Rajenth

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klacht slechte service abonnement Iphone 15 pro max

Goedemiddag allen,

 

Ik zou graag mijn slechte ervaring met Vodafone willen delen met jullie.

Aangezien je geen service van ze kan verwachten.

Mijn klacht wordt niet serieus genomen wat kan ik nog doen om serieus genomen te worden?

Ik zal mijn verhaal kort houden.

19 september iphone 15 pro max besteld op belofte om vrijdag 22 september het toestel te kunnen ontvangen.

Ik had er specifiek om gevraagd aangezien ik het toestel snel wil hebben. Special gebruik gemaakt van Vodafone Next. 

Ik betaalde normaal voor unlimited 30 euro en bij verlenging met Iphone 15 pro max wordt het duurder €32,50. Je zou zeggen normaal gesproken krijg je korting als vaste klant maar nee het werd in mijn situatie duurder. Na de verlenging ontbrak er ieder spoor geen bevestigingen en update. Vervolgens iedere dag gebeld per sessie 30 min in de wachtrij en dan als je aan de beurt was werd je van de kast naar de muur gestuurd. Order status verwijst naar Klanten service en andersom onderling werd de contact meerdere malen verbroken en niet terug gebeld ook als ik daarom vroeg. Kortom ik was het werk van Vodafone medewerkers aan het doen. Keer op keer worden er valse beloftes gemaakt u ontvangt hem vrijdag en daarna zaterdag. Zaterdag gebeld volgende week krijgt u hem ik zei is het een valse belofte of kan ik daar vanuit gaan dat ik hem krijg. Nee ik kan het niet met zekerheid zeggen. Als ze eerlijk waren had ik het nog bij de concurrent op tijd kunnen bestellen. Ik heb in totaal wel meer dan 10 uur tijd in gestoken verschillende klachten ook ingediend. Dat gaat tegenwoordig ook telefonisch je kan niet ouderwets een mail sturen. Vervolgens krijg je niets te horen en ronden ze na een lange tijd de case af en ik zou per email een reactie krijgen en ook dat heb ik niet gehad. Vandaag 03-10-2023 weer gebeld dat ik na afronden geen reactie heb gehad. Daarop was de reactie u kunt de bestelling annuleren en opnieuw bestellen we hebben vodafone runners korting momenteel. Weer slechte advies en je krijgt helemaal geen korting bij een Iphone 15 abbonement. Daarna werd de verbinding verbroken en terugbellen doen ze niet. Al met al ben ik zwaar boos op Vodafone en dat ik niet serieus genomen wordt. Ik had ze nog verschillende oplossingen geboden om mij hierin tegemoet te komen. 

Ik ben in staat om mijn contract met vodafone te ontbinden.  Er wordt niets aan gedaan om tot een oplossing te komen met de klant. Zwaar triest dit.

19 Reacties 19
Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Hoi @Rajenth 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik ben dan geen medewerker van Vodafone maar zou wel graag willen reageren als mede klant. Uiteraard zal iemand van Vodafone hier op de community contact met je opnemen maar zal eerst moeten inlezen wat er allemaal vooraf gebeurd is. Begrijpelijk dat je hier je klacht schrijft want Vodafone heeft sinds een paar weken besloten dat klanten geen klacht meer kunnen indienen via een klachtenformulier maar dit moeten doen via de klantenservice en laat nu vaak de klacht gaan over de die klantenservice en wat er aan beloften is gedaan. Waarom Vodafone hiertoe heeft besloten, geen idee. Maar ben het met je eens dat dit geen slimme zet is. 

Heel lang verhaal en ik begrijp je volkomen dat je nu hier je komt. De iPhone is zo geliefd dat er een wachtrij is aan levering en dan is snel leveren niet mogelijk. Begrijp ook niet dat ze je dit niet eerlijk vertellen en je dan weer naar een andere site sturen met valse beloftes. Als je wilt ontbinden, doe dit dan wel binnen de 14 dagen bedenktijd, anders kan dat niet meer. Ik hoop dat je eruit komt met Vodafone. 

 

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

 

Rajenth
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Energieboy,

Bedankt voor je reactie.

Het is diep triest dat er zoveel ellende is en dat je daarvoor een klacht hebt ingedient voor een compensatie hiervoor. Ik heb er heel vel tijd en energie ingestoken. Had eigenlijk mijn tijd wel nuttiger kunnen gebruiken. Klacht via klantenservice gedaan. 25 september. Vandaag krijg je dan een email de klacht is afgerond. Ik heb geen reactie per mail gehad. Via de site kan je ook niets vinden. Daarop weer gebeld na een half uur komt er iemand die zegt ja de uitkomst is dat je de abonnement kunt annuleren en opnieuw bestellen we hebben de red runners deals dan krijg je korting alleen duurt het  een paar weken langer. Dat is pure onzin want Er zit helemaal geen korting op de Iphone 15 pro max en de levertijd wordt nog langer met 4 tot 6 weken dan. Geen goede service. Vervolgens wordt je doorverbonden naar de afdeling vacatures waar ik niets aan heb en daarna wordt de verbinding wat minder en uiteindelijk verbroken. Daarna wordt je ook zoals gewoonlijk niet terug gebeld. Ik vind het te zot voor woorden. 

 

Ik maak gebruik van Next Gen dat wilt zeggen dat ik mijn huidige contract tussentijd heb opengebroken om te kunnen verlengen. Nadeel is wel dat je de huidige toestel abbonement volledig moet aflossen. Ik ben gewoon zeer on te vreden over Vodafone en hun service. Hun netwerk is ook niet heel best overal slecht bereik ook. Als er een manier was om deze abonnement te annuleren en de huidige contract te ontbinden zou ik overstappen naar een andere provider. Zo kwaad ben ik op Vodafone. Begrip of compensatie om de klant tegemoet te komen voor de ellende die hij heeft meegemaakt ho maar dat willen ze niet horen. Laten we afwachten of ze me hier wel kunnen helpen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3042Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Rajenth, welkom en goedemorgen hier. 

Ik zit met verbazing jouw verhaal te lezen en wil dan ook allereerst mijn excuses aanbieden voor deze situatie. Ik zie dat je inderdaad meermaals contact hebt gezocht en deze situatie ook is gedeeld met klachten. In dit geval betreft het een pre-order en hierbij mag niet de belofte worden gedaan dat je het toestel op 22 september (startdatum verkoop en uitleveren) gaat ontvangen. Die belofte kan simpelweg ook niet gemaakt worden, omdat wij dit op voorhand niet weten. Dit signaal zet ik dan ook zeker intern door. 

Net als klachten kan ook ik de levering van het toestel niet bespoedigen. Sorry. Ik had je dit van harte gegund, maar die mogelijk is er niet. Uiteraard hoop ik dat je deze zo snel mogelijk ontvangt, maar hierbij moet ik dus wel een beroep doen op jouw geduld. Verder is er een nieuwe case aangemaakt naar klachten om na levering van het toestel het tarief aan te passen naar € 30,- p/m. 

Rajenth
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Cecilia,

Bedankt voor je reactie alleen heb ik niet echt een antwoord gekregen op mijn vraag en ben nog steeds diep teleurgesteld in vodafone. Als ze eerlijk waren geweest had ik op tijd bij een concurrent het toestel kunnen aanschaffen. Na valse beloftes is alles uit de hand gelopen. Speciaal klacht aangemaakt om te kijken hoe ze mijn teleurstelling kunnen compenseren. Zelf een voorstel gedaan waaronder zo snel mogelijk een toestel leveren die Iphone 15 pro max kleur titanum maakt mij niet uit hoeveel opslag dat is probleem van Vodafone. Als dat geen oplossing is dan een goede compensatie voor alle ellende die ik heb mee gemaakt en de nalatigheid van Vodafone. Ik heb verschillende pogingen gedaan om het netjes onderling uit te komen maar blijkbaar wordt daar geen gehoor aan gegeven. De klachten case die hiervoor is aangemaakt is 12574143 die is gisteren afgesloten en ik heb er nooit wat van gehoord over hoe ze het probleem gaan oplossen. Als we hier niet samen uit komen dan zal ik ook elders mijn slechte ervaring delen. Ik ben denk ik ruim 20 uur kwijt aan heen en weer bellen en mailen en telkens wordt je van de muur naar de kast gestuurd. Updates krijg je nooit. Die 20 uur heb ik werk van Vodafone gedaan eigenlijk zouden zij de moeite moeten nemen om mij gerust te stellen als klant en niet andersom. Hopelijk wordt er spoedig contact met me opgenomen en met een juiste oplossing / compensatie voor al het ellende die ik heb meegemaakt.

 

 

Rajenth
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Cecilia 

Krijg ik nog een reactie op mijn vorige bericht?

Dat zou ik wel zo fijn vinden.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3042Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

@Rajenth We kunnen aan de levering niets veranderen, hoe erg ik ook begrijp dat je teleurgesteld bent. Qua compensatie kan ik hierin niets voor je betekenen. Ik wil aangeven dat case 12587720 met het verzoek om de abonnementsprijs aan te passen naar het bedrag van € 30,- per maand nog steeds openstaat. Na levering van het toestel zal dit tarief n.a.v. deze case worden gewijzigd.

AleItalia

Stamgast
  • 216Posts
  • 0Oplossingen
  • 103Likes

@Rajenth  zelfs bij Apple hadden ze je geen garantie kunnen geven op tijdige levering van het toestel... als je daar op 15 september om 16.00 bestelde (2 uur na opening pre-order) dan gaf Apple al een levertijd van ergens in november aan. Het was op voorhand al bekend dat de iPhone 15 pro en de pro max in het bijzonder niet goed op voorraad zouden zijn door productieproblemen met zowel de chip als de cameralens van de iPhone 15 pro max.

Vodafone had je niet de belofte mogen maken dat ben ik met je eens.

Met de iPhone mag je er eigenlijk elk jaar vanuit gaan dat als je niet direct om 14.00 besteld op de dag dat de preorder live gaat je vrijwel zeker achter het net vist. Zeker als je het populairste model en kleur wilt..

Rajenth
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Cecilia Compenseren en klanten tevreden houden lukt niet maar wel een prijsverhoging door voeren dat is lekker. Ik krijg nu een factuur voor 33 euro voor dezelfde abonnement. Service is er niet compenseren doen ze ook niet communiceren lukt niet maar wel jullie klant afzetten. Ik snap niet hoe ze mijn prijs kunnen verhogen terwijl hun service / dienstverlening slecht is. Toestel kunnen ze lang niet leveren. Baal er enorm van. 😡

Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Conform de Algemene Voorwaarden is het toegestaan, en dit doet elke provider, de inflatiekosten door te berekenen aan de klanten. Voor meer informatie hierover kan je kijken op deze pagina. Daarnaast weet je nu ook dat het toesturen van je toestel niet aan Vodafone ligt maar aan de leveringen die ze krijgen. Deze twee dingen staan los van elkaar en kan je daarom ook niet vergelijken. Elk jaar is het weer een drama met Pre-orderen van de nieuwe iPhone. Dat de communicatie misschien beter mag, vanuit afdelingen bestellingen, kan ik het wel met je eens zijn. Verder sluit ik me aan bij het verhaal van Aleltalia. 

Rajenth
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Cecilia Zojuist mijn laatste klachten case afgerond. Althans kreeg een mail binnen zonder wat er uit is gekomen. Je raadt het al natuurlijk. Uiteraard ben ik niet geinformeerd over de uitkomst en als je belt wacht je super lang en zodra je een medewerker aan de lijn krijgt wordt de verbinding verbroken. Wat fijn. Kan jij me vertellen wat uit klachtnummer 12587720 is voort gekomen? Heb na een maand nog steeds mijn toestel niet wat opzich super fijn is en kan nog minimaal 1 maand wachten. Echt super belachelijk is dit hoe Vodafone laks met klant omgaat en geen service bied en compenseren daar willen ze niets van weten.

spijkermenno

Stamgast
  • 87Posts
  • 0Oplossingen
  • 37Likes

Gast wij wachten allemaal op onze telefoon, verwacht je nou echt dat ze speciaal voor jou een special treatment gaan doen? Gewoon wachten. Zou anders niet echt eerlijk voor de rest zijn toch. Je had kunnen verwachten dat als je niet op de releasedag besteld je in de wachtrij komt, en ja er werken blijkbaar onkundige mensen bij VF maar dat betekent niet dat jij speciale treatment krijgt.


Je lijkt wel een Karen.

AleItalia

Stamgast
  • 216Posts
  • 0Oplossingen
  • 103Likes

@Rajenth  Als je het toestel snel wil hebben moet je hem in 1 keer kopen via de Apple store met ophalen in de Apple store, een paar keer per week zijn er (heel kort) toestellen leverbaar met ophalen in de winkel dezelfde dag of de volgende dag. Als je op internet gaat kijken (Tweakers forum) zie je bijvoorbeeld dat zowel bij KPN.nl als Odido de leveringen erg lang op zich laten wachten. Belsimpel is iets sneller maar mobiel.nl en Amac zijn nog langzamer dan Vodafone. Zoals eerder al aangegeven; op 19 september een toestel bestellen met verwachting deze 22 september in huis te hebben terwijl er al 3 maanden op internet staat dat de iPhone 15 dit jaar beperkt verkrijgbaar zal zijn is gewoon onrealistisch. Daar kan Vodafone of enige andere aanbieder bijzonder weinig aan veranderen... Ik vind wel dat Vodafone tegen je had moeten zeggen op de 19e dat de kans dat je het toestel op de releasedatum zou krijgen zo goed als 0 is. Mensen die bij Vodafone om 14.01 op 15 september besteld hebben wachten ook nog steeds. 

Ik heb mijn order vorige week laten aanpassen van Natural Titanium naar Blue Titanium, met daarbij complimenten voor Vodafone dat mijn wachtrijplekje niet verdween en heb het toestel dinsdag in huis gekregen nu. Als iPhone liefhebber weet je nou eenmaal dat er een 99% kans is dat een nieuwe iPhone de eerste 3 maanden slecht leverbaar is, soms zelfs langer.  Dit is deels ook bewuste strategie van Apple en deels heeft het te maken met allerlei extra redenen; zoals dit jaar dus de genoemde productieproblemen. Net als iedereen vrees ik dat je gewoon geduld moet hebben. Iedereen wil zijn nieuwe speeltje graag snel hebben, en nu ik hem zelf in handen heb snap ik dat ook wel overigens. 😉

Het heeft weinig zin om klachten in te dienen met het idee dat je daarmee misschien sneller geholpen wordt... Vodafone gaat niet harder voor jou rennen omdat je klaagt. Een klacht over de medewerker die jou de toezegging heeft gedaan dat je het toestel gewoon de 22e binnenkrijgt gaat jou niet per se helpen maar Vodafone wel om hun informatievoorzieningen te verbeteren en hun personeel beter te informeren volgend jaar.

Ga er maar vast van uit dat je volgend jaar bij de iPhone 16 bij Vodafone of andere partijen net zo lang moet wachten als dit jaar... dan kan het alleen maar meevallen.

 

AleItalia

Stamgast
  • 216Posts
  • 0Oplossingen
  • 103Likes

@spijkermenno  Hoewel ik het zelf subtieler zou verwoorden heb je hier helemaal gelijk overigens... Overigens kleine sidenote; je weet niet zeker of je hier met een Karen of Kevin (mannelijke Karen) te maken hebt 😉

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3042Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

@Rajenth Ik zie dat je gisteren nog contact hebt gehad met één van mijn collega's. Zoals eerder aangegeven kan de afdeling klachten de levering van het toestel niet bespoedigen. Dat is niet veranderd. Case 12587720 stond open om het tarief van je abonnement (Red Unlimited) aan te passen naar € 30,- zodra de levering van het toestel heeft plaatsgevonden. Deze had pas gesloten mogen worden nadat de order is doorgelopen en de aanpassing is verwerkt. Deze feedback zal ik dan ook zeker doorzetten. 

 

Na het contact van gisteren met mijn collega heb je je bestelling laten wijzigen van Red Unlimited naar Red Together. Bovengenoemde case is op dit moment van schrijven dan ook niet meer relevant, omdat je een ander abonnement hebt gekozen met een ander (goedkoper) tarief. 

Rajenth
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Cecilia Jammer om te horen dat er aanamens wordt gedaan. Het verhaal zit namelijk anders in elkaar. De case 12587720 was gisteren 13.59 afgesloten kreeg ik een email bericht. (Wel zonder uitleg wat er is uitgekomen) Gelijk gebeld werd opgehangen na half uur in de wacht te staan was wel zat. Vervolgens 's avonds weer gebeld om te kijken of ze me dan wel kunnen vertellen wat er mee gedaan is. Omdat ik de contract al heb ondertekent kan er niets meer aan gedaan worden. Hiervoor moet de oude order gecanceld worden om gebruik te kunnen maken van de korting alleen zal ik mijn plek in de wachtrij verliezen. Daar baalde ik wel van om voor die korting mijn plek weg te geven. Ik zou vanaf gisteren weer 4-6 weken moeten wachten terwijl ik anders in week 44 mijn toestel zou ontvangen. Uiteindelijk omdat er geen andere mogelijkheid is om de prijs aan te passen dan de order te annuleren heb ik dat maar laten doen. Daarna besefte ik me dat unlimited dan ook niet heel relevant voor me is dat ik ook prima verder kan met Red together. Order van 19 september 2023 #430456761 is geannuleerd en hiervoor order #435747341 19 oktober voor in plaats gekomen. Ik had het fijn gevonden dat ik na 5 weken wel netjes was als ik mijn plek in de wachtrij kon houden. Wellicht dat je me daar wel bij kan helpen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3042Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

@Rajenth Hmm, vreemd. In de case staat namelijk dat het tarief aangepast moet worden nadat de order is doorgelopen. Daardoor is de case eerder ook open blijven staan, vandaar dat ik ook verbaast ben dat hij gistermiddag is gesloten met dezelfde mededeling en dat ze op dit moment het tarief dus niet kunnen wijzigen vanwege de openstaande order die wacht op levering. Ik heb in ieder geval feedback gegeven dat deze case pas gesloten had mogen worden nadat het tarief was aangepast of nadat er overleg met jou was geweest over een andere oplossing.

Uiteindelijk heb je dus gisteravond gebeld en is er een ander abonnement besteld met een lopende actie. Hierdoor is de vorige bestelling geannuleerd. Het behouden van je plekje in de wachtrij is dan niet mogelijk. Dit is alleen mogelijk als je bijvoorbeeld een ander type toestel of kleur had gekozen. Hierin hebben wij ook geen andere mogelijkheden. 

Rajenth
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Cecilia Vandaag contact gehad met Vodafone aangezien er op 31 oktober werd gezegd dat de levertijd 1 à 2 weken is. En daarvoor kreeg ik een SMS dat het eind week 46 zou zijn. Collega die ik aan de lijn had vond al vreemd dat ik sinds 19 september wachte en nog geen telefoon heb gekregen. Hij zei ook dat je de eerste bestelling nooit had hoeven annuleren en op 19 oktober een nieuwe hoeven afsluiten met als gevolg mijn plekje in de wachtrij kwijt ben. Ik had hem vorige week al moeten krijgen. De collega die ik sprak was aardig en zei ik ga de teamleider een email sturen met mijn case en vragen of mijn wachtplaats terug gedraaid kon worden dan zou het z.s.m. geleverd worden aangezien 2 maanden wachten op toesten wel erg lang is. Ik kreeg net een sms binnen dat de telefoon nog wat later geleverd gaat worden namelijk eind week 47! Ik begrijp het niet in plaats van naar voren halen duurt het bij mij altijd alleen langer en langer hoe dan? Ik zou het fijn vinden als je het voor mij persoonlijk kan oplossen dat ik in deze weken mijn iphone 15 pro max krijg of het 256 gb of 512 gb is maakt mij niet uit dat mag Vodafone oplossen. Ik wacht nu al meer dan 9 weken op mijn telefoon.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3042Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Rajenth 
Dat het wachten lang duurt, dat ben ik zeker met je eens. Je bent alleen niet de enige die al zo lang wacht op je toestel. Toevallig zag ik gisteren nog een klant die een pre-order heeft geplaatst en ook nog steeds wacht op zijn/haar toestel. Het hangt namelijk ook van het type toestel af. Met name bij diverse modellen van de iPhone 15 Pro Max is een lange levertijd. Zoals eerder al aangegeven kan ik net zoals de afdeling Klachten de levering van je toestel niet bespoedigen. 

Rajenth
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @Cecilia,

In dit geval staat er een levertijd wat niet waargemaakt kan worden. Van mij hoef je niet te voorspoedigen maar als er maar zoals afgesproken deze week of volgende week geleverd wordt is al prima. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic