en bericht is aangepast.
BayArea

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Dear all,

Great to see that the iPhones 6 plus 16GB SG are being shipped now. So I hope to get mine soon. One question: I have finished my order Friday night at 00:01, but I only got my confirmation arround 16:00 (had to call them). What time is more important, the actual order time or the confirmation time? Many thanks. You can write in Dutch, I understand it, but writing is a little bit too difficult.

By the way, the recent days, we all spent together in that Forum, were quite entertaining. Thanks for all of your input and funny comments so far!
kanditzomaar

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
kanditzomaar schreef:
Net ook een mail gekregen, bestelling is vertuurd wordt morgen bij je aangeboden, ter info, verlenging online, order bevestiging: 19-09 05.55 uur, iPhone 6 SP 64 Gb.....
Als toevoeging, heb 3 uur geleden ook gechat, toen was nog helemaal niets bekend !

delfuentes

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Net gebeld, meneer zegt dat de iPhone 6 GS 64 GB (bestelt 19-9 bevestigd zelfde dag om 08:51) verzonden is. Dat betekend volgens hem naar het distributiecentrum. Vanaf daar (afhankelijk van de drukte) gaat het verder. Kan volgens hem dan tot uiteindelijk eind volgende week duren. Gaf daarbij aan dat hij het ruim aanhield zodat ik zaterdag niet direct weer bel, haha.

Hij zei je zit in de eerste groep dus moet op korte termijn goed komen.
Ik wacht wel gewoon af, vind het wel jammerlijk dat ik geen sms, mail of wat dan ook ontvang en de statuspagina zakelijke bestellingen, verlenging in mijn geval, ook niet werkt.

Snap best dat het voor Vodafone gekkenhuis is, maar juist in deze periode kun je door je klanten gewoon goed te informeren zorgen voor zeer tevreden klanten of zelfs ambassadeurs van Vodafone. Ik lees nu alleen maar ontevreden mensen en personen die willen opzeggen.
De overige contracten van Vodafone heb ik in Duitsland, zoals eerder in dit forum opgemerkt is dat een wereld van verschil. Please copy paste their service.
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Mijn god...
erikl86

Stamgast
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
@flieger haha wat een stunt! je bent een kudotopper!:p

@BayArea to be honest i really enjoyed the time spending here and complaning together. I will stay with the people here till the last one has his iPhone delivered.
Giovanni-21

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi all,

Zal ook even mijn verhaal doen... Sluit aan bij alle ellende die er al te lezen is.

Wakker gebleven op de 19e.. vanaf 23.57 aan de lijn... ca 54 min in de wacht gestaan zonder gehoor.
Rond 00.51 geprobeerd met mijn andere telefoon... en kreeg direct een medewerker aan de lijn.
Hier begon de ellende al m.b.t. op volgorde afhandelen?!

De clown aan de lijn gesproken en mijn sim-only bestelling van een week van te voren geannuleerd. Vervolgens een Vodafone Red icm iPhone 6 64GB SG besteld.
Het zou allemaal goedkomen en zou volgens hem rond 26-30 Sept het toestel ontvangen.
Geen bevestiging gekregen per e-mail, maar dat kwam omdat ze alles handmatig achteraf invoerden ivm de drukte.

De maandag erop gebeld, aangezien ik nog steeds geen bevestiging gekregen had. Bleek dat heel de order nooit doorgevoerd was, omdat ik eerst zelf via een andere afdeling de sim-only moest annuleren. Dit in tegenstrijd met hetgeen de medewerker van de verkoop aan de telefoon vermeldde.
Afijn, de sim-only geannuleerd, duurde 3 werkdagen voor de hele verwerking.. Nadat ik er zelf elke keer achter aan zat. En vervolgens op 25-9 een definitieve bestelling geplaatst. Weer achteraan de rij dus.

Het nieuwe abo is natuurlijk al ingegaan, wat in mijn geval voordeliger is, dus daar hoor je me niet over klagen.

Echter wel elke keer de verschillende berichten over de leveringen. De ene weet het niet, de ander zegt binnen een paar dagen, de ander 3 weken enz. Uiteindelijk vanochtend de beruchte sms gehad:

"Informatie over je iPhone 6 bestelling: we verwachten jouw type iPhone over ongeveer 2 weken te leveren. Bezoek ons forum voor de laatste voorraad updates: http://voda.fo/ne/gnazz. Met vriendelijke groet, Vodafone"

Dit forum spreekt over levertijden van nieuwe bestellingen. Dus mag ervan uitgaan dat dit ook het maximale is voor reeds geplaatste bestellingen. Dit kon op de één of andere manier niet bevestigd worden door de klantenservice (chat). Maar mocht dit niet het geval zijn, dan is er dus geen First in First Out van toepassing...

Ik hebt trouwens voor al het ongemak wel een korting ad EUR 2,50 p/mnd gedurende het hele contract gekregen.
Blijf nu maar bij Vodafone, temeer omdat de aangegeven levertijd 2 weken is, en de opzeggen en vervolgens nieuwe bestelling bij een concurrent waarschijnlijk ook ongeveer even lang zal duren.

Maar heb een wijze les geleerd voor de volgende keer!!

Moet trouwens wel zeggen, dat dit voor mij persoonlijk bij de iPhone 5 wel prima in orde was. Afgezien van de belachelijk hoge prijzen en abonementen!! Betaal nu veel minder voor veel meer.

DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Mijn telefoon gesprek met de verkoop afdeling vandaag was trouwens prachtig:
Ik vertelde dat ik twee volstrekt tegengestelde antwoorden had gekregen. Daar keek ze wel van op ja. Toen ging ze kijken "ja ik zie dat je de 19e besteld hebt, de SG kleur is zo populair dat dat dan wel even duurt". Dus ik zeg nog dat ik toch onmogelijk eerder had kunnen bestellen? "Ja maar u heeft de 19e besteld, dus u zit niet bij de eerste groep. Dat duurt dan wel even" euh?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@flieger

Edit: Ik heb mijn bericht aangepast. Het 0800-nummer is in dit geval de beste optie. De sales-afdeling op de chat is inderdaad alleen bedoeld voor verlengingen en nieuwe aansluitingen. Geen status-order.
hansmohammed

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoezo krijg ik geen sms terwijl ik op de 19e de 64 GB iphone 6 SG heb besteld? Vodafone doe er iets aan!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic